٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نخستین عملیات انتقال و اهدای قلب از تهران به مشهد با موفقیت انجام شد

  • کد خبر: ۱۲۰۰۶۶
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
نخستین عملیات انتقال و اهدای قلب از تهران به مشهد با موفقیت انجام شد
قلب یک جوان مرگ مغزی تهرانی پس از انتقال به مشهد مقدس، به بیمار مبتلا به نارسایی حاد قلبی در بیمارستان امام رضا (ع) با موفقیت پیوند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه عملیات انتقال قلب از تهران به مشهد برای نخستین بار انجام شد اظهار کرد: با توجه به این که بیشترین گیرندگان قلب بدحال برای دریافت این عضو به تهران مراجعه می‌کنند و در نوبت قرار می‌گیرند به همین دلیل تهران، بیماران بدحال نیازمند قلب بیشتری دارد از این رو بیشترین ارسال عضو قلب از سایر استان‌ها به ویژه مشهد به تهران صورت می‌گیرد.

دکتر ابراهیم خالقی خاطر نشان کرد: با توجه به این که از چند روز گذشته برای دریافت قلب یک بیمار نیازمند بدحال در مشهد مکاتبات صورت گرفته بود دیروز قلب یک جوان ۳۱ ساله که در تهران دچار سکته مغزی شده بود با اورژانس هوایی از تهران به مشهد منتقل شد.

وی گفت: عمل برداشت قلب روز چهارشنبه ساعت ۱۲ ظهر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران انجام و سپس با هماهنگی‌های انجام شده ساعت ۱۴ به فرودگاه مشهد ارسال شد.

وی اضافه کرد: قلب اهدایی بلافاصله از طریق مسیر سبزی که در نظر گرفته شد بود از فرودگاه مشهد به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل و عمل پیوند انجام شد و هم اکنون گیرنده قلب در بخش آی. سی. یوی بیمارستان امام رضا (ع) بستری و تحت مراقبت‌های ویژه است.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این عمل پیوند پنجمین عمل پیوند قلب در سال ۱۴۰۱ و نود و هشتمین عمل پیوند قلب صورت گرفته در این مجموعه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->