سرمربی مشهدی تیم‌ملی: جودوکاران تشنه کسب مدال هستند

  • کد خبر: ۱۲۰۰۷۲
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
سرمربی مشهدی تیم‌ملی: جودوکاران تشنه کسب مدال هستند
آخرین اردوی ملی‌پوشان به‌دلیل شباهت آب‌وهوایی با ترکیه در انزلی آغاز شد

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ سرمربی مشهدی تیم‌ملی جودو بانوان می‌گوید حضورنداشتن در مسابقات بین‌المللی به‌علت تعلیق، بچه‌های ما را تشنه مدال کرده است و همه آن‌ها فقط به فکر کسب مدال در بازی‌های کشور‌های اسلامی هستند.

کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی در چهار نوبت راهی کشور ترکیه می‌شوند. در این بین، جودوکاران در سومین کاروان ایران قرار دارند که قرار است چهارشنبه ۱۹مرداد با تیم‌های ملی کشتی فرنگی، بسکتبال بانوان و آقایان، پاراتنیس‌روی‌میز، تیروکمان، ژیمناستیک ایروبیک، شنا و شمشیر بازی راهی قونیه شوند.
تیم‌ملی جودو بانوان برای حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی با تیم کامل و در هفت وزن اعزام می‌شود که جودوکا‌رها ۲۳ و ۲۴مرداد روی تاتامی می‌روند. تیم‌ملی جودو بانوان کشورمان از دیروز آخرین اردویش را در منطقه آزاد انزلی آغاز کرده است و تا ۱۷ مرداد تمریناتش را پیگیری می‌کند تا ۱۰ روز دیگر با آمادگی کامل به‌مصاف حریفانش برود.

تکتم بیدل سرمربی مشهدی تیم‌ملی جودو بانوان و محدثه حسینی جودوکار خراسانی، در این اردو حضور دارند. سرمربی تیم‌ملی درباره آخرین روز‌های تمرینی شاگردانش تصریح کرد: زمان زیادی تا شروع رقابت‌ها باقی نمانده است. وضعیت آب‌وهوایی شمال نزدیک به شهر قونیه محل برگزاری بازی‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی است و این فضای شرجی می‌تواند ملی‌پوشان را با آب‌وهوای قونیه آشنا کند. امیدوارم در قونیه ملی‌پوشان بدرخشند و بعد از این همه مدت با کسب مدال، مردم و خانواده جودو خوش‌حال شوند.

بیدل خاطرنشان کرد: از حضور ۲۴ جودوکار در اردو‌های ملی، به هفت جودوکار برتر برای اعزام به مسابقات رسیدیم. هفت دوره اردو پشت‌سر گذاشته شده است و انگیزه ملی‌پوشان ما برای کسب مدال زیاد است. باتوجه‌به شکل‌وشمایل تمریناتی که آن‌ها در این مدت داشتند، کاملا مشخص است که بچه‌ها به‌دنبال کسب مدال هستند. حضورنداشتن در مسابقات بین‌المللی به‌دلیل تعلیق، بچه‌های ما را تشنه مدال کرده است و همه آن‌ها فقط به فکر کسب مدال در بازی‌های کشور‌های اسلامی قونیه هستند.

او درباره حضور ماریا میسکوویچ، مربی کروات، در ایران و برگزاری یک دوره دانش‌افزایی تخصصی برای تیم‌ملی جودو بانوان گفت: در اردوی مرحله ششم که ما در همدان حضور داشتیم، ماریا مربی کروات به جمع ما اضافه شد. او روی نکات ریز و زاویه‌بندی ملی‌پوشان در حمله، تاکتیک‌های مسابقه، تکنیک‌های ایستاده و تکنیک‌های خاک ملی‌پوشان خیلی زیاد کار کرد و نکات فنی لازم را به آن‌ها آموزش داد. او در پایان این دوره دانش‌افزایی تأکید کرد که ملی‌پوشان ما از لحاظ استقامت و قدرت بدنی خیلی آماده هستند. در مجموع حضور ماریا برای ما بار فنی داشت.

سرمربی تیم‌ملی بانوان درباره اینکه برگزاری اردوی مشترک می‌توانست به تیم‌ملی جودو بانوان کمک کند، خاطرنشان کرد: اگر ما می‌توانستیم در یک مرحله اردوی مشترک حضور داشته باشیم، بدون شک بچه‌های تیم‌ملی از لحاظ آمادگی می‌توانستند پیش از اعزام به ترکیه وضع بهتری داشته باشند، اما باتوجه‌به تعلیق جودو ایران و حساسیت ماجرا، این فرصت را از دست دادیم. ما در دوره‌های قبل که در بازی‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی حضور داشتیم، موفق به کسب مدال شدیم و در این دوره هم شانس کسب مدال داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->