نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

لیگ برتر منهای مشهد| بازیگران دلسوز فوتبال خراسان کجایند؟

  • کد خبر: ۱۲۰۱۱۴
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
لیگ برتر منهای مشهد| بازیگران دلسوز فوتبال خراسان کجایند؟
حمیدرضا عرب - فعال رسانه

لیگ برتر فوتبال ایران طبق برنامه‌ای که اعلام شده از از بیست و یکم مرداد ماه آغاز خواهد شد. شروعی که می‌تواند زمینه ساز حضور قدرتمند تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال هم باشد.

لیگ برتر اما درحالی به نقطه شروع بیست و یکمین دوره خود می‌رسد که اثری از فوتبال مشهد در آن نیست و هیچ تیمی از این خطه در لیگ برتر حضور ندارد.  

غیبت تیم‌های مشهدی نه تنها برای فوتبال دوستان این دیار، بلکه برای همه علاقمندان حرفه‌ای فوتبال خبر ناگواری است و آن‌ها که با زیر و بم فوتبال مشهد آشنایی دارند؛ می‌دانند در سال‌های حیات تیم‌های مشهدی در سطح اول فوتبال ایران چه جواهر‌هایی در این سرزمین ساخته و تحویل تیم‌های بزرگ و تیم ملی داده شدند.

نماینده‌های فوتبال مشهد نه تنها در پرورش بازیکنان؛ بلکه پر.رش مربیان فوتبال نیز سابقه‌ای کهن در فوتبال ایران دارند. همین حالا یحیی گلمحمدی به عنوان یکی از با افتخار‌ترین مربیان فعال درلیگ برتر رشد خود را مدیون حضور در تیم شهرخودرو (پدیده) است.  

مهدی رحمتی نیز زمانی که فرصت فعالیت در فوتبال مشهد را یافت توانست خود را به عنوان یک مربی آینده دار به فوتبال ایران معرفی کند و حتما باید رضا مهاجری را هم در همین دسته قرار داد؛ مردی که حالا باید در نفت مسجد سلیمان مربیگری کند.

شاید اگر مسئولان ورزش مشهد با حساسیت بیشتری عملکرد مالکان باشگاه‌های خود را دنبال می‌کردند هرگز فوتبال مشهد به چنین روزی نمی‌افتاد و همچنان به حیات و فعالیت در لیگ برتر ادامه می‌داد.

این سوء مدیریت از سال‌های دور نیز دربدنه تیم‌های سیاه جامگان، ابومسلم و حتی پیام نیز وجود داشت و روشن نیست که چرا آن‌ها که در تصمیم گیری ورزش مشهد نقش دارند به راحتی اجازه می‌دهند، اساس باشگاه‌های این استان نابود شود.

مشهد در زمینه بازیکن سازی نیز یدطولایی در فوتبال ایران دارد و بی تعارف یکی از افتخارات ورزش ایران است. کافی است به استعداد‌هایی مانند سیاوش یزدانی و سبحان خاقانی اشاره کنیم که همین اواخر از فوتبال مشهد به تیم‌های بزرگ راه یافتند.

یقینا دایره بازیکنان با ارزش فوتبال مشهد بیش از این‌ها است و نام‌های بسیاری را می‌توان به زبان آورد که در همین سال‌های گذشته با درخشش در تیم‌های مشهدی موفق به حضور درتیم‌های بزرگ و با ریشه شدند و حتی اکنون یکی از مدعیان پست خود برای بازی در جام جهانی هستند؛ نمونه‌اش سرلک.

مشهد با چنین ظرفیتی نیازمند حضور بازیگران اصلی فوتبال خود در بدنه مدیریت باشگاه‌ها  است و امید می‌رود که فوتبال این استان در سال‌های آتی اشتباهات گذشته را جبران کرده و با سازماندهی و مدیریت مطلوب‌تر در لیگ برتر و به کار گیری افراد متخصص و دلسوز حاضر شود تا مانند استان‌هایی همچون اصفهان، خوزستان وحتی تبریز همواره صاحب تیم‌های مدعی در لیگ برتر باشد.

مشهد به لحاظ مالی ظرفیت کافی برای ساختن چنین تیم‌هایی را دارد و آن‌قدر در بخش صنعت، کشاورزی، فرهنگی و... غنی است که با یک برنامه ریزی اصولی می‌تواند تیم‌های با ثباتی را در سطح اول فوتبال ایران داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->