استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
سرخط خبرها

اصابت موشک‌های بالستیک چین یه خاک ژاپن

  • کد خبر: ۱۲۰۱۶۳
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
اصابت موشک‌های بالستیک چین یه خاک ژاپن
دولت ژاپن اعلام کرد 5 موشک بالستیک چین در منطقه ویژه اقتصادی خاک این کشور فرود آمده است. دولت ژاپن از پکن خواسته است فورا رزمایش خود را متوقف کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد پنج موشک بالستیکی که چین در رزمایش خود در اطراف تایوان پرتاب کرده، در منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمده است.

خبرگزاری کیودوی ژاپن ضمن اعلام این مطلب افزود، این اولین بار است که موشک های بالستیک چین در این منطقه فرود آمده است.

به گفته دولت توکیو، موشک ها در منطقه آموزشی تعیین شده توسط چین در جنوب غربی جزیره «هاتروما» (Hateruma) در استان جنوبی اوکیناوا سقوط کردند. دولت ژاپن از پکن خواسته است فورا رزمایش خود را متوقف کند.

چین در اعتراض به دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان این رزمایش را از امروز آغاز کرده است.

«نوبو کیشی» (Nobuo Kishi)، وزیر دفاع چین، گفت: این یک موضوع جدی است که به امنیت ملی کشور ما و امنیت مردم مربوط می شود و این اقدام چین را «بسیار تهدیدآمیز» خواند. دولت ژاپن اعتراض دیپلماتیک خود را به دولت چین تسلیم کرده است.

جزیره هاتروما به تایوان و جزایر دیگری مانند «یوناگونی» (Yonaguni) و «سنکاکوس» (Senkakus) در دریای شرق چین نزدیک است.

غربی ترین جزیره ژاپنی موسوم به یوناگونی یک خط دفاعی مهم برای نیروهای دفاعی ژاپن است، در حالی که جزایر سنکاکو که توسط توکیو اداره می شود اما پکن مدعی آن است، مرکز تنش دوجانبه بین چین و ژاپن قرار دارد.

ژاپن نگرانی شدید خود را درباره رزمایش چین در مناطق نزدیک تایوان  که تا روز یکشنبه ادامه دارد، ابراز کرده و گفته است که این منطقه با منطقه ویژه اقتصادی ژاپن همپوشانی دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->