کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ویدئو| تهدید کادر درمان به پرت کردن نوزاد از بالکن بیمارستان توسط پدرش

  • کد خبر: ۱۲۰۱۶۷
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
  • ۱
ویدئو| تهدید کادر درمان به پرت کردن نوزاد از بالکن بیمارستان توسط پدرش
بر اساس اعلام شبکه بهداشت برازجان پدری که قصد داشت نوزاد خود را در بیمارستان شهید گنجی برازجان از طبقه بالا به پایین پرت کند، فردی از اتباع غیر مجاز اهل افغانستان بود که فرزندش در بیمارستان گنجی برازجان متولد شده بود، در همان روزی که مادر زایمان کرده اصرار بر ترخیص مادر و نوزاد خود را داشته که با توجه به شرایط پزشکی نوزاد از جمله وزن پایین و هیپوگلیسمی، ترخیص وی به صلاح نبوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شب گذشته در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر، یک تبعه غیر مجاز افغان می خواست نوزادش را قبل از واکسیناسیون و اطمینان از سلامت وی ترخیص کند که با ممانعت عوامل بیمارستان روبه‌رو می شود و به همین دلیل عصبانی می شود و بعد تهدید می کند که نوازد خود را خواهد کشت.

تعداد بازدید : 1908

خوشبختانه این اتفاق رخ نمی‌دهد و مطابق پیگیری‌های از مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، قرار است هزینه‌های بارداری و زایمان این مادر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرد.

پیگیری‌های از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره ماجرای پدری که قصد داشت نوزاد خود را در بیمارستان شهید گنجی برازجان از طبقه بالا به پایین پرت کند، از این حکایت دارد که طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، شب گذشته ۱۲ مردادماه، فردی از اتباع غیر مجاز اهل افغانستان که فرزندش در بیمارستان گنجی برازجان متولد شده بود، در همان روزی که مادر زایمان کرده اصرار بر ترخیص مادر و نوزاد خود را داشته که با توجه به شرایط پزشکی نوزاد از جمله وزن پایین و هیپوگلیسمی، ترخیص وی به صلاح نبوده است.

بر همین اساس سوپروایزر شیفت شب بیمارستان گنجی، ضمن راهنمایی این تبعه افغانستانی به او یادآور شده است که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، مادر و نوزاد باید ۲۴ ساعت پس از وضع حمل، تحت مراقبت بوده و در صورت نداشتن مشکل از حیث سلامت، ترخیص شوند و این مادر و کودک نیز صبح روز بعد (پنجشنبه) پس از انجام واکسیناسیون نوزاد و بررسی حال مادر ترخیص خواهند شد.

در ادامه سوپروایز شیفت شب همچنین به این فرد یادآوری کرده که با توجه به نداشتن هر گونه اسناد هویتی، به مددکار اجتماعی مراجعه کند تا روال اداری ترخیص همسر و کودک وی طی شده و همچنین هزینه زایمان وی با دستور رییس بیمارستان با تخفیف یا رایگان محاسبه شود. با وجود توضیحات فوق، این تبعه افغانستانی به مددکار اجتماعی مراجعه نکرده و توضیحات سوپروایزر مبنی بر لزوم حضور نوزاد در بیمارستان با توجه به وضعیت نامساعد جسمی نوزاد را نپذیرفته و اقدام به تهدید، هیاهو و جنجال کرده است.

لازم به ذکر است که هزینه مالی زایمان، علت عدم موافقت سوپروایزر با ترخیص نوزاد نبوده و مجموعه بیمارستان‌های استان بوشهر و خصوصا بیمارستان شهید گنجی در این گونه موارد، همواره با بیماران اتباع بیگانه همراهی ومساعدت لازم را دارد.

در نهایت، کارکنان بیمارستان به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی و به ناگزیر با ترخیص زودتر از موعد مادر و نوزاد این تبعه افغانستانی، موافقت کرده اند. در عین حال در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تلاش‌ها و حمایت‌های نیرو‌های درمان برای آرام کردن تبعه افغانستانی به منظور پیشگیری از تحقق تهدید و وقوع حادثه به تصویر کشیده نشده است.

به لطف خدا، این مادر و کودک پس از دریافت خدمات لازم بهداشتی و درمانی به سلامت از بیمارستان ترخیص شده اند.

گفتنی است، مطابق تصمیم دولت، حتی اگر مادر بارداری بیمه نباشد، همه هزینه‌های خدمات دوران بارداری و زایمان و همچنین ترخیص وی و کودکش از بیمارستان، رایگان است و مادر شیرده تا دو سال و کودک تا ۵ سالگی، بیمه رایگان خواهند بود.

منبع: خبر فوری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
0
بی شعور جانی من اگه اونجا بودم ۱۰۰ سال تورو زندونی می کردم تا اون بچه روی آرامش ببینه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->