«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

ایلان ماسک می‌گوید ربات تسلا مردم دنیا را شگفت‌زده خواهد کرد

  • کد خبر: ۱۲۰۲۹۴
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
ایلان ماسک می‌گوید ربات تسلا مردم دنیا را شگفت‌زده خواهد کرد
ایلان ماسک در جلسه اخیر خود با سهام‌داران تسلا تصویر جدیدی از ربات «اپتیموس» را به نمایش گذاشت و اعلام کرد که رونمایی کامل این محصول در رویداد AI Day این شرکت در تاریخ ۸ مهر انجام خواهد شد

به گزارش شهرآرانیوز - ایلان ماسک گفت به نظرش مردم از این محصول حیرت‌زده خواهند شد و قرار است با اتفاقات جذابی روبرو شوند.

مدیرعامل تسلا در جلسه اخیر خود با سهام‌داران شرکت تصویری از دستان ربات اپتیموس که به شکل قلب درآمده را به نمایش گذاشت و اعلام کرد که برای معرفی کامل این ربات باید منتظر رویداد AI Day در تاریخ ۸ مهر (۳۰ سپتامبر) باشیم. در حال حاضر اطلاعات زیادی از اپتیموس در دسترس نیست، اما ماسک گفته این ربات کار‌هایی را انجام خواهد داد که برای انسان‌ها خسته‌کننده‌اند. ربات تسلا در واقع قرار است همراهی برای انسان‌ها باشد.

ماسک افزود: «فکر کنم مردم در بخش دوم AI Day حیرت‌زده خواهند شد، اما انتهای ماه آینده [میلادی]در این باره حرف می‌زنیم، اتفاقات جذاب زیادی قرار است رخ بدهد.»

درباره ربات اپتیموس تسلا

ربات تسلا با قد ۱۷۲ سانتی‌متر و وزن ۵۶ کیلوگرم از همان کامپیوتر Autopilot استفاده خواهد کرد که در خودرو‌های برقی این شرکت وجود دارد. این سیستم اجازه می‌دهد ربات اشیاء جهان واقعی را تشخیص دهد. البته اپتیموس قرار است حسگر‌ها و عملگر‌های مخصوص خودش را داشته باشد.

این ربات می‌تواند ۶۸ کیلوگرم وزنه را در جا بلند کند و حداکثر ۲۰ کیلوگرم بار را جابه‌جا نماید. سرعت حرکت این ربات ۲.۲ متر بر ثانیه است و دستانی شبیه انسان‌ها دارد و با کمک حسگر‌های خود می‌تواند اطرافش را ببیند. ماسک تابستان پارسال درباره اپتیموس گفته بود: «می‌توانید با این [ربات]حرف بزنید و بگویید ‘لطفا به فروشگاه برو و برای من این اقلام را بخر.»

رویداد AI Day بعدی ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۸ مرداد برگزار شود، اما تا ۸ مهر به تعویق افتاد تا احتمالا کار روی نمونه اولیه اپتیموس کامل شود. مدیرعامل تسلا در ماه ژانویه گفته بود که این شرکت در سال ۲۰۲۲ تمرکز خود را روی این ربات گذاشته و به آن نسبت به بقیه محصولات اولویت داده است. پیش‌بینی می‌شود که اولین نسخه از اپتیموس در سال ۲۰۲۳ وارد فاز تولید شود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->