نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

تیم منتخب نقل‌وانتقالات، از بیرانوند و کاوه تا خرید‌های خوزستان

  • کد خبر: ۱۲۰۴۶۵
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
تیم منتخب نقل‌وانتقالات، از بیرانوند و کاوه تا خرید‌های خوزستان
در فصل نقل و انتقالات تیم های پرسپولیس و فولاد بزرگترین ستاره ها را جذب کرده اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فصل داغ و هیجان‌انگیز نقل‌وانتقالات رو به پایان است. در این فصل یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام حسابی بمب ترکاندند و ستاره‌های مطرحی را جذب کردند. سپاهان هم با خرید‌های خارجی درجه‌یک همه را غافل‌گیر کرد و استقلال نیز همه مهاجم‌های گل‌زن را دور هم جمع کرد. به بهانه نزدیک‌شدن به زمان شروع فصل جدید، جابه‌جایی مهم‌ترین ستاره‌های ایرانی نقل‌وانتقالات را مرور می‌کنیم.

بازگشت شماره یک

بازگشت شماره‌یک تیم‌ملی به لیگ داخلی هر کشوری می‌تواند مهم‌ترین نقل‌وانتقال آن فصل باشد. علیرضا بیرانوند بعد از دو فصل حضور نسبتا ناموفق در فوتبال خارج از ایران، در این فصل دوباره پیراهن پرسپولیس را به تن خواهد کرد. او خرید بزرگ پرسپولیس در این فصل بود تا خیال خودش هم از حضور در دومین جام‌جهانی متوالی جمع‌تر شود.

رقابت رامین، دانیال و وریا در نقل‌وانتقالات

در بین مدافعان راست هم حداقل سه جابه‌جایی بزرگ رقم خورد؛ دانیال اسماعیلی‌فر راهی پرسپولیس شد، رامین رضاییان جانشین اسماعیلی‌فر در سپاهان شد و وریا غفوری هم به‌اجبار با تیم محبوبش خداحافظی و تهران را به مقصد خوزستان ترک کرد. وریا جزو باوفاترین بازیکنان کنونی فوتبال ایران بوده است که بعد از شش فصل، مجبور به جدایی از استقلال شد. اسماعیلی‌فر هم تنها بازیکن بدون جایگزین سپاهان بوده است و فصل قبل در هر سی بازی برای این تیم بازی کرد که توسط پرسپولیس خریده شد. رامین رضاییان که نیم‌فصل قبلی چهار پاس‌گل در پرسپولیس داد هم سابقه ۲۷ گل و ۱۸ پاس‌گل در لیگ‌برتر دارد.

اولین شوک به بازار

مرتضی پورعلی‌گنجی یکی از مدافع‌های اصلی تیم‌ملی که در ۲۲ سالگی ایران را ترک کرده بود، پس از هشت سال حالا دوباره به فوتبال ایران برگشت. انتقال محمد دانشگر هم به‌ویژه با شایعه‌ای که درباره رقم قراردادش مطرح شد، حسابی همه را شوکه کرد. دانشگر در چهار فصل حضور در استقلال، ۱۱۷ بازی برای این تیم کرد؛ مدافعی که دوازده گل هم برای استقلال زد.

بازگشت کاپیتان محبوب تیم‌ملی

فولاد یکی از تیم‌هایی بود که در تعطیلات بین دو فصل حسابی جلب توجه کرد. این تیم ۹ بازیکن جدید جذب کرد که بیشتر آن‌ها ستاره بودند. احتمالا بزرگ‌ترین ستاره‌ای که در این فصل راهی خوزستان شد هم کاپیتان سابق تیم‌ملی است. اشکان دژاگه پس از یک فصل حضور در لیگ دوی قطر، این فصل به لیگ‌برتر برگشت. البته این تیم در خط هافبک بازیکنان مطرح دیگری مانند فرشید اسماعیلی و احسان پهلوان را هم خرید که اسماعیلی به‌دلیل پارگی رباط صلیبی، مقطع زیادی از فصل بعد را از دست خواهد داد.

شاه‌ماهی سرخ شد

سعید صادقی به‌واسطه عملکردش در فصل گذشته، تعطیلات شلوغی را پشت‌سر گذاشت. او در لیگ بیست‌ویکم با ثبت چهارده پاس‌گل، رکورد تاریخ لیگ‌برتر را شکست و بیشترین پاس‌گل را در یک فصل از تاریخ لیگ دارد. عملکردی که منجر شد مشتریان زیادی پیدا کند. درنهایت هم انتخاب او همکاری دوباره با یحیی گل‌محمدی بود؛ راهی که سروش رفیعی، ستاره محبوب قرمز‌ها هم رفت و همکاری دوباره با یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس را به ماندن در اصفهان ترجیح داد.

تک‌تیر ژنرال

امیر قلعه‌نویی برخلاف گذشته، فصل نقل‌وانتقالات آرام و کم‌سروصدایی را تجربه کرد. قلعه‌نویی در تیمش تغییر زیادی نسبت به فصل گذشته اعمال نکرد و سراغ ستاره‌های مطرح لیگ هم نرفت. تنها تیر او در بازار نقل‌وانتقالات، خرید محمد خدابنده‌لو، هافبک ۲۲ ساله ذوب‌آهن و تیم‌ملی امید بود.

صید تکراری خرید استقلال

استقلال هرچه مهاجم در بازار بود را خرید تا پرسپولیس در فاصله کمتر از یک هفته تا شروع فصل، هنوز در بازار به‌دنبال گزینه‌ای برای تقویت خط حمله تیمش باشد. سجاد شهباززاده و کاوه رضایی که شایعه پیشنهادشان از پرسپولیس هم مطرح بود، بازگشت به استقلال را انتخاب کردند تا مهم‌ترین خرید‌های تهاجمی فصل برای ساپینتو رقم بخورد. آبی‌ها پیمان بابایی، دیگر مهاجم مدنظر پرسپولیس، را هم جذب کردند و فاصله‌ای با توافق با محمد محبی هم ندارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->