آیت‌الله علم‌الهدی: ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد ۲۵۰ هزار فلسطینی رفح را ترک کرده‌اند سازمان ملل از انباشت ۲۷۰ هزار تن زباله جامد در نوار غزه خبرداد وزارت خارجه عراق به اقدام تخریبی در اصفهان واکنش نشان داد بهره‌مندی ۲ میلیون خانوار خراسان‌رضوی از اینترنت فوق‌پرسرعت تا سال ۱۴۰۴ تشدید اختلافات میان وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو حماس حمله به مقر حشدالشعبی در جنوب عراق را محکوم کرد دموکرات‌ها در تلاش برای گرفتن رای «نه» برای بسته کمکی واشنگتن به تل‌آویو سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس بانک مرکزی خبر داد: احتمال اختصاص ارز به زوار اربعین| پرداخت وام ازدواج حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل مدارک

  • کد خبر: ۱۲۰۶۵۱
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
رئیس بانک مرکزی خبر داد: احتمال اختصاص ارز به زوار اربعین| پرداخت وام ازدواج حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل مدارک
رئیس کل بانک مرکزی گفت: آرامش خوبی در بازار ارز حاکم است و در چهار ماه اول امسال حدود ۱۴ میلیارد دلار تامین ارز داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۸۰ درصد رشد داشتیم.

به گزارش شهرآرانیوز، علی صالح‌آبادی رییس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران گفت: درباره وام ازدواج به بانک‌ها اعلام شده از زمانی که مدارک متقاضی کامل باشد، نهایتا تا ده روز باید وام واریز شود و اگر بانکی این اقدام را انجام نمی‌دهد، باید به بانک مرکزی اعلام شود تا برخورد کنیم.

وی هم‌چنین درباره آخرین وضعیت بازار ارز عنوان کرد: آرامش خوبی در بازار ارز حاکم است و در چهار ماه اول امسال حدود ۱۴ میلیارد دلار تامین ارز داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۸۰ درصد رشد داشتیم.

صالح‌آبادی بیان کرد: از زمانی که نماد روبل و ریال در بازار توافقی تعریف شد، از همان روز تا امروز حدود روزانه ۲ میلیون روبل در این بازار معامله شده و این میزان افزایش خواهد یافت و این شروع خوبی بود که به مرور صادرکنندگان وارد این بازار می‌شوند. استفاده از ارز‌های دیگر هم در حال بررسی است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: یکی از موضوعات در دست بررسی، تامین ارز اربعین است که هنوز جمع‌بندی نشده و روی مسأله کار می‌کنیم تا  امسال زوار اربعین از ارز دینار استفاده کنند و در زمان خود اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا شورای عالی پول و اعتبار علاوه بر موضوع نرخ سود بین‌بانکی و کنترل تورم، به مکانیزم افزایش سود سپرده هم فکر کرد، گفت: هنوز جمع‌بندی خاصی در شورای پول و اعتبار اتفاق نیفتاده و به محض انجام شدن اطلاع‌رسانی می‌شود. در کشور‌های مختلف با وقوع تورم جهانی نرخ سود بانکی را اصلاح کردند و این کار در کنترل تورم جهانی موثر بود. حتی روسیه نرخ سود خود را اصلاح کرد و با ایحاد تعادل مجددا نرخ سود کاهش یافت و ما هم باید آن را بررسی کنیم.

رییس کل بانک مرکزی درباره مزیت‌های ثبت سفارش با استفاده از رمز ارزها، گفت: این موضوع اواخر سال گذشته یین بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شد.

صالح آبادی افزود: دارندگان رمز ارزهایی که مجوز قانونی داشتند طبق قانون می‌توانند رمز ارز استخراجی خود را برای واردات اعلام کنند. تفاهم درباره نحوه ثبت سفارش و انجام کار انجام شده و در حال اجرایی شدن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->