کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس: پیشرفت‌هایی در این دور از مذاکرات حاصل شد| متن توافق هنوز از طرف ایران نهایی نشده است

  • کد خبر: ۱۲۰۶۸۳
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس: پیشرفت‌هایی در این دور از مذاکرات حاصل شد| متن توافق هنوز از طرف ایران نهایی نشده است
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با تاکید بر اینکه متن پیشنهادی توافق هنوز از طرف ایران نهایی نشده است، گفت: امریکایی‌ها و غربی‌ها نمی‌خواهند در قالب برجام مذاکرات را به سرانجام برسانند، آن‌ها می‌خواهند بدون دادن امتیاز، از ایران امتیاز‌ دریافت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سارا فلاحی در خصوص مذاکرات وین و اظهارنظر‌ها مبنی بر اینکه متن توافق نهایی شده و نگاه ایران که معتقد است این متن توافق نهایی نیست، گفت: طرف‌های مقابل برجام می‌خواهند بدون دادن تعهد یا تضمین پرونده مذاکرات را ببندند، این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بر روی موضوعات پادمانی و برداشتن تحریم‌ها به شکل دائم حساس بوده و تاکید دارد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی افزود: ایران در طول این سال‌ها پیشرفت‌هایی هسته‌ای در راستای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای داشته که نباید آسیب ببینند یا تحت تاثیر قرار بگیرند. امریکایی‌ها و غربی‌ها نمی‌خواهند در قالب برجام مذاکرات را به سرانجام برسانند، آن‌ها می‌خواهند بدون دادن امتیاز، از ایران امتیاز‌هایی را دریافت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: متن هنوز از طرف ایران نهایی نشده است، ایران با متن پیشنهادی که در اسفند ماه سال گذشته تهیه شده موافقت نخواهد کرد، زیرا در این متن از برخی خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران عبور کردند. امریکایی‌ها از برجام خارج شدند و باید از زیاده خواهی‌ها کوتاه بیایند تا توافق حاصل شود.

فلاحی با تاکید بر اینکه ایران همچنان بر موضع خود اصرار داد و دنبال تفاهمی است که انتفاع اقتصادی برای ملت داشته باشد، یادآور شد: مذاکره برای مذاکره یا مذاکره میان تهی و بدون دستاورد بی‌فایده است. مردم ما منتظر انتفاعات اقتصادی مذاکرات هستند تا بتوانیم مبادلات بانکی داشته باشیم، نفتمان را بفروشیم و اقتصادمان از شرایط تحریمی خارج شود. اینکه امریکایی‌ها از یک طرف با ما مذاکره می‌کنند و از سوی دیگر تحریم جدید علیه کشورمان اعمال می‌کنند، درست نیست. آن‌ها با در دست گرفتن ابزار فشار می‌خواهند مذاکره کنند، اما باید بدانند که با سیاست یک بام و دو هوا برجام احیاء نمی‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امریکایی‌ها و غربی‌ها قرار نیست سر میز مذاکره از موضع بالا با ما صحبت کنند، آن‌ها خسارات فراوانی به ما وارد کردند و قرارداد را زیر پا گذاشتند بنابراین برای تحقق توافق به جای آنکه در رسانه‌ها اعلام کنند ایران نمی‌خواهد توافق انجام شود، باید به تعهدات خود بازگردند.

وی با اشاره به رد پای صهیونیست‌ها در فشار‌هایی که به ایران می‌آورند، گفت: امریکا و غربی‌ها باید پای صهیونیست‌ها را از مذاکرات ببُرند و به مطالبات ایران توجه کنند.

فلاحی در خصوص اینکه آیا امکان دستیابی به توافق وجود دارد، گفت: توافق زمانی صورت می‌گیرد که طرف امریکایی مطالبات بر حق جمهوری اسلامی ایران که قبلا هم در برجام بوده، بپذیرد، توافق نباید موقتی باشد. آن‌ها باید به ما تضمین دهند، ضمانت‌ها باید باشد، به عنوان مثال سانترفیوژ‌ها برقرار باشند، اما گازدهی نکنیم تا در صورت خارج شدن مجدد آن‌ها از توافق بتوانیم با سرعت گاز تزریق کنیم.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس یادآور شد: وزارت خارجه اعلام کرده که تلاش می‌کند توافق عزت‌مندانه داشته باشیم، مجلس هم نظارت می‌کند تا خطوط قرمز جمهوری اسلامی رعایت شود. توافقی که غربی‌ها دنبال می‌کنند و می‌گویند در حال نهایی شدن است، جنگ روانی است علیه ایران تا اگر نتیجه حاصل نشد بگویند ایران نخواست. در حالی که در مورد مطالبات ایران هنوز تصمیم گیری نشده است البته باور داریم که در این دور مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->