مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

خبرنگار، عضو شانزدهم شورای اسلامی شهر مشهد | ارائه لایحه نام‌گذاری معبر‌های مشهد به‌نام شهدا و درگذشتگان عرصه خبر

  • کد خبر: ۱۲۰۷۹۶
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
خبرنگار، عضو شانزدهم شورای اسلامی شهر مشهد | ارائه لایحه نام‌گذاری معبر‌های مشهد به‌نام شهدا و درگذشتگان عرصه خبر
امروز، ۲۰ مرداد، شورای اسلامی شهر مشهد میزبان اهالی رسانه به‌مناسبت روز خبرنگار بود. خبرنگاران نیز به ارائه پیشنهادها، دغدغه‌ها و انتقاد‌های خود پرداختند.

طنین همتی|شهرآرانیوز، امروز ۲۰ مرداد ماه به بهانه روز خبرنگار که چند روز پیش بود، بیشتر صندلی‌های صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مملو از حضور خبرنگاران مشهدی شد و اهالی رسانه در حضور تعدادی از اعضای شورای شهر مشهد که خبرنگار را عضو شانزدهم این دوره از شورا می‌دانند، به دغدغه‌ها و مشکلات شهری و صنفی خود پرداختند.
همچنین در این روز از خانواده شهید مدافع حرم مجید صانعی، شهید خبرنگار امانی، خانواده خبرنگاران زنده‌یاد المیرا منشادی و پیشکسوت عباس امیریان تقدیر به عمل آمد.


ارائه لایحه نام‌گذاری معبر‌های مشهد به‌نام شهدا و زنده‌یادان عرصه خبر و نام‌گذاری یکی از خیابان‌های مشهد به نام خبرنگار، یکی دیگر از درخواست‌های خبرنگاران بود که با توجه به نگاه ویژه نام‌گذاری معابر به نام شهدای گران‌قدر مشهد، منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهد مشهد این نوید را داد که طی ارائه لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر مشهد، معابری به نام شهدا و زنده‌یادان در عرصه خبر نام‌گذاری شود. بر این اساس نام‌گذاری معبر فرعی سرافرازان ۹ واقع در بولوار سرافرازان مشهد به نام خبرنگار شهید محمدرضا امانی (منطقه ۹)، نام‌گذاری معبر فرعی واقع در پرستوی ۲ وکیل‌آباد ۴۶ به نام خبرنگار زنده‌یاد مهدی صانعی، نام‌گذاری معبر فرعی هنرستان ۵ به نام عباس امیریان در منطقه ۹، نام‌گذاری معبر فرعی شریعتی به نام خبرنگار زنده‌یاد المیرا منشادی در صحن علنی مطرح شد.
خبرنگار هیچ وقت دنبال جبهه‌گیری نبوده است و اعضای شورای شهر به‌عنوان نماینده پرقدرت مردم در مشهد باید با شفافیت پاسخگوی سؤالات و انتقاد‌های خبرنگاران باشند.


اهالی رسانه در ادامه صحبت‌هایشان در این نشست با عنوان «برای حال خوب مشهد چه برنامه‌ای دارید؟» به این موضوع اشاره کردند که خبرنگاران دلسوز مردم هستند و انتقاد آن‌ها از مسئولان در نحوه رسیدگی به مشکلات نباید به منزله جبهه‌گیری تلقی شود. پررنگ‌شدن مناسبت‌های شاد در مشهد، توجه ویژه به زائران در زمان پیک حضور در مشهد و رسیدگی به مشکلاتشان در حوزه حمل‌ونقل، اسکان و تأمین پارکینگ باید مورد توجه قرار گیرد.


تسهیل در پاسخگوی به سؤالات خبرنگاران، برگزاری جشنواره نقد شهری، تبدیل برنامه‌ها به اجرا در حاشیه شهر مشهد در قالب طرح‌های سریع، نگاه ویژه به دغدغه زنان و دختران در شهر و به‌خصوص حاشیه شهر از دیگر دغدغه‌ها و خواسته‌های اهالی رسانه در این نشست بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در پایان این نشست گفت: سال گذشته ورود ما به شورا همراه با روز خبرنگار شد و اگر قلم و انتقاد شما خبرنگاران نبود، این جلسه که ما میزبان شما در صحن علنی مجلس هستیم، شکل نمی‌گرفت.


به گفته موسی‌الرضا حاجی‌بگلو وظیفه اصلی ما پاسخگویی به مردم این شهر است. این پاسخگویی برای داشتن یک شهر پرنشاط با کمک شما خبرنگاران امکان‌پذیر است. مقرر شده است تسهیلاتی به‌خصوص در حوزه ایاب‌وذهاب خبرنگاران در نظر گرفته شود که امیدواریم مورد تأیید اعضا در صحن علنی شورا هم قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->