استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

۲۵ مرداد رونمایی از نسل جدید والیبال ایران|۲۰ ماه کار زیر نظر وکیلی

  • کد خبر: ۱۲۰۸۰۱
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
۲۵ مرداد رونمایی از نسل جدید والیبال ایران|۲۰ ماه کار زیر نظر وکیلی
روز سه‌شنبه ۲۵ مرداد و همزمان با دیدار تیم‌های ایران و چین، در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان زیر ۱۸ سال آسیا از نسل جدید والیبال ایران رونمایی می‌شود.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، دهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۱۸ سال آسیا از ۲۴ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی تهران در سالن والیبال آزادی برگزار خواهد شد.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران روز سه‌شنبه ۲۵ مرداد در نخستین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف چین می‌رود و این دیدار حکم رونمایی از نسل جدید والیبال ایران را دارد که از نظر شرایط جسمانی و تکنیک‌های این رشته ورزشی با نسل‌های گذشته متفاوت هستند.

۲۰ ماه پیش آغاز مسیر نسل جدید
۱۵ دی‌ماه سال ۹۹ را باید آغاز مسیر شناسائی نسل جدید والیبال ایران دانست؛ زمانی که شیوع و گسترش ویروس کرونا، باعث تعطیلی بسیاری از رویداد‌های ورزشی جهان در سال ۲۰۲۰ از جمله مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان زیر ۱۸ سال آسیا شد.
اما بر اساس استراتژی جدید فدراسیون والیبال، برگزار نشدن این مسابقات نباید لطمه‌ای به روند پشتوانه‌سازی بازیکن برای تیم ملی بزرگسالان ایجاد کند. از سوی دیگر، فدراسیون والیبال برای دفاع از عناوین قهرمانی ایران در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان جهان، نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت بود و این فرصت ۱۸ ماهه برای رصد، شناسایی و غربال‌گری استعداد‌ها و پرورش آنان ضروری بود.
به همین دلیل در آن زمان (۱۵ دی‌ماه سال ۹۹) محمد وکیلی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان پسر سال ۱۴۰۱ انتخاب شد تا با شناسایی استعداد‌های ۱۵ تا ۱۶ ساله، تیم ایران را برای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ قهرمانی جهان آماده کند.
رئیس فدراسیون والیبال در حکم انتصاب وکیلی تاکید کرد که بر اساس استراتژی نوین فدراسیون در راستای پشتوانه‌سازی و حضور قدرتمند در عرصه رویداد‌های بین‌المللی و رده‌های پایه، به عنوان سرمربی تیم نوجوانان پسر ایران ۱۴۰۱ منصوب می‌شوید.

۲۰۴ بازیکن انتخابی پس از تست‌گیری از هزار و ۴۵۰ نفر
ثبت نام بازیکنان شایسته برای حضور در تیم نوجوانان پسر سال ۱۴۰۱، از چهارم اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تا هفتم فروردین ۱۴۰۰ (پایان مهلت)، یک هزار و ۱۹۶ بازیکن برای حضور در این تیم ثبت نام کردند. البته این عدد به گفته خود وکیلی تغییر کرد چرا که نوجوانانی در استان‌ها حضور داشتند که با وجود مهارت بالا، از ثبت‌نام جا مانده بودند و با مساعدت‌های انجام شده آن‌ها نیز در تست‌گیری شرکت کردند.
بعد از گذشت ۹ ماه از ماموریتی که فدراسیون والیبال بر عهده وکیلی گذاشت، روز ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰، تست‌گیری (صحت‌سنجی) از ۱۴۰۷ متقاضی در ۳۰ استان کشور به پایان رسید و ۲۰۴ جوان نخبه و برتر استان‌ها در پست‌های مختلف انتخاب شدند.
در ادامه دو مرحله اردوی گزینشی برای این نفرات برگزار شد تا از بین ۲۰۴ بازیکن مستعد در پست‌های مختلف شامل لیبرو (۲۰)، پشت خط زن (۲۲)، پاسور (۳۹)، دریافت‌کننده قدرتی (۸۴) و دفاع‌کننده سرعتی (۳۹) در مدت زمان ۲۰ مهر تا ۵ آبان سال ۱۴۰۰ سی بازیکن نهایی انتخاب و به اردو‌های آماده‌سازی دعوت شدند.
نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال نوجوانان پسر از ۱۰ تا ۲۳ آبان با حضور ۳۰ بازیکن در کمپ فدراسیون والیبال برگزار شد و تاکنون این تیم ۱۲ اردوی آماده سازی برگزار کرده است تا نفرات شرکت کننده در اردوی پایانی به ۱۵ بازیکن برسد.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در این مدت دو اردوی برون مرزی در ایتالیا و ترکیه برگزار کرده و در جام کورناکیا ایتالیا نیز شرکت کرده است.
میانگین قدی بازیکنان تیم ملی نوجوانان در پست‌های مختلف نیز به شرح زیر است:

پاسورها: ۱۸۹.۵ سانتی متر
قطر پاسورها: ۲۰۲.۶ سانتی متر
دریافت کننده‌ها: ۱۹۸.۴ سانتی متر
مدافعان میانی: ۲۰۶ سانتی متر
میانگین قدی تیم با لیبروها: ۱۹۸.۲ سانتی متر
میانگین قدی تیم بدون لیبروها: ۱۹۹.۷ سانتی متر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->