رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

ساخت تصفیه خانه طبرسی شاید تا ۳ سال آینده

  • کد خبر: ۱۲۰۹۰۹
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
ساخت تصفیه خانه طبرسی شاید تا ۳ سال آینده
«نبود سیستم جمع آوری فاضلاب» گلایه مشترکی است که بر زبان اهالی طبرسی شمالی مدام جاری می‌شود. اصلی‌ترین درخواست اهالی حول همین موضوع می‌چرخد.

سیدمهرداد امیرکلالی | شهرآرانیوز، بوی تعفن، آلودگی سیمای محله، بروز بیماری‌های پوستی نظیر سالک و... همه و همه بخشی از پیامد‌های رهاسازی فاضلاب در معابر شهری این محله است که حالا صدای اهالی ساکن در خیابان‌های مختلف نیک خلق در اواسط بولوار طبرسی شمالی را بلند کرده و زندگی روزمره را برای شهروندان با سختی همراه کرده است. ساکنان این محله با ارسال پیامک و تماس تلفنی با روزنامه شهرآرا، خواستار پیگیری این موضوع از مسئولان شدند.

بوی نامطبوع، امانمان را بریده است

حسن ایزدی، یکی از ساکنان نیک خلق ۵، در این باره به خبرنگار ما توضیح می‌دهد: بعدازظهر که قصد استراحت داریم یا قرار است برای خرید از خانه خارج شویم، بوی نامطبوع فاضلاب خانگی رهاشده در معابر چنان زننده است که باید سریع از کوچه‌ها عبور کنیم و برای لحظاتی نفس خود را در سینه حبس کنیم تا اذیت نشویم.
او ادامه می‌دهد: این بوی نامطبوع و کثیفی فاضلاب، کل کوچه‌های نیک خلق را فراگرفته است. بو آن قدر شدید است که حتی گاهی احساس می‌کنیم روی لباس هایمان نشسته است و نمی‌توانیم یک میهمان به منزل دعوت کنیم.

نشر بیماری سالک

نسرین صدری، یکی دیگر از ساکنان محله نیک خلق، در این باره بیان می‌کند: همیشه با خجالت از میهمان برای ورود به منزل دعوت می‌کنیم و بوی نامطبوع ناشی از فاضلاب رهاشده، وضعیت بغرنجی برای خانواده‌های محله به وجود آورده است.
او ادامه می‌دهد: تمام فاضلاب خانگی محله به زمین‌های رهاشده در انتهای نیک خلق ۵ سرازیر می‌شود که بابت بوی نامطبوعی که درنتیجه آن تولید می‌شود، حتی نمی‌توان عبورومرور کرد.
او با بیان اینکه علاوه بر از بین رفتن زیبایی محله، تجمع فاضلاب به دلیل انتشار پشه سالک، موجب بروز مشکلات پوستی می‌شود، ادامه می‌دهد: برای خیلی از کودکان ساکن محله، بیماری‌های برونشیتی و تنفسی به وجود آمده است. همچنین تجمع فاضلاب، زمینه رشد و تکثیر پشه سالک به ویژه در فصل گرم سال را فراهم می‌کند.

لوله گذاری تا ۳ ماه آینده

پس از پیگیری موضوع رهاسازی فاضلاب خانگی در محله نیک خلق، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ مشهد در پاسخ می‌گوید: فرعی‌های نیک خلق ۳، ۵، ۱۵، ۱۷، ۱۹ و ۲۱ به اراضی طبرسی ۵۸ و یک زمین رهاشده، ختم می‌شوند.
مجتبی زمانی با بیان اینکه بیشتر آب فاضلاب خانگی که مردم محله رها می‌کنند به آن زمین سرازیر می‌شود، ادامه می‌دهد: سال گذشته ما به عنوان شهرداری با دادیار حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ارتباط گرفتیم و از این محله بازدید میدانی کردیم.
او اظهار می‌کند: خروجی آن بازدید، بسیار خوب بود و تصمیم گرفته شد در این محله، مالکان شناسایی شوند و اخطار بگیرند.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ مشهد تاکید می‌کند: درحال حاضر یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید لوله در این محله تخصیص پیدا کرده و نقشه برداری برای لوله گذاری هم انجام گرفته است و امیدواریم با خرید لوله تا دوسه ماه آینده، فاضلاب اراضی یادشده، جمع آوری و وضعیت بهتر شود.
زمانی می‌افزاید: ما با این کار سعی می‌کنیم فاضلاب در زمین‌های انتهای نیک خلق تجمع نکند و از طریق لوله گذاری به کشف رود هدایت شود.

وی می‌گوید: تا زمانی که مردم به رهاسازی فاضلاب خانگی در معابر ادامه دهند، بوی نامطبوع وجود دارد. از طرف دیگر، شرکت آب وفاضلاب درحال ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب است، با این حال برای جمع آوری فاضلاب خانگی، باید برای معابر منتهی به طبرسی شمالی ۲۸ به بعد، تصفیه خانه شماره ۶ فاضلاب در انتهای بولوار طبرسی احداث شود تا شبکه جمع آوری فاضلاب تکمیل شود.

شروع پروژه خط انتقال اصلی فاضلاب

این گفته‌ها درحالی است که وقتی برای اطلاع از وضعیت احداث تصفیه خانه شماره ۶ به سراغ معاون بهره برداری وتوسعه شرکت آب و فاضلاب مشهد می‌رویم، مهدی حاجی آبادی در این باره بیان می‌کند: فاضلاب رهاشده از خیابان‌های طبرسی شمالی ۲۳ به بعد که بخش‌هایی از محلات رسالت و خواجه ربیع را نیز دربر می‌گیرد، به هیچ تصفیه خانه‌ای در مشهد سرازیر نمی‌شود.
او ادامه می‌دهد: کار اجرایی پروژه تصفیه خانه شماره ۶ را یک ماه پیش پیمانکار آغاز کرده است. افزون بر آن، هم زمان پروژه خط انتقال اصلی شبکه فاضلاب که قرار است فاضلاب منطقه را جمع آوری کند، نیز آغاز شده است.

معاون بهره برداری وتوسعه شرکت آب وفاضلاب مشهد اضافه می‌کند: بعد از آنکه این دو پروژه به پیشرفت مناسبی رسید، کار اجرایی ایجاد شبکه‌های فرعی داخل کوچه‌ها نیز شروع می‌شود. حاجی آبادی با بیان اینکه مردم فقط حقوق قانونی حق انشعاب فاضلاب را پرداخت می‌کنند، تاکید می‌کند: پیش بینی ما برای تکمیل این تصفیه خانه، بازه زمانی سه ساله است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->