آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟
سرخط خبرها

طنز | کسری بودجه‌ات را قورت بده!

  • کد خبر: ۱۲۱۱۵۵
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
طنز | کسری بودجه‌ات را قورت بده!
چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش «بودجه به زبان ساده» به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ پرداخته است. کارشناسان این مرکز معتقدند، کسری بوجه ۱۴۰۱ بین ۳۰۰ تا ۶۰۰‌هزار میلیارد تومان خواهد بود.

ارژنگ حاتمی | شهرآرانیوز؛ چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش «بودجه به زبان ساده» به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ پرداخته است. کارشناسان این مرکز معتقدند، کسری بوجه ۱۴۰۱ بین ۳۰۰ تا ۶۰۰‌هزار میلیارد تومان خواهد بود.

در همین راستا امروز تصمیم گرفته‌ایم دستور پخت «جبران کسری بودجه» را خیلی مختصر و مفید به شما آموزش دهیم. لازم به ذکر است که در سال 1399 یک بار این دستور پخت، عملی شده و حسابی جواب هم داده است!

مواد لازم: بازار بورس یک عدد، یک‌عالمه سهام شرکت‌های دولتی، مقداری امید، تدبیر به میزان لازم، عرضه اولیه چندتایی، گشایش به سلیقه خودتان (هرقدر بیشتر، بهتر).

در ابتدا «بازار بورس» را به‌همراه بخشی از «امید»‌ها در قابلمه‌ای بریزید و شعله گاز را تا انتها حسابی زیاد کنید. امید‌ها و بورس را هم‌بزنید تا مبادا شاخص بورس سربرود. زمانی که شاخص بورس حسابی داغ شد و به بیشتر از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسید، یک‌عالمه «سهام شرکت‌های دولتی» را در آن بریزید و همچنان هم بزنید تا سهام شرکت‌ها به خورد بازار بورس برود.

در مدت زمانی که سهام شرکت‌ها را در قابلمه می‌ریزید، هرزمان دیدید محتویات قابلمه می‌خواهد سربرود، مقداری امید به آن اضافه کنید؛ مثلا بگویید تنها شاخص سبز در جهان ما هستیم یا بگویید مردم همه‌چیزشان را به بورس بسپارند. در طول این مدت، اصلا به حباب‌هایی که روی شاخص مشاهده می‌شود، توجه نکنید

اتفاقا هرچه حبابش بیشتر باشد، خوشمزه‌تر می‌شود. اگر دیدید قابلمه دیگر ظرفیت اضافه شدن سهام‌های شرکت‌های دولتی را ندارد، مقداری «گشایش» به آن بیفزایید و دوباره در آن سهام بریزید. برای خوشمزه‌تر شدن می‌توانید هرازگاهی چند عرضه اولیه هم به قابلمه اضافه کنید.

آن‌قدر این کار‌ها را تکرار کنید و امید و سهام در قابلمه بریزید که همه سهام‌های دولتی در شاخص حل شود. اگر کارتان را به‌خوبی انجام داده باشید، باید روی قابلمه پر از حباب شده باشد. حالا زیر گاز را خاموش کنید و قابلمه را به‌همراه محتویاتش گوشه‌ای بگذارید و تا چندسالی بی‌خیالش شوید. حواستان باشد که خودتان از آن نچشید. بگذارید چندسالی بماند. وقتی خوب خنک شد و حباب‌هایش از بین رفت، از این غذا به‌عنوان دکور برای منزلتان استفاده کنید.

امیدوارم از دستور پخت ما خوشتان آمده باشد. اوه! از پشت صحنه به من اشاره می‌کنند که یادمان رفت از «تدبیر» استفاده کنیم. اشکالی ندارد، با قدری تدبیر می‌توانید غذایتان را به سلیقه خودتان تزئین کنید.

توضیح پایانی: این دستور پخت هیچ ارتباطی به اینکه فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی‌ودارایی دولت روحانی، در مهر 99 گفته بود: «در ۶ ماه گذشته توانستیم کسری بودجه را از محل واگذاری‌های سهام شرکت‌ها و دارایی‌های دولتی جبران کنیم»، ندارد!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->