معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

معاون وزیر ارتباطات: سطح توقع مردم از سرویس‌های اینترنت افزایش یافته است

  • کد خبر: ۱۲۱۱۵۹
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
  • ۲
معاون وزیر ارتباطات: سطح توقع مردم از سرویس‌های اینترنت افزایش یافته است
معاون امور مجلس وزارت ارتباطات اعلام کرد براساس آمار‌ها کیفیت اینترنت کاهش نیافته بلکه سطح توقع مردم از سرویس‌ها و تعداد کاربران پلتفرم‌ها افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز - رضا باقری اصل این توقع را حق آن‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد با توسعه ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری، پهنای باند ۱۰۰ مگابیت برثانیه‌ای فراهم شود که به اقتصاد دیجیتال هم کمک می‌کند.

معاون امور مجلس وزارت ارتباطات در نشست «چالش‌های تجارت الکترونیک و سامانه‌های دولتی» که در مرکز پژوهش ایرنا برگزار شد به لزوم افزایش سرعت اینترنت اشاره کرده و گفت:

«اولین تقاضایی که نمایندگان دارند، دسترسی ارتباطات است. دومین موضوع کیفیت اینترنت است. البته کیفیت پایین نیامده و آمار‌ها این را اثبات می‌کند، اما سطح توقع مردم از سرویس‌ها و تعداد کاربرانی که از سرویس‌ها استفاده می‌کنند نیز افزایش یافته‌است.»

او با تاکید بر اینکه این توقع حق مردم است اظهار داشت افراد می‌خواهند از پلتفرم‌ها به عنوان ابزاری برای کسب درآمد استفاده کنند از همین رو پلتفرم‌ها نیز بایستی رشد کرده و البته به افزایش امکانات و سرعت‌شان نیز کمک شود: «اگر بتوانیم زیرساخت‌های ارتباطی به ویژه ثابت را ارتقا دهیم، نسل بعدی از پلتفرم‌ها شکل خواهد گرفت.»

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه به ایرادات موجود در زمینه سرعت اینترنت آگاه هستند، تحریم‌ها را عاملی برای افزایش این مشکلات دانست: «در برخی مناطق تکنولوژی هنوز روی سیم مسی قرار دارد، در برخی موارد BTS هنوز تبدیل به LTE نشده‌است و فشار‌های تحریم‌ها نیز به این مشکلات اضافه می‌شود. ما به همه این موارد آگاهیم، اما با همه این ظرفیت‌سازی‌ها، توقع مردم و شتاب تحول دیجیتال از چیزی که ما می‌توانیم اراده کنیم پیشی می‌گیرد.»

باقری اصل در ادامه به اهمیت سرعت اینترنت در بحث اقتصاد دیجیتال اشاره کرده و گفت:

«برای اینکه بتوانیم زیرساخت تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را ایجاد کنیم باید دسترسی‌های فراگیر و سرعت بالای اینترنت را در اختیار داشته باشیم. سرعت و پهنای باند کنونی به هیچ عنوان برای ایجاد تحول در اقتصاد دیجیتال کفایت نمی‌کند. ما در حوزه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال دست‌کم باید پهنای باند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم کنیم.»

به گفته وی طبق حکم شورای عالی فضای مجازی بایستی امکان دسترسی به ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری فراهم شود که برای ۸.۵ میلیون پورت از این تعداد قرارداد بسته شده و طی چند ماه آینده تفاهم‌نامه همه ۲۰ میلیون پورت نیز منعقد خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
0
0
باید به این آقای معاون وزیر گفت، اگر سطح توقع مردم ایران بالا بود، که الان آدم های بی سوادی امتال شما معاون وزیر نمی شدید، اگر سطح توقع مردم بالا بود که این حال و روز مردم نبود و هر چه آدم بی سواد و غیر متخصص، پست های رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور، وزیر و نماینده مجلس، استاندار و معاون وزیر و.. اشغال نمی کردند.
بازنشسته تامین اشتباهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
0
آقای باقری درست میفرمایند،از سرعت اینترنت کم نشده فقط توقع مردم بالا رفته.مانند جاده های ما که از تعداد آنها کم نشده فقط آسفالتش پدر ماشین و صاحبش را در می آورد یا جلو بندی را به فنا میدهد،یا گردن و کمر مردم را معیوب میکند یا باعث ترافیک و تصادف میشود.و مردم هم توقعشان بالاست. آش کشک خالس دیگه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->