پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

کمک ۳۲میلیاردی خیران خراسان رضوی به کمیته امداد استان در سال گذشته| تعهد کمیته امداد به ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان

  • کد خبر: ۱۲۱۱۷۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کمک ۳۲میلیاردی خیران خراسان رضوی به کمیته امداد استان در سال گذشته| تعهد کمیته امداد به ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: پارسال خیران ۳۲میلیارد به کمیته امداد در امر پرداخت صدقه کمک کردند، اما این رقم در جامعه زیر پوشش کمیته امداد رقمی ناچیز است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، نشست خبری کمیته امداد خراسان رضوی امروز ۲۳مرداد برگزار شد. رضا سلم‌آبادی در این نشست در تشریح عملکرد این سازمان گفت: با دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی که برای ما فراهم شده، شناسایی خانواده‌های محتاج راحت‌تر شده است. کمیته امداد فقط تا دهک سه اقتصادی جامعه را پوشش می‌دهد و دهک ملاک عمل کمیته امداد است. خیلی خانواده‌‌ها که دهک‌هایشان بیش از سه بوده، حذف خواهند شد و افرادی در سه دهک اول هستند، دوباره شناسایی می‌شوند. براین‌اساس، خدمات به افراد نیازمند واقعی ارائه می‌شود. مسلما با این بانک اطلاعاتی امسال خانواده‌های محروم شناسایی می‌شوند. به ۲۷سامانه ‌وب‌سرویس وصل می‌شویم و براین‌اساس خدمات ما کیفی‌تر و واقعی‌تر ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه ما در حوزه معیشت ویژه کار می‌کنیم، گفت: در سال۱۴۰۰، ۶۳۰میلیارد تومان منابع اشتغال‌زایی داشتیم و امسال بیش از ۱۷۰۰میلیارد تومان به اشتغال اختصاص دادیم.

وی تصریح کرد: سال قبل امداد فقط به خانواده‌های مددجو محدود می‌شد، اما امسال بناست ۵۰درصد منابع اشتغال امداد به غیرمددجو پرداخت شود. به این شروط که کارفرما نباشند، دهک یک تا پنج باشند و از افرادی باشند که مستمری‌بگیر جایی نباشند و بیمه اجباری جایی هم نباشند. این حرکت خوبی است برای شناسایی افرادی که به‌معنای واقعی دنبال کار هستند.
سلم‌آبادی گفت: امسال تعهد داریم در استان خراسان رضوی ۲۰هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و ۱۲هزار وام هم به نگهداشت شغل اختصاص دهیم. اگر منابع ما تا آذرماه جذب شود، این تعهد را گرفته‌ایم که منابع بیشتری جذب کنیم.

به‌گفته رئیس کمیته امداد، به حوزه مسکن توجه ویژه داشتیم. ما در زمینه مسکن مهر و مسکن شهرهای کمتر از ۲۵هزار نفر و روستاها فعالیت می‌کنیم. در شهرهای کمتر از 25هزار نفر و روستاها سال قبل ساخت سیصد مسکن را شروع کردیم و در مرحله تحویل هستیم. ساخت سیصد مسکن دیگر را هم شروع کرده‌ایم و آماده‌ایم از 5هزار مسکن در گام دوم که قرار است در کشور ایجاد شود، ۲۴۰۰ مسکن از این تعداد را که در تعهد استان است، بسازیم.

اگر وام بنیاد مسکن ابلاغ شود، با ۲۰۰میلیون تومان از این منبع و ۷۰میلیون تومان تسهیلات بلاعوض کمیته امداد می‌توان واحدی بین ۵۰ تا ۶۰متر در شهرهای کمتر از ۲۵هزار نفر و روستاها ایجاد کرد.

وی یادآور شد: ضمانت‌های بانکی قوانین خاص را دارد. همیشه بانک‌ها سهم مناطق محروم را ویژه می‌بینند. به‌طوری‌که پایان سال گذشته ۹۸درصد پرداختی وام از سوی بانک‌ها عملی شده است. در صندوق کمیته به این شکل است که تا ۵میلیون تومان بدون ضمانت تا ۱۰میلیون تومان بدون کارمزد است، اما ضمانت‌ها را در صندوق وابسته به امداد ساده کردیم. همچنین صندوق ضمانت اشتغال مختص زنان سرپرست خانواده شکل گرفته است که آن‌هم بسته به شرایطی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه از زمان اجرای طرح یارانه‌ای دولت چه تعداد به خانواده کمیته امداد اضافه و کسر شده است، گفت: آمار ثابتی برای میزان مددجویان تحت تکفل کمیته امداد نمی‌توان گفت، چون متغیر است. این عدد از ابتدای امسال بین ۱۸۰ تا ۱۸۶هزار متغیر شده است، اما خوشبختانه آمار پشت‌نوبتی کم شده است.

غلامی، معاون توسعه مشارکت کمیته امداد خراسان رضوی، درباره آمار میزان صدقات مردم گفت: خوشبختانه با اتفاقی که در سطح کلان و استان افتاده است، بیش از ۵۰۰هزار مشترک در استان داریم که جدا از صندوق‌های معابر، صدقات می‌دهند.

به‌گفته وی، باتوجه‌به اینکه وجه نقد بین مردم کم شده است، کمیته امداد هم باتوجه‌به وضعیت کنونی تمهیدات لازم برای جمع‌آوری صدقات آنلاین را فراهم کرده است. خوشبختانه استان خراسان رضوی پیش‌گام روش‌های پرداخت الکترونیک است. باتوجه‌به سامانه‌های پرداختمان، بیشترین تراکنش‌ها در سامانه مربوط صدقه است و این نشان‌دهنده اعتماد مردم است. سامانه دیگر بحث اختصاص کد کیوآر ویژه هر یک مشترکان است که از این طریق هم می‌توانند با کد ویژه خودشان مبلغ را واریز کنند. بیشترین تراکنش‌های کمک‌های مردمی در پرداخت صدقه بین ساعت 7 تا 8صبح است. سال گذشته متأسفانه آمار غیرواقعی از سوی رسانه‌های خارجی و معاند اعلام شد. کل جمع‌آوری صدقات ما در سال گذشته ۳۲میلیارد تومان بوده است که اگر بر تعداد نیازمندان تقسیم کنیم، یک قرص نان هم شاید نشود، ولی وقتی به جامعه هدف نیازمند نگاه کنیم، مبلغ ناچیز است. این رقم را امسال ۴۰میلیارد تومان هدف‌گذاری کرده‌ایم.

به‌گفته وی، افزون بر ۶۰ درصد خانواده‌های سالمند بیش از هفتاد سال دارند و توانایی کار ندارند که جامعه کمیته امداد را تشکیل می‌دهند و نمی‌توان اشتغال‌زایی آن‌چنانی برای آن‌ها کرد. در مناطق روستایی ۹۰درصد ساکنان زیر پوشش کمیته امداد سالمندند. از سال13۹۸ به بعد باتوجه‌به میانگین سنی که جوان شده است، به‌سمت اشتغال خانواده‌ها قدم برداشتیم، اما اشتغال‌زایی فقط از سمت ما نیست و باید دستگاه‌های مرتبط هم شرایط را فراهم کنند. درصد جزئی در جامعه هدف ما هستند که توانایی کارکردن دارند، اما کار نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: در ساخت مسکن حاشیه شهر دویست دستگاه در بخش پنجتن و ۵۷۰واحد در پروژه امام‌رضا(ع) در حر داشتیم. در پروژه پنجتن بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم. در پروژه امام‌رضا(ع) با همکاری آستان قدس و شهرداری و بنیاد مسکن که شرکای کمیته امداد در زمینه مسکن هستند، ۲۷میلیارد تومان از محل منابع بلاعوض کمیته امداد اعتبار اختصاص دادیم که 10درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مقرر شده است ۷۰میلیارد تومان هم امسال به پروژه امام‌رضا(ع) تزریق کنیم تا سرعت پروژه افزایش یابد.

افشارنیا، معاون فرهنگی کمیته امداد خراسان رضوی، در ادامه‌ گفت: به بیش از ۴۶هزار دانش‌آموز کمک تحصیلی و معیشتی می‌کنیم. در زمینه کنکور باتوجه‌به فاصله طبقاتی، درصد کنکوری‌ها در چندین سال آینده نماینگر این شکاف طبقاتی خواهد بود. بیش از ۲۲۰۰ دانش‌آموز محروم از مؤسسات کنکور به‌صورت رایگان استفاده می‌کنند تا این فاصله فقر علمی را پوشش دهیم. همچنین ۳۶۰نخبه در استان شناسایی کرده‌ایم و‌ کمک‌های خاص‌تر به آن‌ها بسته به مقطع تحصیلی، ماهانه متغیر می‌شود. در زمینه تسهیلات آموزشی نیز هر سال ۹میلیارد تومان تسهیلات دانشجویی پرداخت کرده‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->