پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

کاهش سرانه مصرف مرغ در کشور | ریزش ۳۰ میلیون قطعه‌ای جوجه‌ریزی در تیرماه

  • کد خبر: ۱۲۱۱۸۱
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
کاهش سرانه مصرف مرغ در کشور | ریزش ۳۰ میلیون قطعه‌ای جوجه‌ریزی در تیرماه
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: متناسب با کاهش مصرف مرغ، تولید نیز روند کاهشی به خود گرفته و زیر نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش تولید مرغ در ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: در اردیبهشت حدود ۱۲۲ میلیون جوجه ریزی صورت گرفته که این عدد در تیر به کمتر از ۹۳ میلیون قطعه رسیده است.

حبیب الله اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به کاهش سرانه مصرف مرغ در کشور، بیان کرد: متناسب با کاهش مصرف مرغ، تولید نیز روند کاهشی به خود گرفته و این مازاد تولید باعث شده مرغ زیر نرخ مصوب در بازار عرضه شود.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه خرید شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند ضررهای تولیدکنندگان را کاهش دهد، افزود: این شرکت باید باجدیت مرغ مازاد را جمع‌آوری کند تا قیمت‌ها واقعی شوند و شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار و متعاقب آن واقعی شدن قیمت‌ها باشیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در پاسخ به این پرسش که شرکت پشتیبانی امور دام در هفته‌های اخیر خبر از خریدهای روزانه مرغ و تخم‌مرغ را رسانه‌ای را کرده است آیا این خریدها را کافی نمی‌دانید؟ گفت: این شرکت روزانه اقدام به خرید مرغ منجمد می‌کند اما این اعداد معنادار نیست و خریدهای مازاد در ۳ استان شمالی کشور که تاثیر بسیار زیادی در تولید مرغ کشور دارند قابل توجه نیست.

این فعال اقتصادی با اشاره به کاهش تولید مرغ در ماه‌های اخیر بیان کرد: در اردیبهشت حدود ۱۲۲ میلیون جوجه ریزی صورت گرفته که این عدد در تیر به کمتر از ۹۳ میلیون قطعه رسیده است.

وی ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته گواه افزایش مصرف در ماه محرم را می‌داد این در حالیست که در محرم سال جاری میزان مصرف قابل توجه نبود.

اسدالله‌نژاد در پاسخ به این پرسش که سازمان دامپزشکی اعلام کرد که بعد از ۶ سال مجوز صادرات مرغ به عراق را صادر کرده است آیا این مسئله تاثیری در جمع‌آوری مرغ مازاد در کشور می‌گذارد؟ اذعان کرد: تصمیمات در زمینه صادرات در ایران لحظه‌ای است از این‌رو امکان برنامه‌ریزی پایدار برای تجار و تولیدکنندگان میسر نیست از سوی دیگر بازار عراق به تنهایی نمی‌تواند مرغ مازاد ما را خرید کند و باید به دنبال توسعه بازارهای هدف باشیم.

وی تاکید کرد: اگر دولت سیاست صادراتی را در دستور کار خود قرار داده است باید نخست زمینه‌های آن را فراهم کند در غیر این صورت روند صادرات مرغ در ایران مقطعی خواهد بود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه تعدیل تولید همواره نتیجه عکس می‌دهد، تصریح کرد: تولید اگر اقتصادی باشد تولیدکنندگان بنا به ظرفیت اقدام به تولید می‌کنند؛ چرا که برای ایجاد بنگاه تولیدی سرمایه‌گذاری قابل توجهی کردند.

به گفته اسدالله‌نژاد؛ زمانی‌که بنگاه تولیدی به موسسه خیریه تبدیل می‌شود بدون تردید شاهد تعطیلی تولید خواهیم بود.

وی در پایان بیان کرد: متاسفانه بارها تولیدکنندگان درباره شرایط دشوار مصاحبه و تلاش کردند که صدای خود را به گوش مسئولان برسانند اما متاسفانه جوابی نگرفتند.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->