کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم توسعه زیست بوم فناوری با «تانا»

  • کد خبر: ۱۲۱۳۶۱
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم توسعه زیست بوم فناوری با «تانا»
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: «تانا» مخفف توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها ست و در حقیقت یک اقدام ملی در حوزه توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان‌ها به شمار می‌آید.

امین عظیمی زاده | شهرآرانیوز - رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: «تانا» مخفف توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها ست و در حقیقت یک اقدام ملی در حوزه توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان‌ها به شمار می‌آید. اگر چه محوریت این رویداد، پارک‌های علم و فناوری است، اما به گونه‌ای طرح ریزی شده که همه اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری استان را به مشارکت فعال می‌گیرد.

مسعود میرزایی شهرابی دیروز در نشست توسعه اکوسیستم نوآوری استان افزود: یکی از زمینه‌های تبلور این طرح، برگزاری رویداد‌های هم افزایی، شبکه سازی و توانمندسازی در پارک علم و فناوری خراسان رضوی است که نخستین گام آن ۸ تیر آغاز شد و از آن زمان تاکنون تانا با هدف تبیین اهدافش، چندین جلسه با گروه‌های مختلف تخصصی و حتی شهرستان‌های استان برگزار کرده است و پیش رویداد «تانا» در صنایع غذایی، سومین گام فعالیت ماست.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری خراسان برنامه ریزی و طرح ریزی خوبی برای اجرای صحیح اقدام ملی «تانا» در لایه استانی داشته است و این رویداد با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، استانداری خراسان رضوی، قرارگاه اقتصاد دانش بنیان، پارک علم و فناوری استان خراسان، مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی، دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، انجمن شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی و با پیگیری ارزشمند مؤسسه پلکان تشکیل می‌شود.

میرزایی بیان کرد: در اکوسیستم دانشی استان، ذی نفعان و بازیگران متفاوتی اعم از ادارات، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های متولی، پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه ها، نخبگان، فناوران، شرکت‌های فناور و دانش بنیان، سرمایه گذاران، شتاب دهنده ها، هسته‌های علمی، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیق و توسعه، خانه‌های خالق، مراکز نوآوری، کارخانه نوآوری و موارد مشابه داریم که در دوره‌های قبلی، اتصالشان به یکدیگر و جانمایی شان برای تقسیم کار در زیست بوم به درستی صورت نگرفته بود و جزیره‌های جدا از هم بودند؛ این یعنی کار‌های بعضا ارزشمندشان ضریب نمی‌گرفت و هم افزایی و استفاده از خرد جمعی نهادینه نشده بود و شبکه سازی واقعی در استان را شاهد نبودیم.

مهم‌ترین راهبرد‌های صنعت غذا

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نیز در این نشست بیان کرد: هدف اصلی رویداد تانا، حل مسائل و پاسخ گویی به نیاز‌های دانشی و فناورانه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری خواهد بود. قدیر رجب زاده افزود: ایجاد ارزش افزوده برای جلوگیری از خام فروشی، کاهش ضایعات به منظور ارتقای امنیت غذایی، غنی سازی مواد غذایی به منظور بهبود کیفیت و سلامت غذا و کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه در صنعت غذا مهم‌ترین راهبرد‌های پیش رو در این عرصه خواهد بود.

امضای ۴ تفاهم نامه برای توسعه تولید دانش بنیان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این سازمان گام نخست را برای توسعه تولید دانش بنیان و صادرات محور و اتصال بخش صنعت و معدن به دانش و فناوری در قالب انعقاد چهار تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان برداشته است.

امیررضا رجبی افزود: این تفاهم نامه‌ها در چهار موضوع صنایع غذایی، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و معدن دارای ۲۰محور است.

وی بیان کرد: موضوعات تفاهم نامه‌های منعقدشده با پارک علم و فناوری خراسان رضوی، ناظر بر استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور در افزایش سطح فناوری و توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از روش‌های نوین در بخش‌های صنایع غذایی، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و معدن است.

چالش‌های برند‌های برتر غذایی استان

در پایان این رویداد، مدیران عامل و صاحبان ۱۴ برند برتر غذایی خراسان رضوی درباره اصلی‌ترین موانع و چالش‌های صنعت خود سخنرانی کردند و بیشتر درخواست‌ها بر رفع موانع اداری و سازمانی به منظور تخصیص مجوز برای تأسیس شرکت‌های دانش بنیان متمرکز بود. بر همین اساس صاحبان ۱۴ برند برتر غذایی استان از روند دریافت مجوز شرکت دانش بنیان گله‌مند بودند و بیان کردند که آن‌ها قصد استفاده از مزایای مالی این دسته از شرکت‌ها را ندارند، بلکه صرفا برای به ثبت رساندن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود به چنین کاری اقدام می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->