انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تعیین تکلیف ۶۰ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تا پایان سال

  • کد خبر: ۱۲۱۴۰۰
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
تعیین تکلیف ۶۰ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تا پایان سال
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته مقرر شده تا ۶۰ واحد راکد طی سال جاری در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تعیین تکلیف شود.

گروه اقتصاد| شهرآرانیوز، جعفر فرشچی صبح امروز ۲۵ مرداد ماه در نشست خبری به مناسبت هفته حمایت از صنایع کوچک در خصوص شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری همچون سال‌های با انتخاب شعار سال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، نقشه راه را برای کشور مشخص کرده اند. همچنین ایشان بار‌ها در سخنان اهمیت تولید و توجه به حمایت از صنابع کوچک را متذکر شده‌اند.

وی افزود: بیشترین صنایع در کشور صنایع کوچک است. بیش از ۹۰ درصد صنایع در کشور صنایع کوچک و متوسط بوده که این صنایع پشتیبان صنایع بزرگ هستند؛ بنابراین دستگاه‌های حاکمیتی و صنایع بزرگ باید به این صنایع توجه داشته باشند. اولین صنایعی که در فراز و نشیب اقتصاد جهانی دچار مشکل می‌شوند صنایع کوچک هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: باید حمایت ویژه از این صنایع صورت گیرد، اگرچه تا حدودی این حمایت‌ها صورت گرفته، اما کافی نبوده است. در خراسان رضوی بیش از ۵۰ شهرک مصوب وجود دارد که از این تعداد ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری و بهره برداری بوده و تقریبا ۵۰۰۷ قرارداد بسته شده که از این میزان ۲۷۹۴ واحد به بهره برداری رسیده است. همچنین تا کنون ۲۵۱۶ واحد صنعتی در استان در حال تولید هستند. در شهرک‌های صنعتی استان ۲۷۸ واحد صنعتی راکد و غیرفعال بوده که برای این مساله و احیای آن‌ها جلساتی در حال برگزاری است.

مشکل اصلی شهرک‌های صنعتی به خصوص در مشهد کمبود زمین است 

فرشچی با اشاره به طرح‌هایی صنعتی که در استان در حال ساخت و ساز ونصب ماشین آلات است، خاطرنشان کرد: در این زمینه ۱۲۸۵ طرح فعال و۸۹۰ طرح غیر فعال است. در سال قبل ۸۲۰ پرونده در کمیسیون‌ها و جلسات داوری بررسی شده که ۲۹۲ قرداد با واحد‌ها فسخ شد و حدود ۵۰۰ مورد مهلت داده شد تا بتوانند که با ارائه ادله لازم و مستندات به داوران بتوانند واحد خود را تکمیل و به بهره برداری برسانند.

وی افزود: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی استان ۳۰۱ واحد کارگاهی وجود داشته که از این تعداد ۲۸۴ واحد به بهره برداری شرسیده و در مجموع این واحد‌ها برای بیش از ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است. ۱۵۵۳ هکتار زمین به این واحد‌ها تخصصیص داده شده است. چنانچه این طرح‌ها به جرگه واحد‌های فعال افزوده شود ۴۴ هزار اشتغال و ۱۳۵ هزار میلیارد رسال دیگر سرمایه گذاری به واحد‌های صنعتی در استان افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در خصوص اختصاص درصدی از مالیات بر ارزش افزوده واحد‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی برای بحث بازسازی و... تصریح کرد: این مساله در مجلس در حال بررسی است و در این مورد نظرات نمایندگان مثبت بوده و احتمال دارد در مجلس این موضوع نهایی شود.

فرشچی درباره مشکلات شهرک‌های صنعتی مشهد و استان و چالش‌های پیش روی واحد‌های تولیدی تصریح کرد: مشکل اصلی شهرک‌های صنعتی به خصوص در مشهد کمبود زمین است. همچین افزایش هزینه‌های آب و برق یکی دیگر از مشکلات در شهرک‌های صنعتی استان است که رفع این موضوع در حال پیگیری است.

وی با اشاره به شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: در سال گذشته و سه ماه اول امسال از بیش از ۱۴ واحد دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی با ارائه تسهیلات و واگذاری زمین در شهرک‌های تفاضا محور و بدون مزایده حمایت صورت گرفته است. همچنین ارایه مشاوره برای نیاز‌های فناورانه و تولیدات این شرکت‌ها از دیگر حمایت‌ها به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خزاسان رضوی عنوان کرد: سال‌های سال است که سازمان نظام مهندس عنوان کرده است که واحد‌های صنعتی باید از مسیر نظام مهندسی بحث مجوز ساخت و اجرای سازه خودر ا بگیرند. طی سال گذشته و بر اساس تعامل‌های صورت گرفته از دستگاه‌های نظاری عنوان شد این مساله باید اجرایی شود؛ بنابراین در این زمینه با سازمان نظام مهندسی تفاهم نامه‌ای منعقد شد. در این مدت لازم بود بستر‌های لازم برای بخش صنعت در سازمان شکل گیرد که این مورد زمانبر است. با توجه به پیگیری از قوه قضاییه؛ سازمان بازرسی و... و کارشناسی‌های انجام شده مشخص شده تا زمان ایجاد بستر‌های لازم در سازمان نظام مهندسی استان و ایجاد قوانین، کماکان همچون گذشته شرکت شهرک‌های صنعتی نسبت به صدور مجوز و انتخاب مهندس از طریق راه و شهرسازی اقدام‌نمیاد.

فرشچی در مورد واحد‌های صنعتی غیر فعال به دلیل بدهی به بانک‌ها تصریح کرد: مشکلات را در این زمینه با برگزاری جلسات فی مابین بانک‌ها و واحد صنعتی حل شدهو این موارد بسیار کم رخ می‌هد. همچنین اگر بانک جانشین شود تلاش خواهد شد که واحد به افراد توانمد‌تر واگذار شده و واحدی تعطیل نشود.
درباره شهرک صنعتی امان آباد و مشکلات آن و تعطیلی واحد‌های کوچک آن بیان کزرد: این ناحیه صنعتی جز نواحی صنعتی استان نیست. مشکلاتی برای این شهرک صنعتی وجود داشت. این شهرک صنعتی مشگلات عدیده‌ای دازد که تلاش میشود تا مشکل اسنادی شهرک پارسیان یا امان اباد حل شود از لحاظ صدور مجوز شهرک صنعتی غیر دولتی مشکلی نخواهیم داشت.

تا اخر سال آینده ۲۷۸ واحد راکد تعیین تکلیف می‌شود 

وی در مورد هدف گذاری در سال جاری برای احیای واحد‌های راکد و همچنین بهره برداری از طرح‌های صنعتی در هفته دولت بیان کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته مقرر شده تا ۶۰ واحد راکد طی سال جاری در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تعیین تکلیف شود. البته هدفگذاری ۱۲۰ واحد است. البته در نظر داریم تا اخر سال آینده ۲۷۸ واحد راکد تعیین تکلیف شود.

مدیرعامل شرکت شهرک:های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: در هفته دولت در سال جاری ۱۷ طرح صنعتی در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد. در هفته دولت در بحث پروژه‌های زیر بنایی شهرک‌های صنعتی استان تقریبا در ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی پروژه‌ها افتتاح خواهد شد.

فرشچی در خصوص شهرک صنعتی شماره ۵ استان و رفع معارضان این شهرک گفت: در این خصوص دستگاه‌های و استاندار خراسان رضوی از نزدیک مشکلات را بررسی کرده و مشکل معارضین این شهرک حل خواهد شد. در هفته آتی جلسه‌ای خواهیم داشت و تلاش می‌شود که تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی درباره تامین برق برای واحد‌های صنعتی بیان کرد: برای حل این مشکل اقداماتی صورت گرفته، زیرا هزینه‌های تامین برق برای واحد‌ها بسیار بالا است. به دنبال آن هستیم که این هزینه‌ها را کاهش دهیم. در این خصوص تفاهم نامه سه جانبه‌ای منعقد شده و امید است تا پایان سال به نتیجه برسد. همچنین بیش از ۲۶ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی بازپس گیری شده و به سرمایه گذاران جدید واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درباره احداث شهرک انرژی در استان تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها این است که شهرک انرژی در استان ایجاد شود که این موضوع در دستور کار قرار گیرد و فاز مطالعاتی آن در حال بررسی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->