رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

آخرین اخبار سخنگوی دولت از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان| پرداخت مبلغی به‌عنوان علی‌الحساب به فرهنگیان

  • کد خبر: ۱۲۱۴۲۳
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
  • ۴
آخرین اخبار سخنگوی دولت از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان| پرداخت مبلغی به‌عنوان علی‌الحساب به فرهنگیان
سخنگوی دولت گفت: رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی به سرانجام رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی صبح امروز در نشستی‌خبری با بیان اینکه شعار هفته دولت امسال «دولت مردم» است، اظهار داشت: در آستانه یک‌سالگی دولت هستیم و گزارش عملکرد دولت در بخش‌های مختلف اجرایی کشور برای ارائه به مردم آماده شده که همگی شاهد برگزاری نشست‌های خبری مسئولین دولتی هستیم و گزارش عملکرد بخش‌ها به مردم ارائه خواهد شد. هم‌چنین ستاد بزرگداشت هفته دولت در دولت تاسیس شده و ستاد‌های مشابهی در دستگاه‌های اجرایی و در استان‌ها تشکیل شده تا برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

وی افزود: وزرای دولت سفر‌های متعددی را به استان‌ها خواهند داشت تا به نمایندگی از دولت خدمات را به مردم ارائه کنند و هم طرح‌های استان‌ها را عملیاتی کچبوده و پاسخگوی مردم باشند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: برای هر روز هفته دولت نام‌هایی انتخاب شده؛ روز چهارشنبه ۲ شهریورماه عنوان میثاق با ولایت، ۳ شهریور عنوان فسادستیزی و عدالت، ۴ شهریور تحول و خلاقیت، ۵ شهریور خانواده و سلامت، ۶ شهریور اخلاق و معنویت، ۷ شهریور دانش و پیشرفت و ۸ شهریور شجاعت و عقلانیت نامگذاری شده و بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان طرح در هفته دولت به افتتاح خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در هفته دولت مجموعا بیش از هزار و ۷۰۰ طرح به ارزش بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان و هزار و ۶۰۰ میلیون یورو به بهره‌برداری می‌رسد که این طرح‌ها از سوی بخش‌های دولتی و خصوصی سرمایه‌گذاری شده است و موجب اشتغال بیش از ۴۳ هزار نفر خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: خدمات ویژه‌ای از سوی دولت به مردم در هفته دولت پیش‌بینی شده که پس از تصویب به اطلاع عموم خواهد رسید.

بهادری‌جهرمی در ادامه با بیان اینکه وعده رئیس جمهور برای رتبه بندی معلمان پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی و پیش از یکسالگی دولت سیزدهم اجرایی شد، اضافه کرد: مبلغی بصورت علی الحساب برای این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت به فرهنگیان تخصیص داده شده تا میزان پرداختی قطعی براساس احکام کارگزینی جدید مشخص شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: معلمان در حال بارگزاری مدارک طبق زمان‌بندی وزارت آموزش و پرورش هستند و دولت خوشحال است که توانسته این وعده انتخاباتی خود را عملی کند.

بهادری جهرمی همچنین درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: سازمان امور اداری و استخدامی پیشنهادی را به‌منظور افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان صندوق‌های لشکری و کشوری ارائه داده بود؛ که در ادامه جلسه‌ای هم با سازمان برنامه و بودجه برگزار کردند.  

سخنگوی دولت افزود: این بسته پیشنهادی مشترک این ۲ مجموعه برای افزایش حقوق کارمندان دولت و با متمرکز بر کسانی که دریافتی حقوقی پایین‌تری دارند و در سقف‌های حقوق نیستند، پیشنهاد از ناحیه این ۲ دستگاه نهایی شده تا جبران حقوقی را برای کارمندان عزیز داشته باشد. این پیشنهاد باید مراحل نهایی شدن را طی کند تا امکان اجرایی شدن داشته باشد. پیش‌بینی می‌کنم انشالله طی ماه آتی شاهد نهایی‌شدن این پیشنهاد در فرآیند‌های قانونی باشیم تا کمکی به معیشت کارمندان عزیز دولت و بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشکری باشد.

وی درباره تعیین تکلیف تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی نیز بیان کرد: طرح تشکیل وزارت بازرگانی یک طرح از سوی مجلس بوده و به تصویب قوه مقننه رسیده؛ رییس وقت کمیسیون اجتماعی مجلس نظر دولت را درباره آن جویا شده و دولت هم موافقت خود را کتبا اعلام کرد و تصمیم‌گیری درباره وزارت بازرگانی در اختیار مجلس شورای اسلامی است.

بهادری‌جهرمی گفت: دولت اقدامات مهمی را برای تسهیل زیارت اربعین و برگزار هرچه باشکوه‌تر این مراسم جهانی انجام داده و شخص رییس‌جمهور جلسه ستاد اربعین را تشکیل دادند؛ بازگشایی مرز‌های بسته‌شده، ثبت‌نام در سامانه سماح، تعیین سقف قیمت پرواز‌ها و هم‌چنین طرح‌هایی برای سفر ارزان‌قیمت را در نظر گرفته و دستگاه‌ها هم به صورت جهادی مشغول برنامه‌ریزی و انجام خدمات هستند. از حمله زیبایی‌های مراسم اربعین، مردمی‌بودن آن است و از مردم می‌خواهیم که مانند گذشته در صحنه باشند و دولت هم حمایت خود را ادامه می‌دهد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح آب‌رسانی غدیر در خوزستان هم‌اکنون پیشرفت خوبی داشته و دولت با سرعت زیادی این طرح را اجرا می‌کند، ادامه داد: این طرح بیش از ۵۰ درصد آب شرب خوزستان را تأمین خواهد کرد و پیشرفت ۸۶ درصدی داشته و ان‌شاءالله تا پایان تابستان شاهد افتتاح بخش‌های اعظمی از آن باشیم.

وی گفت: از ابتکارات اختصاص دولت سیزدهم، نظارت‌های ستادی از وزارتخانه‌هاست و رییس‌جمهور تاکنون در قالب این نظارت‌ها، به دو وزارتخانه سرکشی کرده‌اند. عملکرد و برنامه‌های دستگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج آن پیگیری و پایش می‌شود؛ نظارت‌های ستاد مکمل سفر‌های استانی است.

سخنگوی دولت درباره معرفی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت کار گفت: مطابق با اصل ۱۳۵ قانون اساسی مهلت قانونی دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی، سه ماه است و تأخیری در این مورد صورت نگرفته و وزیر پیشنهادی در مهلت قانونی معرفی خواهد شد. وزارتخانه هم‌اکنون متولی دارد و در حال انجام کار است؛ اما تا پایان شهریور وزیر پیشنهادی دولت معرفی می‌شود.

بهادری‌جهرمی درباره بازار مسکن اظهار داشت: کم‌کاری‌ها در حوزه مسکن موجب شد این کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود که اصلاح این مشکل نیازمند تکمیل طرح‌هایی، چون ساخت و ساز مسکن و طرح ملی مسکن است. مسکن با فاصله عرضه و تقاضا در کشور دچار چالش می‌شود و دولت سعی در عرضه دارد، چون مصوبات مُسکن‌های کوتاه مدت است و آثار بنیادی نیازمند تکمیل این طرح‌هاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
باسلام
ایا این افزایش شامل معلمان هم میشه یا نه بخاطر رتبه بندی دیگه این افزایش جدید شاملشون نمیشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
الهی این سخنگورا از ما بگیر
سيداحمد
Netherlands
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
0
0
انشاالله بخوشى مديران ارشدکشور
بازنشسته شوندياعوض شوند حسرت همسانسازي راميخورند كه چرادير
اعمال کردند
سيداحمد
Netherlands
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
0
0
انشاالله بخوشى مديران ارشدکشور
بازنشسته شوندياعوض شوند حسرت همسانسازي راميخورند كه چرادير
اعمال کردند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->