راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

توسعه متوازن مشهد با اضافه کردن ۶۰۰ هکتار از شرق مشهد به محدوده شهری

  • کد خبر: ۱۲۱۴۳۹
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
توسعه متوازن مشهد با اضافه کردن ۶۰۰ هکتار از شرق مشهد به محدوده شهری
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد درخصوص اظهارات رئیس شورای شهر مشهد مبنی بر اضافه کردن ۶۰۰ هکتار از شرق به داخل محدوده شهری گفت: نگاه ریاست شورا از این باب است که بتوانیم همزمان توسعه متوازنی در سطح شهر داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اخیرا اظهاراتی درخصوص اضافه کردن ۶۰۰ هکتار از شرق مشهد به داخل محدوده شهری برای در مرکزیت قرار گرفتن حرم رضوی داشته است. او در گفتگو با یک رسانه اظهار کرده بود: یکی از بحث‌هایی که در این دوره از شورای شهر مطرح بوده، خارج کردن حرم مطهر رضوی از حاشیه‌شهر است. برای بازگرداندن حرم مطهر از کنار و گوشه شهر به مرکز مشهد در حال اضافه کردن ۶۰۰ هکتار از شرق مشهد به محدوده داخل شهر هستیم.

حسین عبدالله‌زاده، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، در خصوص این اظهارات رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: پیدایش هر شهر به موضوعی برمی‌گردد؛ معمولا زمانی شهر‌ها ایجاد می‌شوند که یک عارضه طبیعی مانند رودخانه وجود داشته باشد. فلسفه وجودی این شهر امام رضا (ع) است. مشهد در گذشته با مرکزیت حرم ایجاد شده، اگر به سال ۱۲۷۰ برگردیم، ما تقریبا ۵۰ هزار جمعیت در دور حرم داشتیم. ورود پول نفت به بودجه کشور باعث توسعه در سطح شهر‌ها و کلان‌شهرها، خصوصا مشهد شد.

وی افزود: امروزه کشیدگی بیشتر توسعه شهر را به سمت غرب داریم، یعنی غرب شهر ما برای توسعه جاذبه بسیاری پیدا کرده و در حال حاضر نیز تمایل به این جاذبه وجود دارد. به شرق شهر کمتر پرداخته شده و نگاه ریاست شورا از این باب است که بتوانیم همزمان توسعه متوازنی در سطح شهر داشته باشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌های شهرداری برای این طرح تصریح کرد: ما یکسری طرح‌های جامع و تفصیلی داریم که مبنای محدوده سطح شهر را مشخص کرده و می‌کند. موضوع توسعه شرق مشهد سیاستی است که در شورای ششم مطرح شده و امیدواریم که در بازنگری طرح‌های توسعه و جامع قسمت شرق و این ۶۰۰ هکتاری که قرار است به آن اضافه شود، اقداماتی انجام شود.

عبدالله‌زاده در خصوص تاثیر این طرح بر افزایش حاشیه‌نشینی در مشهد عنوان کرد: اینکه حاشیه‌نشینی محصول کدام اقدامات ما است، بحثی است که باید از ابعاد مختلف به آن پرداخته شود. می‌توان توسعه شهر را طوری پیش برد که پس از محدوده شهر، توسعه‌ای وجود نداشته و محدوده‌ای در محدوده ایجاد نشود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->