معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

کاهش کیفیت و افزایش قیمت قطعات خودرو در حصار تحریم‌ها + ویدئو

  • کد خبر: ۱۲۱۴۹۵
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کاهش کیفیت و افزایش قیمت قطعات خودرو در حصار تحریم‌ها + ویدئو
تحریم ایران باعث شده واردکنندگان قطعات خودرو برای وارد کردن اجناس مورد نظر خود کشور‌های مختلفی را به عنوان واسطه قرار دهند که این موضوع سبب افزایش قیمت قطعات خودرو در ایران شود. همچنین در این فرایند برخی از اجناس اصلی به شرکت‌های ایران فروخته نمی‌شود که واردکنندگان ایرانی مجبور به تهیه اجناسی با کیفیت پایین‌تر هستند.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز، نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو و صنایع وابسته از ۲۴ تا ۲۷ مرداد ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ برگزار در حال برگزاری است. این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع و در سالن‌های فردوسی، عطار و در فضای باز نمایشگاه مشهد برگزار خواهد شد.

تعداد کل مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه ۱۱۰ شرکت بوده که از این تعداد ۴۰ شرکت از داخل استان و ۷۰ شرکت از استان‌های تهران، البرز، مازندران، اصفهان و آذربایجان شرقی و. هستند. در این نمایشگاه نمایندگانی از کشور‌های چین و ترکیه نیز حضور دارند.

زمینه فعالیت مشارکت کنندگان در این نمایشگاه در حوزه‌های طراحی، تولید قطعات خودرو، حوزه واردات، توزیع و فروش قطعات خودرو و خدمات آموزشی و. است. ارائه آخرین توانمندی‌ها در این حوزه و ایجاد فرصت‌های همکاری و سرمایه‌گذاری از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

خبرنگار ما جهت بررسی علل کاهش کیفیت و افزایش قیمت قطعات خودرو در بازار با برخی از تولیدکننده و واردکنندگان این نمایشگاه گپ و گفتی داشته که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

تحریم ایران؛ علل اصلی کاهش کیفیت و افزایش قیمت قطعات خودرو است

یکی از واردکنندگان قطعات خودرو با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در واردات قطعات خودرو بیان می‌کند: برای واردات برند‌های اروپایی باید ۳ کشور را واسطه قرار دهیم تا جنس موردنظرمان وارد ایران شود. همین موضوع سبب شده هزینه محصولات افزایش یابد.

وی ادامه می‌دهد: برخی از جنس‌ها یک سال زمان می‌برد وارد ایران شود. تحریم‌ها در واردات قطعات اصلی ۱۰۰ درصد تاثیر گذاشته است. جنسی که پیش از این از یک شرکت آلمانی وارد می‌کردیم در حال حاضر به دلیل سختی واردات آن همان را با ۲ برابر قیمت به فروش می‌رسانیم. جنس مرغوب اروپایی خیلی کم وارد ایران می‌شود، اکثر اجناس نیز از چین با درجات مختلف وارد می‌شود، کاهش بودجه شرکت‌ها نیز باعث شده جنس ضعیف وارد ایران شود.

تولید و واردات جنس مرغوب حمایت ویژه دولت را می‌طلبد

واردکننده دیگری که از استان تهران در این نمایشگاه حضور پیدا کرده با اشاره به مشکلات واردات قطعات خودرو به ایران می‌گوید: اخیرا مسائلی پیرامون شناسه کالا برای قطعات خودرو به وجود آمده که هنوز بستر آن فراهم نشده است، در حالیکه پیگیری‌ها و نظارت‌ها برای آن آغاز شده است. کالا‌ها مدت زیادی در گمرک می‌خوابد و سپس از تهران در سراسر کشور پخش می‌شود.

وی اضافه می‌کند: خوشبختانه در سال‌های گذشته از ورود کالای قاچاق تا حدودی جلوگیری شده، اما جلوگیری از توزیع کالای قاچاق در سطح کشور کمی سخت است. در کشور‌هایی که تولیدات قوی‌تری دارند، دولت حمایت بیشتری از تولیدکننده دارد، همچنین برای واردات دستگاه‌های خاص دولت حمایت‌های ویژه‌ای دارد و اجازه نمی‌دهد مافیایی که در تولید قطعات خاص دست دارند، مقابل تولیدات کشور را بگیرند، در حالیکه در ایران در سالیان گذشته به دلیل وارادات بی‌رویه برخی از شرکت‌های تولیدکننده خوب ایران منحل شده‌ا‌ند.

مسئول یکی از شرکت‌های زیرمجموعه قطعات اصلی ایران خودرو در خصوص علت کیفیت پایین قطعات موجود در بازار تصریح می‌کند: خیلی از قطعاتی که در بازار وجود دارد، برند‌های متفرقه‌ای هستند که تامین‌کننده نیاز اصلی خودروساز نیستند. یعنی قطعات آنان در خط اصلی خودروساز بر روی خودرو نصب نمی‌شود.

وی ادامه می‌دهد: همچنین شرکت‌ها برند‌های مختلفی را در بازار قطعات یدکی برای خود تعریف کرده‌اند. یعنی یک برند اصلی دارند که به خودروساز می‌دهند و همان برند را در بازار یدک ارائه می‌کنند، البته به دلیل اینکه شرکت‌ها نیاز‌های قیمتی مشتریان را پاسخگو باشند با قطعاتی رده‌های کیفی پایین‌تر تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت خوبی در حوزه نظارت بر واردات وجود ندارد، می‌گوید: برخی از اجناس در بازار با کیفیت پایین وارد می‌شود و قیمت‌ها نسبت به قیمت تولیدکنندگان داخلی پایین‌تر است و کیفیتی آنچنانی ندارد. این اقلام از کانال‌های رسمی وارد نمی‌شود و کار را برای توزیع کننده سخت کرده است. این موضوع باعث شده که رقابت سختی با آنان داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->