۱۵۰هزار پیامک و کلاهبرداری از ۴هزار مال‌باخته + فیلم

  • کد خبر: ۱۲۱۵۲۴
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
۱۵۰هزار پیامک و کلاهبرداری از ۴هزار مال‌باخته + فیلم
نیرو‌های حفاظت اطلاعات قوه قضاییه اعضای یک باند کلاهبرداری را دستگیر کرده‌اند که ۱۵۰هزار پیامک برای کلاهبرداری از ۴هزار مال‌باخته ارسال کرده‌اند. در میان افراد دو نوجوان ۱۶ ساله هم حضور دارد.

حسن نیکنام | شهرآرانیوز؛ چند وقت قبل بود که پلیس پایتخت از تغییر در مدل سارقان خبرداد. در واقع سارقانی که باکلاس هستند، لباس‌های مرتب می‌پوشند، گا‌ها ماشین با کلاسی دارند و در جدیدترین مورد حتی به سن قانونی نرسیده‌اند. این از برکات پیشرفت تکنولوژی هم هست.

نیرو‌های حفاظت اطلاعات قوه قضاییه به تازگی اعضای یک باند را دستگیر کرده‌اند که دو نوجوان ۱۶ ساله، یک جوان ۲۰ ساله و دو نفر دیگر در میان آن‌ها حضور دارند. این باند در مجموع ۴ هزار شاکی دارند و این یعنی اینکه آن‌ها حساب بانکی همه این ۴ هزار نفر را خالی کرده‌اند. جالب است بدانید که اعضای این باند برای رسیدن به اهداف شوم خود ۱۵۰ هزار پیامک برای مردم ارسال کرده‌اند.

آن‌ها برای اینکه پلیس نتواند ردشان  را بزند از کارتن خواب‌ها و افراد معتاد سیم کارت و کارت بانکی‌شان را می‌خریدند. بعد هم شروع می‌کردند به مردم پیامک دادن. این باند دست روی نقطه‌ای گذاشته بودند که هیچ کسی حاضر نیست به باد برود و آن «آبرو و اعتبار» است.

اینجا ببینید:

 با تنظیم یک پیامک خود را به جای سامانه ثنا جا زده بودند و در این پیامک به مردم می‌گفتند که از شما شکایت شده و برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت زیر بروید. با ورود افراد به این سایت یک بد افزار در گوشی مال باختگان نصب می‌شده و به این کلاهبرداران این فرصت را می‌داده تا تمام اطلاعات تلفن همراه آن شخص را ببینند.

بعد در قدم دوم به مال باختگان می‌گفتند ۲ هزار تومان پول به این حساب واریز کنید تا ما متن و جزئیات شکایت را به شما نشان بدهیم. بعدهم که موجودی حساب ملت را دیده و تا جایی که می‌توانستند حساب مردم را خالی می‌کردند.

این کل ماجرا است و سئوال مهمی که پیش می‌اید این است که یک فرد ۱۶ ساله چطور فکرش به اینجا رسیده و چطور حاضر شده در این سن دست به کلاه برداری بزند. من که ۱۶ ساله به تنهایی به نقاط دور دست شهر نمی‌رفتم چه برسد به تجاوز به حقوق دیگران.

این نوجوانان عجیب فقط در یک مورد ۳ میلیون تومان هزینه نهار داده‌اند. با بقیه پولی که از مردم بالا کشیده بودند ارز دیجیتال خریده‌اند. به همین دلیل مسئولان قضایی می‌گویند که به دلیل بالا بودن تعداد شاکیان امکان رسیدن مال باختگان به پول شان بسیار پایین است. مسئولان قضایی گفته‌اند که دو نفر از متهمان این پرونده همچنان متواری هستند.

اما سئوالی که پیش می‌اید این است که ما باید چه کاری انجام دهیم تا سرمان کلاه نگذارند. پلیس بار‌ها و بار‌ها گفته به هر پیامکی اعتماد نکنید. قبل از هر کاری از واقعی بودن پیامک مطمن شوید و همه چیز را بررسی کنید و بعد از اطمینان از همه چیز اقدام کنند.

در واقع همه چیز به خود ما بستگی دارد. اگر حواس خود را جمع کنیم و نکاتی که پلیس همیشه ان‌ها را به ما یاداوری می‌کند جدی بگیریم به دام انسان‌های سودجو نمی‌افتیم. این بهترین کار است، چون اگر اقدامی غیر این کار را انجام دهیم باید دنبال پولمان بدویم، پولی که حالا پر کشیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->