واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

یادی از فقیه مبلغ، آیت‌ا... حاج شیخ محمدحسین سیبویه (ره)

  • کد خبر: ۱۲۱۵۶۲
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
یادی از فقیه مبلغ، آیت‌ا... حاج شیخ محمدحسین سیبویه (ره)
آیت‌ا... حاج شیخ محمدحسین سیبویه در سال ۱۳۵۸ خورشیدی به توصیه برخی از مراجع نجف در سفری یک‌ماهه به ایران آمد و ضمن تشرف به آستان مقدس رضوی به دیدار مرحوم امام‌خمینی (ره) در شهر قم شتافت ...

علیرضا نوروزی - محقق و مدرس‌حوزه علمیه | شهرآرانیوز - آیت‌ا... حاج شیخ محمدحسین سیبویه در سال ۱۳۵۸ خورشیدی به توصیه برخی از مراجع نجف در سفری یک‌ماهه به ایران آمد و ضمن تشرف به آستان مقدس رضوی به دیدار مرحوم امام‌خمینی (ره) در شهر قم شتافت و با ایشان درباره درخواست عده‌ای از اهل علم، مبنی‌بر اقامت در ایران، مشورت نمود که مرحوم امام (ره) به ایشان فرمودند: «وجود شما در نجف لازم است و شما به نجف بروید.» ایشان پذیرفت، اما هنگام بازگشت به عراق، عمّال حکومتی عراق که از دیرباز از فعالیت‌های تبلیغی آیت‌ا... سیبویه آگاهی داشتند، مانع از ورود ایشان به عراق شدند و ایشان با همان هواپیما به ایران بازگشت، به‌همراه خانواده عازم مشهد مقدس شد و در جوار ملکوتی حضرت امام‌رضا (ع) سکونت گزید.

آیت‌ا... سیبویه با ورود به مشهد مقدس، به تدریس در حوزه علمیه پرداخت و در سال ۱۳۶۰ خورشیدی، مدرسه علمیه امام‌حسین (ع) را که هم‌اکنون از مدارس موفق حوزه علمیه مشهد است، تأسیس کرد.

ایشان در این مدرسه به تدریس سطوح عالیه و درس خارج فقه جهت طلاب و فضلای حوزه و همچنین درس تفسیر و اخلاق جهت عموم مردم پرداخت؛ و به این ترتیب با حضور بابرکت خود در مشهد مقدس، صد‌ها شاگرد فاضل و محقق تربیت کرد.

این فقیه عالی‌قدر بر‌اساس سنت دیرینه‌ای که داشت همه‌ساله در روز عاشورا در حسینیه نجفی‌های مشهد مقتل‌خوانی می‌کرد و در عزای سیدالشهدا (ع) اشک ماتم می‌ریخت. همچنین در ایام فاطمیه، خطبه فدکیه را قرائت می‌نمود و در روز شهادت حضرت‌زهرا (س) همگام با سایر علمای مشهد و در استقبال از ماه محرم با پای پیاده به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شد. آیت‌ا... سیبویه مدتی نیز در صحن امام‌خمینی (ره) و رواق دارالزهد حرم مطهر رضوی به اقامه جماعت اشتغال داشت و جمع کثیری در نماز ایشان شرکت می‌کردند.

توجه‌به تبلیغ و تعظیم شعائر دینی، ارتباط با نسل جوان، زهد و ساده‌زیستی، حسن خلق و برخورداری از روحیه مردمی، از ویژگی‌های برجسته این عالم ربانی به شمار می‌رفت. رسیدگی به ارحام و مستمندان همیشه دغدغه ایشان بود. به آشنایان و دوستان بسیار توجه داشت و اگر کسی خانه‌نشین می‌شد، مرتب به دیدارش می‌رفت و از او تفقد نموده و هدایایی به وی می‌داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->