خوش شانسی سهام کوچکتر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‎‌خودرو در بازار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله تا امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی شرایط خرید لاستیک دولتی در اردیبهشت‌ماه اعلام شد خبر‌های جریان‌ساز برای معامله‌گران بازار ارز چیست؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماکارونی گران شد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند؟ وزیر نیرو: توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب‌ و برق در دستورکار دولت قرار دارد | اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد
سرخط خبرها

مدیرکل صنایع خودرویی: بیش از ۵۰درصد خانوار‌ها خودرو ندارند

  • کد خبر: ۱۲۱۶۶۵
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
مدیرکل صنایع خودرویی: بیش از ۵۰درصد خانوار‌ها خودرو ندارند
مدیرکل صنایع خودرویی گفت: اگر به تولید سالانه ۳ میلیون دستگاه خودرو دست یابیم عملا جزو ۱۰ صنعت برتر خودرو دنیا خواهیم بود.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله توکلی لاهیجانی امروز در برنامه «رویداد روایت برنامه تحولی صنعت خودرو» که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل مورد نظر بحث خودروی اقتصادی است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت ادامه داد: با توجه به وضعیت تولید خودرو در کشور اکنون با تولید حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار دستگاه تولید خودرو در رده هفدهم یا هجدهم دنیا قرار داریم که هدف‌گذاری ما تولید سالانه ۳ میلیون دستگاه خودرو است که اگر به چنین رقمی دست یابیم عملا جزء ۱۰ صنعت برتر خودرو دنیا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه موانعی برای رشد تولید خودرو وجود دارد گفت:  مانع اصلی برای رشد تولید خودرو در دنیا کاهش تقاضا در بازار است.  

توکلی لاهیجانی اظهار داشت: بازار ما بازار بزرگی است، اما این بازار بزرگ برای محصولات خاص و ارزان قیمت است.  

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در سال جاری، گفت: این هدف‌گذاری غیرممکنی نیست، زیرا در سال‌های گذشته این تعداد خودرو در کشور تولید شده است و از سوی دیگر براساس کار تحلیلی انجام شده در وزارت صمت میزان ظرفیت‌خودروسازان را سنجیده‌ایم.  

توکلی لاهیجانی تصریح کرد: در قوای محرکه ظرفیت تولید برای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو وجود دارد و در خط بدنه هم این ظرفیت‌ها برای رسیدن به هدف ۳ میلیون دستگاه در سال وجود دارد.  

وی افزود: بنابراین با توجه به ظرفیت‌های تولید می‌توان به تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو رسید.  

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اظهار داشت: در سال ۹۷ به واسطه تحریم‌ها و برخی کمبود‌ها ظرفیت تولید ما به نصف رسید و از سال ۹۷ تا سال گذشته از تعداد خودرو‌هایی که تولید می‌شد تقریبا به میزان نیمی از آن‌ها قابلیت عرضه به بازار نداشت، یعنی اگر ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو سالانه در کشور تولید می‌شود امکان عرضه حدود ۴۰۰ هزار از آن تعداد به بازار وجود نداشت و به عبارتی خودرو‌ها به شکل ناقص تولید می‌شود و این مساله باعث شد که شکاف عرضه و تقاضا در بازار زیاد شود.  

این مقام مسئول در وزارت صمت خاطرنشان کرد: در طرح تحول صنعت خودرو، بحث خودرو‌های اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است که در خودرو‌های اقتصادی مصرف سوخت در کمترین میزان قرار دارد.  

وی افزود: با اینکه با توجه به میزان تولید در رده هفدهمین تولید کننده خودرو قرار داریم، اما در سرانه مالکیت خودرو در رده‌های بعد از ۱۰۰ قرار می‌گیریم و به عبارتی ظرفیت سرانه مالکیت خودرو در کشور اصلا مناسب نیست و در این بازار همچنان جا دارد که خودرو تولید و فروخته شود.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: توزیع ناعادلانه‌ای در سرانه مالکیت خودرو وجود دارد و تقریبا بیش از ۵۰ درصد از خانوار‌های ما فاقد خودرو هستند و بنابراین در بخش خودرو توزیع عادلانه‌ای وجود ندارد.  

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->