رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

تمایل طالبان برای خرید نفت از روسیه

  • کد خبر: ۱۲۱۸۳۴
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
تمایل طالبان برای خرید نفت از روسیه
وزیر صنعت حکومت سرپرست طالبان گفت: هیأت‌های فنی افغانستان و روسیه برای جزئیات عقد خریداری مواد نفتی و گاز مایع مذاکرات خود را آغاز کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت دولت موقت طالبان در سفرش به مسکو با پاویل سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

سوروکین در این دیدار گفته است که زمینه‌های مختلف همکاری میان روسیه و افغانستان وجود دارد که یکی از آن‌ها همکاری در بخش مواد نفتی و گاز مایع است.

وی افزود: مسکو از بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌های مواد نفتی در جهان به‌شمار می‌رود و می‌تواند حجم زیادی از این مواد را به افغانستان صادر کند.

عزیزی نیز در این دیدار گفته است که در حال حاضر مواد نفتی و گاز مایع مورد نیاز بازارهای افغانستان از کشورهای همسایه این کشور تأمین می‌شود.

وزیر صنعت و تجارت طالبان گفته است که افغانستان در جست‌وجوی شرکای جدید تجاری خود در عرصه نفت‌وگاز است. او افزوده است که روسیه می‌تواند یکی از شرکای جدید مواد نفتی و گاز مایع افغانستان باشد.

وی اظهار داشت: در پایان این دیدار تصمیم گرفته شد تا هیأت‌های فنی دو طرف روی جزئیات عقد خریداری مواد نفتی و گاز مایع مذاکراتی را آغاز و نتایج آن را برای تصمیم‌گیری با مقامات دو طرف شریک کنند.

بهای نفت طی ماه‌های اخیر در افغانستان به‌شدت افزایش یافته است. از سویی هم گفته می‌شود که نفت کم‌کیفیت وارد بازار افغانستان می‌شود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->