مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

درخواست تشکیل کمیته مشترک بین شهرداری مشهد و کربلا

  • کد خبر: ۱۲۱۸۷۶
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
درخواست تشکیل کمیته مشترک بین شهرداری مشهد و کربلا
استاندار کربلا گفت: در کشور از نظر نظافت مقام اول را کسب کرده‌ایم اما در این راستا به انتقال تجربیات شما چشم دوخته‌ایم و پیشنهاد می‌کنم کمیته مشترکی بین دو شهرداری تشکیل و صحبت‌ها به عمل تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، صیف جاسم الخطابی در دیدار با شهردار مشهد تصریح کرد: در وهله اول به شکرانه خداوند متعال، موفق شدیم در این ایام به زیارت امام رضا (ع) نائل شویم و از استقبال شما نیز بسیار سپاس‌گزار هستیم.

وی افزود: شهر مشهد و کربلا ویژگی‌های مشترکی از جمله وجود بارگاه مطهر امامان معصوم دارند و این افتخاری است برای ما که در مشهد و کربلا خدمت‌گذار زائران باشیم.

استاندار کربلا با بیان اینکه از تمام جهان به‌ویژه ایران زائرانی برای زیارت به کربلا می‌آیند، تصریح کرد: جمعیتی که در استان زندگی می‌کنند سه میلیون نفر است درحالی که سالانه بالغ بر ۵۰ میلیون نفر به کربلا مشرف می‌شوند و ممکن است در زیارت اربعین این رقم به بیش از ۲۰ میلیون نفر برسد.

الخطابی بیان کرد: در روز عاشورا، عرفه، نیمه شعبان و شب‌های جمعه، بیش از یک میلیون زائر به کربلا می‌آیند که افتخاری برای ما است، خانواده‌های کربلا در فداکاری الگو هستند.

وی ضمن اشاره به تشرف به شهر مشهد برای زیارت امام رضا (ع) و تعاون و هماهنگی، اضافه کرد: هماهنگی تاثیر زیادی برای زائران خواهد داشت و جزو وظایف اصلی ما محسوب می‌شود.

استاندار کربلا ضمن تشکر از شهردار مشهد و استاندار خراسان رضوی گفت: ما بیش از دو سال است که در حال ساخت فرودگاه هستیم و مراحل ساخت آن در مراحل پایانی است و پیش‌بینی می‌شود، سالیانه ۲۰ میلیون مسافر داشته باشیم همچنین پالایشگاه تصفیه نفت نیز در کربلا ایجاد و یکی از بزرگترین کارخانه‌های سیمان‌سازی نیز در کربلا در کنار هزاران هتل وجود دارد.

الخطابی ضمن اشاره به وجود سه میلیون نخل در کربلا، گفت: پیشرفت بسیار خوبی در کربلا داشته‌ایم و آماده استقبال از سرمایه‌گذاران در زمینه‌های اقتصادی، کشاوری و... هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری کربلا از نظر قانونی مجری برگزاری رسوم فوتی‌ها است اما به دلیل وجود رسوم خاصی مردم این اجازه را به شهرداری نمی‌دهند. ما به مشهد افتخار می‌کنیم زیرا هیچ جایی به فضای سبز و گل ارایی مشهد نمی‌رسد و ما دوست داریم از تجربیات شما در این راستا استفاده کنیم.

استاندار کربلا بیان کرد: در کشور از نظر نظافت مقام اول را کسب کرده‌ایم اما در این راستا به انتقال تجربیات شما چشم دوخته‌ایم و پیشنهاد می‌کنم کمیته مشترکی بین دو شهرداری تشکیل و صحبت‌ها به عمل تبدیل شود.

الخطابی اظهار کرد: یکی از نیازهای ما حضور شرکتی متخصص برای رنگ‌آمیزی خیابان‌ها است که در این زمینه از شما دعوت می‌کنیم قبل از اربعین به کربلا مشرف و این تیم متخصص را اعزام کنید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->