اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

آمادگی شهرداری مشهد برای صدور خدمات فنی و شهرسازی به کربلا

  • کد خبر: ۱۲۱۸۷۷
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
  • ۱
آمادگی شهرداری مشهد برای صدور خدمات فنی و شهرسازی به کربلا
شهردار مشهد گفت: برای صدور خدمات فنی و شهرسازی شهرداری مشهد به کربلا آمادگی داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در دیدار با استاندار، شهردار و جمعی از معاونین شهرداری کربلا، اظهار کرد: مشهد و کربلا نقاط مشابه بسیار زیادی دارند و اصلی‌ترین آن دفن فرزندان رسول‌الله در این دو شهر است که باعث دلباختگی شیعیان به این شهرها شده است.

وی ادامه داد: مشهد حدود ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و در حدود ۱۰ برابر این رقم، سالیانه به مشهد مشرف می‌شوند. ۱۰ درصد از زائران ما خارجی و بیش از ۷۰ درصد آنان عراقی هستند اما امکانات زیرساختی مشهد برای پذیرایی از زائرین فوق‌العاده است زیرا فرودگاه بین‌المللی مشهد، شبکه ریلی و پایانه اتوبوسرانی با ظرفیت روزانه دو هزار اتوبوس توانسته نیاز زائران را برآورده کند.

شهردار مشهد افزود: این شهر دارای هشت مبادی ورودی است که بیش از ۳۰ درصد سفرها از طریق هوایی و قطار انجام می‌شود و ۵۲ درصد اماکن اقامتی ایران نیز در مشهد متمرکز شده است. مردم مشهد خودشان را خادم زائرین علی‌بن موسی‌الرضا(ع) می‌دانند.

ارجائی بیان کرد: در دو بازه زمانی شهادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و در عید نوروز، مشهد معادل جمعیت آن پذیرای زائران است.

وی عنوان کرد: امام هشتم در شهرداری ۳۰ هزار خادم دارد، مشهد دارای ۱۳ منطقه، ۲۲ سازمان، ۲۴ اداره کل و ۷ معاونت است که همگی خادمین زائران امام هشتم هستند.

شهردار مشهد ضمن اشاره به سفر روزانه و درون شهری 1.5 میلیون نفر از طریق اتوبوس، تاکسی و مترو، درباره دیگر خدمات شهرداری گفت: روزانه دو هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شود که در ایام خاص این رقم به دو برابر می‌رسد، تفکیک زباله از مبدا، تبدیل زباله به کود، اطفا حریق و تدفین اموات نیز از وظایف شهرداری است.

ارجائی اضافه کرد: ما در مشهد بیش از ۶۸۰ پارک داریم، در سهمیه فضای سبز نسبت به جمعیت نیز جز رتبه‌های اول هستیم،شهرداری مشهد هوشمندسازی را بسیار جدی پیگیری می‌کند و تاکنون بیش از ۱۰۰ فرایند خدمت هوشمندسازی شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در کنار خرده فروشانی که بازار شهر را تامین می‌کنند، شهرداری نیز تامین بخشی از ارزاق مردم را در روز و شب بر عهده دارد. از سویی دیگر امور فرهنگی نیز با پشتوانه شهرداری انجام می‌شود.

شهردار مشهد ادامه داد: ما آمادگی همکاری مشترک در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه در صادرات فنی و حوزه شهرسازی را با شهرداری و استانداری کربلا داریم و برای برقراری این رابطه مدیر خاصی وجود دارد. تمامی این اقدامات و ارتباطات خارجی از طریق حوزه بین‌الملل و حوزه اقتصادی ساماندهی می‌شود.

ارجائی افزود: با توجه به علاقه مردم مشهد برای سفر به کربلا، آمادگی داریم سفرهای مبدا تا مبدا را برنامه‌ریزی کنیم و اگر شرکت‌های عراقی تمایل داشته باشند، می‌توانیم ارتباط آنها را برای تبادل مسافر از فرودگاه تا فرودگاه با شرکت‌های ایرانی برقرار کنیم زیرا مشهدی‌ها بسیار علاقه‌مند هستند به صورت سالیانه به کربلا سفر کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم اولین سفر خارجی که در فرودگاه جدید کربلا می‌نشیند، از مشهد باشد.

شهردار مشهد در پاسخ به درخواست استاندار عراق برای تشکیل کمیته تبادل تجارب از مشهد به کربلا گفت: آقای بعقوبی به عنوان نماینده تام‌الاختیار بنده در این کمیته حضور پیدا خواهد کرد و هر توافقی که صورت بگیرد مورد تایید من است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Italy
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
0
0
چاله چوله ها و پستی بلندیهای خیابون‌ها که فاتحه جلوبندی ماشین‌ها رو خونده درست کنین صادرات خدماتتون پیشکش.یک خیابون فقط یک خیابون با آسفالت درست نشون دادی که راننده ها مجبور نشن برای بالا پایین نپریدن دائما فرمون ماشینو چپ و راست کنن جایزه دارین.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->