مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

گلایه کسبه راسته بازار قدیمی مشهد در تریبون مردمی شهرآرا

  • کد خبر: ۱۲۲۰۶۱
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
گلایه کسبه راسته بازار قدیمی مشهد در تریبون مردمی شهرآرا
محله وحید و خیابان شهید حسینی محراب، علاوه بر بافت جمعیتی متراکم، یکی از مراکز اصلی تولید کیف و کفش در مشهد است که به خاطر همین موضوع علاوه بر مجاوران، روزانه زائران زیادی حتی از دیگر کشور‌ها و شهر‌ها را در دل خود جای می‌دهد.

سیدمهرداد امیرکلالی | شهرآرانیوز؛موقعیت مهم تردد در این محله ایجاب می‌کند که فضای آن از منظر بصری و فیزیکی و زیرساختی، مناسب سازی شود. تماس‌ها و پیامک‌های متعدد شهروندان ساکن محله به صدای مردم، بهانه‌ای شد تا در تریبون مردمی این هفته به همراه شهردار منطقه ۴، اعضای شورای اجتماعی محله وحید و شهروندان، گشت وگذاری در محله و به ویژه خیابان حسینی محراب بزنیم.

معرفی تولیدکنندگان خیابان حسینی محراب

رسول خدامی، از اهالی محله وحید در خیابان حسینی محراب است. او که یکی از تولیدکنندگان اصلی کیف و کفش در محله است، می‌گوید: این راسته بازار یکی از مکان‌های اصلی تولید کیف و کفش در مشهد است، اما درعین حال هیچ نشانی از این بازار تولیدی در ورودی محله نیست.
او اضافه می‌کند: باید متولیان اقتصادی شهر برای این راسته‌های بازار و مکان‌های تولید انبوه سرمایه گذاری کنند. در تمام شهر این بازار‌ها باید معرفی شوند. شاید مناسب سازی پیاده رو‌ها یکی از زیرساخت‌های شهری در توجه به این موضوع باشد، اما موضوع اصلی، همان اطلاع رسانی شهری است.

فعالیت ۱۵۰ واحد صنفی تولیدی گمنام

حسین صداقت، شهروند دیگری است که برای معرفی این راسته بازار دغدغه دارد. این شهروند پیشنهاد می‌دهد: در این محله، بیش از ۱۵۰ واحد صنفی فعال در حوزه تولید کیف و کفش وجود دارد و باید یک تابلوی بزرگ، اول بولوار حسینی محراب نصب شود تا مردم، این محله را به اسم بازار تولید کیف و کفش بشناسند.
این شهروند بیان می‌کند: بهتر است سازمان سامان دهی مشاغل شهری وفرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، این تابلوی بزرگ را در ورودی خیابان حسینی محراب نصب کند تا مردم از وجود چنین بازاری مطلع شوند.

پیاده رو‌های غیرهم سطح

یکی از کسبه این خیابان که اتفاقا نایب رئیس دوم اتحادیه سراجان مشهد نیز هست و در این محله مغازه دارد، می‌گوید: پیاده رو‌های خیابان شهید حسینی محراب نیز هم سطح نیست. این پیاده رو‌های بالاوپایین برای خریدارانی که از سراسر نقاط شهر و کشور می‌آیند، وجهه خوبی ندارد.
ابوالحسن رضایی بیان می‌کند: پیاده رو‌های محله نیاز به بهسازی دارد. از شهرداری منطقه درخواست می‌کنیم به این موضوع توجه کند و آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

توجه ویژه به خیابان حسینی محراب

شهردار منطقه ۴ مشهد در ادامه این بازدید، در پاسخ به خواسته‌های شهروندان می‌گوید: بهسازی پیاده روها، اولویت اصلی ما در محله است. یکی از برنامه‌های شورای ششم، اجرای پروژه‌های زودبازده است که پیاده روسازی یکی از آن هاست.

مجید نژادحسین ادامه می‌دهد: در مرحله اول، سمت زوج پیاده رو‌های خیابان را تا حسینی محراب ۲۴ با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به عنوان طرح آزمایشی بهسازی کردیم، اما در همان زمان، برخی کسبه اعتراض کردند که اگر اینجا پیاده رو‌ها بهسازی شود، مبلغ اجاره‌ها بیشتر می‌شود.
او بیان می‌کند: بعد از اجرای طرح، زمانی که در فضای خوب بهسازی شده شکل گرفت، مردم از ما خواستند کل پیاده رو‌های خیابان حسینی محراب را بهسازی کنیم.

ادامه بهسازی با مناقصه ۹ میلیارد تومانی

او می‌افزاید: برای بهسازی پیاده رو‌ها با مجوز شورای اسلامی شهر مشهد یک مناقصه حدود ۹ میلیارد تومانی طراحی کردیم که جزو پروژه‌های زودبازده است. این مناقصه در هفته پیش رو برگزار می‌شود تا یک پیمانکار قوی برای آن انتخاب شود و بعد از ترافیک خرید سال تحصیلی جدید و خرید مردم از کسبه محله، برای بهسازی اقدام شود.
وی ادامه می‌دهد: ان شاءا... تا آخر پاییز اجرای آن به اتمام می‌رسد.

شهردار منطقه ۴ مشهد بیان می‌کند: ظرفیت‌هایی در این منطقه وجود دارد که هیچ جای دیگر شهر نیست. وجود بازار تولید کیف و کفش در این خیابان، می‌تواند به یکی از جاذبه‌های اقتصادی و گردشگری در منطقه ما مبدل شود. این وعده را به شهروندان می‌دهیم که با تمام توان، زیرساخت‌های شهری را برای شهروندان فراهم کنیم.
نژادحسین تاکید می‌کند: درعین حال برای توجه ویژه به ظرفیت‌های اقتصادی در محلات طلاب، ایثار (بازار مانتو) و محله وحید و حسینی محراب که بازار تولید کیف و کفش را در خود جای داده است، نیاز به تعامل و همکاری همه دستگاه‌های متولی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->