سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

سیل در ولایت لوگر افغانستان جان ۲۰ نفر را گرفت + فیلم

  • کد خبر: ۱۲۲۱۰۰
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
سیل در ولایت لوگر افغانستان جان ۲۰ نفر را گرفت + فیلم
مقامات طالبان اعلام کردند که براثر جاری شدن سیل در ولایت لوگر در جنوب کابل ۲۰ نفر کشته و ۴۵ نفر مصدوم شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ الجزیره به نقل از یک مقام طالبان گزارش داد که بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شهرستان لوگر در جنوب کابل، ۲۰ کشته و ۴۵ مصدوم برجای گذاشته است.

این رسانه همچنین گفته است اداره هواشناسی افغانستان در ۱۰ ولایت این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده و درباره احتمال وقوع سیل در این مناطق هشدار داده است.

روز گذشته نیز مسئولان محلی طالبان در میدان‌وردک اعلام کرده بودند که جاری شدن سیل به ساکنان این منطقه خسارت مالی وارد کرده است.

به گفته این مقامات، سیل در ولایت میدان‌وردک ۳۰ خانه را تخریب کرده و خسارات مالی به ساکنان این مناطق وارد کرده است.

اینجا ببینید:

براساس این گزارش، راه‌های موصلاتی و پل‌های ارتباطی در دو شهرستان چک و سیدآباد این ولایت نیز تخریب شده و کمک به ساکنان این دو شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

پیش از این نیز دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) نیز اعلام کرده است که طی هفته گذشته سیل ناگهانی در چندین ولایت افغانستان جان ۶۰ نفر را گرفته است.

این نهاد گفته است که در کنار خسارت جانی، سیل اخیر افغانستان ۸۰۰ خانه را در ولایت‌های کنر، لغمان، ننگرهار و پروان تخریب کرده است.

این در حالی است که «شرف الدین مسلم»، معاون وزیر مبارزه به حوادث طبیعی طالبان گفته است که «طی هفته گذشته در هفت ولایت افغانستان سیل جاری شده که زیان‌های جانی و مالی را وارد کرده است.»

وی افزود: در نتیجه سیل چندین جاده اصلی از جمله جاده کابل به غزنی و همچنین جاده بامیان و پکتیا نیز مسدود شده است.

همچنین آمار‌های رسمی وزارت رسیدگی با حوادث نشان می‌دهند که در نتیجه سیل در مناطق مختلف افغانستان صد‌ها خانه ویران شده و هزارن هکتار زمین نیز تخریب شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->