جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

حسامی: ورود شرکت‌های شهرداری مشهد به بورس برای جذب درآمد‌های پایدار

  • کد خبر: ۱۲۲۳۲۰
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
حسامی: ورود شرکت‌های شهرداری مشهد به بورس برای جذب درآمد‌های پایدار
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: معتقدیم درآمدهای شهرداری از ساخت‌وساز باید به حداقل برسد و درآمدهای پایدار به‌عنوان اصول زیربنایی درآمدی شهرداری دیده شود.

طنین همتی|شهرآرانیوز، حسین حسامی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد، در گفتگو با شهرآرانیوز درباره سازوکار‌های ورود شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری به بورس گفت: باتوجه‌به تبصره ۱۳ قانون بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مشهد، یکی از تکالیفی که برای شهرداری‌ها داشتیم، ورود شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری به بورس است. در تبصره‌های بودجه ۱۴۰۱ کل کشور این اجازه را به شهرداری دادند که باتوجه‌به اینکه باید به سمت درآمد‌های پایدار برویم و برای افزایش درآمد‌های پایدار نسبت به درآمد‌های ناپایدار که اقدامی منطقی است، گام برداریم.

به‌گفته عضو شورای اسلامی شهر مشهد، لوایح جدید دولت و مصوبات مجلس در زمینه قانون جدید درآمد‌های پایدار و خودکفایی شهرداری‌ها، متأسفانه بخشی از درآمد‌های نقد شهرداری‌ها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. ما هم معتقدیم درآمد‌های ناشی از ساخت‌وساز باید به حداقل برسد و درآمد‌های پایدار را باید به‌عنوان اصول زیربنایی درآمدی شهرداری ببینیم. بنابراین، ورود به نحوه شناسایی درآمد‌های نوین، روش‌های جدید درآمد‌های شهرداری و تأمین مالی‌های نوین ازجمله ورود شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری به بورس که مردم بتوانند مشارکت کنند تا به‌سمت خصوصی‌سازی حرکت کنیم، از اهداف مدنظر ماست.

حسامی تصریح کرد: اصل ۴۴ قانون هم بر این موضوع تأکید می‌کند که باید به‌سمت حکمرانی مدیریت شهری حرکت کنیم. ورود شرکت‌های شهرداری به بورس، از موضوعاتی است که مشارکت مردم و بخش خصوصی در آن بیشتر می‌شود و مردم خودشان به‌شکلی سهام‌دار می‌شوند. در شرکت‌هایی که شهرداری مدیریت می‌کند، با انجام این فرایند شفافیت و سلامت اداری بیشتر می‌شود و مردم خود را در فرایند مدیریت شهری سهیم می‌دانند. بنابراین، باتوجه‌به تبصره‌های بودجه و قوانین بودجه ۱۴۰۱ کشور، در مشهد هم زیرساخت این موضوع مهیاست. باتوجه‌به صحبت‌هایی که در کمیسیون اقتصادی انجام شده است، شهرداری هم با جدیت به این موضوع وارد شد و گزارش‌های اجرایی‌شدن آن را به شورا اطلاع می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورا تأکید کرد: ما نمی‌توانیم همه اتکای درآمد‌های شهرداری را در حوزه ساخت‌وساز و تخلفات ساختمانی پیش‌بینی کنیم. متأسفانه بخش زیادی از درآمد‌های شهرداری از این محل است. باید سهم درآمد‌های پایدار را افزایش دهیم که یکی از روش‌های تأمین مالی نوین همین ورود شرکت‌های شهرداری به بورس است. مشارکت مردم، تقویت بخش خصوصی و حکمرانی مدیریت شهری از جمله اهدافی است که باید به این سمت حرکت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->