نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

ماموریت غیرممکن|رقابت سخت والیبالی‌ها با پرافتخارترین تیم دنیا

  • کد خبر: ۱۲۴۴۴۸
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
ماموریت غیرممکن|رقابت سخت والیبالی‌ها با پرافتخارترین تیم دنیا
تیم ملی والیبال ایران امشب در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف برزیل، پرافتخارترین تیم دنیا می‌رود.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ که از روز جمعه چهارم شهریور با حضور ۲۴ تیم در شش گروه و در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، روز چهارشنبه نهم شهریور خاتمه پیدا کرد.
در پایان این مرحله تیم‌های برزیل (سه برد و ۹ امتیاز) و ایران (دو برد و پنج امتیاز) در رتبه‌های پنجم و دوازدهم جدول قرار گرفتند تا حریف یکدیگر در مرحله یک هشتم نهایی شوند. شاگردان بهروز عطایی امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به مصاف برزیل خواهند رفت و برنده این دیدار هم در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار صربستان با آرژانتین می‌رود.
نبرد ایران و برزیل از حساسیت‌های بسیاری برخوردار است. طلایی‌پوشان برزیل در لیگ ملت‌ها موفق شدند با نتیجه ۳ بر صفر از سد ایران عبور کنند، اما ذکر چند نکته در این بین حائز اهمیت است. سطح مسابقات لیگ ملت‌ها با مسابقات قهرمانی جهان اصلاً قابل مقایسه نیست. تیم ایران نسبت به لیگ ملت‌ها چند تغییر اساسی در ترکیب خود داشته است و اینکه در مجموع تیم‌ها بدون توجه به نتایج دیدار‌های گذشته مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.
برزیلی‌ها هرچند شروع خوبی در این دوره از مسابقات نداشتند، اما خیلی زود به خود آمدند و پس از اینکه در بازی اول دو ست به کوبا واگذار کردند، توانستند در سایر ست‌ها مقابل حریفان خود به پیروزی رسیده و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شوند. آن‌ها در مرحله مقدماتی از سد کوبا، قطر و ژاپن عبور کردند. از سوی دیگر ایران هم با تیم‌های آرژانتین، مصر و هلند روبرو شد که حاصل آن کسب دو پیروزی و ثبت یک شکست بود.
تجربه نشان داده دیدار تیم‌های ایران و برزیل فارغ از هر نتیجه‌ای، همیشه جذاب بوده است. اهمیت این بازی به قدری بالا است که فدراسیون جهانی والیبال هم در مطلبی به این موضوع اشاره کرد.
سرمربی تیم ملی برزیل که از اهمیت این بازی باخبر است، گفت: «دیدار با ایران بسیار سخت است، چون در این مرحله رقابت بسیار تنگاتنگ است. بدون شک در جایی که ما حضور داریم سطح بالایی از والیبال را شاهد خواهیم بود. در مسابقات جهانی امکان انتخاب حریف‌مان را نداریم و باید سخت کار کنیم تا در مقابل هر تیمی بهترین نمایش را داشته باشیم.
رنان دال زاتو در خصوص میزان شناختش از حریف افزود: ایران تیم قدرتمندی است و بازیکنان این تیم می‌توانند در هر تیمی در دنیا بازی کنند. ایران بازیکنان سطح بالایی دارد و بازی سختی با این تیم در پیش داریم.»
حالا والیبال ایران، جوانان رشید، افتخارآفرینان و سربازان وطن یک بار دیگر هم قسم و متحد شده‌اند تا برای شاد کردن دل مردم از جان مایه بگذارند. آن‌ها مصمم هستند تا به گفته خود تا آخرین امتیاز بجنگند و مقابل پرافتخارترین تیم دنیا پا پس نکشند. عطایی و شاگردانش لباس آهنین به تن خواهند کرد تا عملیاتی غیرممکن را ممکن کنند. سروقامتان والیبال ایران می‌جنگند، عرق می‌ریزند و تسلیم نمی‌شوند تا یک بار دیگر پرچم خوش رنگ کشورمان را در میدانی بین‌المللی بالا ببرند.
تیم ملی والیبال برزیل با سه طلا و دو نقره، دومین تیم پرافتخار رقابت‌های قهرمانی جهان بعد از روسیه است. شاگردان دال زاتو در ۵ دوره اخیر راهی فینال شدند و امسال هم به کمتر از آن راضی نیستند، اما دلیر مردان کشورمان بدون توجه به نام حریف در میدان حاضر خواهند شد و تا آخرین امتیاز می‌جنگند تا حریف را تسلیم قدرت و غیرت خود کنند.
میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدجواد معنوی نژاد، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، شهروز همایونفرمنش، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن سربازان ایران در این مسابقه خواهند بود که می‌توانند نام خود را در تاریخ والیبال ایران جاودانه کنند.
تیم ملی والیبال ایران ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امروز (سه‌شنبه ۱۵ شهریور) و در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۲ به مصاف برزیل می‌رود. تیم‌های برزیل، ایتالیا و لهستان در بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان و در غیاب روسیه پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها به دنبال چهارمین قهرمانی خود در جهان هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->