نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

داروی درمان ناباروری مردان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختراع شد

  • کد خبر: ۱۲۵۱۴۱
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
داروی درمان ناباروری مردان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختراع شد
محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تهیه و اختراع داروی درمان ناباروری مردان شدند که میزان تاثیر گذاری بیشتری به نسبت داروی متداول" پنتوکسی فیلین" دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان، دانش آموخته دانشکده طب سنتی ایرانی مشهد با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در فرایند درمانی ناباروری اهمیت دارد، اظهار کرد: در حوزه طب جاری روش‌های مختلف، درمانی ناباروری مردان ارائه شده است که اکثر این روش‌ها با ضریب اطمینان پایینی هستند.

وی خاطر نشان کرد: روش‌های کمک باروری مردان در درمان‌های رایج با ضریب موفقیت پایین و عوارض و هزینه بالایی همراه است از همین رو پژوهشی بر روی درمان ناباروری ایبیو پاتیک (ناباروری بدون علت مشخص) مردان در حوزه طب مکمل انجام شد.

دکتر احمدیان با بیان اینکه بررسی‌های بسیاری در این خصوص انجام شد، تصریح کرد: مطالعه نخست، به بررسی گیاهان دارویی در درمان ناباروری مردان و فاز دوم به بررسی طب سوزنی بر ناباروری مردان پرداخت که منجر به تدوین مقاله مروری شد که در نشریات بین المللی نمایه شد.

وی با اشاره به اینکه در واقع براساس این مطالعه گیاهان دارویی و طب سوزنی موثر بر درمان ناباروری مردان شناسایی شد، گفت: گیاه "خرنوب" با قدمت بالای استفاده در حوزه طب سنتی ایرانی مطرح شد که به عنوان پایه ترکیب گیاهی مورد استفاده قرار گرفت.

دکتر احمدیان بیان کرد: گیاه "خرنوب" در حوزه طب نوین به عنوان انتی اکسیدان مطرح است و تاثیرات مکمل غذایی خوبی دارد و بعد از مطالعات طب نوین محصول سه گیاه در ازمایشگاه تبدیل به یک کپسول شد که این کپسول توانست مراحل مختلف تایید را در حوزه دانشگاه طی کند و به مرحله‌ای برسد که مجوز استفاده در قالب طرح مداخله پایان نامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه از طرفی بهترین تکنیک طب سوزنی، که توسط اساتید طب سوزنی تایید شدنیز به این مطالعه اضافه شد و در یک بازه زمانی یکساله ۶۶ نفر از مردان مبتلا به ناباروری که هیچ علتی برای ناباروری آن‌ها شناسایی نشده بود و همسرانشان نیز هیچ مشکلی نداشتند فراخوان و شناسایی شدند گفت: یک گروه با درمان رایج ناباروری قرص پنتوکسی فیلین و یک گروه باطب سوزنی و یک گروه هم باکپسول "خرنوب: که تولید شده دانشکده طب ایرانی است و ثبت اختراع شد، تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در نهایت بعد از سه ماه درمان با این سه روش و پیگیری و ویزیت ماهانه مردان روند درمان ادامه یافت، ابراز کرد: این بیماران به صورت هفتگی از لحاظ عوارض مورد بررسی قرار گرفتند و افرادی که طب سوزنی برای آن‌ها استفاده شده؛ قبل و بعد از مراحل درمانی ازمایشات لازم ازآن‌ها انجام شد که نتایج جالب از این مطالعه حاصل شد.

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه در مجموع کپسول گیاهی خرنوب در مقایسه با داروی شیمیایی پنتو کسی فیلین نه تنها از قدرت مشابه در افزایش توانایی اسپرم مردان نابارور برخوردار است بلکه در افزایش تحرک اسپرم قدرت بیشتری از پنتوکسی فیلین دارد، گفت: همینطور استفاده از تکنیک طب سوزنی در درمان ناباروری با پنتوکسی فیلین برابری می‌کرد و در حوزه افزایش تحرک اسپرم رتبه دوم را به خود اختصاص داد یعنی بیشترین اثر؛ خرنوب، طب سوزنی وبعد پنتوکسی فیلین داشت.

وی با بیان اینکه کپسول خرنوب و طب سوزنی هیچ گونه عارضه‌ای برای بیماران ایجاد نکرد، ابراز کرد: بنابراین به این نتیجه رسیدیم که برای تکمیل پروتکل درمانی مردان نابارور می‌توانیم از حوزه طب مکمل چه در حوزه طب چینی و داروی خرنوب کمک بسیار زیادی بگیریم.

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه در این مطالعه کپسول خرنوب ثبت اختراع شده و امیدواریم با چاپ شدن مقاله مرتبط با این مطالعه، بتوانیم این اختراع را به تولید انبوه برای درمان ناباروری برسانیم، گفت: این روش درمانی با هزینه پایین در درمان ناباروری مردان موثر است.

وی با بیان اینکه پدیده ناباروری معضل بزرگی در امر جوانی جمعیت کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: همه ما موظف هستیم که در مسیر تسهیل روند درمان ناباروری در کشور فعالیت کنیم و این مطالعه نیز به عنوان بسته الحاقی و پروتکل درمانی ناباروری جاری می‌تواند کمک بسیاری کند.

دکتر احمدیان بیان کرد: در کلینیک‌های درمان ناباروری سطح دوم متخصصین طب سنتی نیز حضور دارند و در صورت نیاز استفاده از گیاهان دارویی و اعمال یداوی می‌تواند کمک موثری به زوجین نابارور کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->