تعریض پل دهرود؛ اولین اتفاق خوب عمرانی ۱۴۰۳ مدیریت شهری مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود
سرخط خبرها

درخواست شهردار مشهد برای واردات واگن‌های سبک قطارشهری

  • کد خبر: ۱۲۶۲۵۵
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
  • ۱
درخواست شهردار مشهد برای واردات واگن‌های سبک قطارشهری
شهردار مشهد در مراسم بهره برداری از ۳۰ دستگاه میدل باس با حضور وزیر کشور گفت: سال پیش که مدیریت شهری کار خود را آغاز کرد هزار و ۳۰۰ اتوبوس فعال داشتیم از سال گذشته تاکنون ۸۳ دستگاه در یک مرحله و هم اکنون بهرهربرداری از ۳۰ دستگاه میدل باس و بازسازی و نوسازی ۲۷ دستگاه از محل تبصره ۱۸ انجام شد.

فاطمه غلامی| شهرآرانیوز، شهردار مشهد در این مراسم گفت: یکی از مسائل اساسی در کلان شهر‌ها حمل و نقل عمومی است. در مشهد الرضا (ع) حمل و نقل عمومی از طریق اتوبوس، تاکسی، مترو و هواپیما در حال انجام است.
سید عبدالله ارجائی افزود: تاکسیرانی با ظرفیت ۱۲ هزار تاکسی در سطح شهر است که در این ناوگان حداقل به بازسازی و نوسازی ۵ هزار ناوگان تاکسیرانی در شهر مشهد را داریم.
وی افزود: با وزیر صمت توافقی را در حال انجام هستیم از وزیر کشور می‌خواهیم تا بتوانیم علاوه بر خط اعتباری از بانک‌ها، اجازه بازسازی و نوسازی ۵ هزار تاکسی مخصوصا هیبریدی را در سطح شهر مشهد داشته باشیم.
شهردار مشهد الرضا (ع) تصریح کرد: سال پیش که مدیریت شهری کار خود را آغاز کرد هزار و ۳۰۰ اتوبوس فعال داشتیم از سال گذشته تاکنون ۸۳ دستگاه در یک مرحله و هم اکنون بهرهربرداری از ۳۰ دستگاه میدل باس و بازسازی و نوسازی ۲۷ دستگاه از محل تبصره ۱۸ انجام شد.
ارجائی با اشاره به ظرفیت مورد نیاز مشهد نیز گفت: هم اکنون به ۲ هزار و ۵۰۰ اتوبوس برای سرویس دهی زائران و مجاوران نیاز داریم. منابع مالی تفاهم نامه ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق اوراق و منابع داخلی شهرداری تامین شده است که تا پایان سال از شرکت سازنده تحویل میگیریم.

وی افزود: در خط یک قطار شهری مشهد مشکل اساسی تهیه ۶۰ واگن است که، چون تولید داخل نداریم باید واردات انجام شود. در خط دو قطار شهری مشکلی نداریم. در خط سه فاز یک به طول ۶ کیلومتر است اگراین فاز به بهره برداری برسد باب الجواد علیه السلام به پایانه مسافربری امام رضا علیه السلام و فرودگاه بین المللی و راه آهن متصل می‌شود که این پروزه ۹ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.
شهردار مشهد ادامه: امسال سهم اوراق مترو مشهد هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که سازمان شهرداری‌ها تا کنون هزار میلیارد تومان برای شهرداری مشهد پیش بینی کرده‌اند که از وزیر محترم کشور خواهشمندیم دستور دهند تا مبلغ افزایش پیدا کند تا بتوانیم تعهدمان را به مردم مشهد و شورا انجام دهیم، امیدوارم این پروژه تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
0
1
جناب ارجائی ، لطفاً از لغات انگلیسی در بیان و یا نوشته بر روی پرده استفاده نکنید، چون اگر زبانمان را از دست بدهیم ،همه چیز را از دست خواهیم داد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->