یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مدیریت ترافیکی در سطح مشهد برای رفاه حال عزاداران رضوی

  • کد خبر: ۱۲۶۶۲۰
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
مدیریت ترافیکی در سطح مشهد برای رفاه حال عزاداران رضوی
محدودیت تردد خودرو‌های شخصی در ۵ معبر منتهی به حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر اعمال می‌شود.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ محدودیت‌ها و اقدامات ترافیکی مدیریت شهری برای روز‌های پایانی ماه صفر اعلام شد و براین اساس محدودیت تردد برای خودرو‌های شخصی در ۵ معبر منتهی به حرم مطهر رضوی از بعدازظهر دوم مهر آغاز و تا نیمه شب پنجم مهرماه ادامه خواهد داشت.  راه اندازی خطوط موقت میدل باس و ون و مینی بوس به مقصد حرم مطهر از مکان اسکان زائران و از مبادی ورودی و روستا‌های حومه برای زائران پیاده، پیش بینی بیش از ۳ هزارو ۷۰۰ فضای پارک دائم و هزارو ۷۰۰ فضای پارک موقت در مکان‌های خارج محدوده و طرح ممنوعیت تردد از مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت برای تسهیل رفت و آمد زائران و مجاوران در دهه آخر صفر است.

هدف طرح ترافیک تسهیل پیاده روی به سمت حرم مطهر است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در این نشست خبری با اشاره به همکاری و هم افزایی خوبی که میان سازمان‌های مختلف برای استقبال از زائران وجود دارد گفت: خوشبختانه ایرادات و مشکلات سال‌های قبل شناسایی و برطرف شده است و طرح فعلی برمبنای تسهیل پیاده رفتن به سمت حرم مطهر رضوی تدوین شده است و از آنجایی که ظرفیت معابر محدود است، باید تردد خودرو‌های شخصی محدود و فضا برای حمل و نقل عمومی و پیاده روی فراهم شود.

ایمان فرهمندی افزود: همه ظرفیت‌ها در مشهد بسیج شده اند و ایجاد فضای کافی برای پارک خودرو و ظرفیت سازی برای انتقال زائران به حرم امام رضا (ع) فراهم شده است. وی با بیان اینکه شرایط مشهد در روز‌های پیش رو به دلیل حضور بیش از ۶ میلیون زائر خاص خواهد بود ادامه داد: بی شک حضور این حجم از جمعیت منشأ مسائل و مشکلاتی در شهر خواهد شد و از مردم خواهش می‌کنم که با مسئولان همراهی داشته باشند و از سفر غیر ضروری به هسته مرکزی مشهد پرهیز کنند.

آماده سازی ۵ مسیر پیاده روی زائران به مشهد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در این نشست برای دهه آخر صفر با بیان اینکه مدیریت شهری در سه موضوع مبادی ورودی، مدیریت ترافیک شهر و بدرقه زائران برنامه ریزی‌هایی انجام داده است گفت: پیاده روی به مشهد از ۵ مسیر انجام می‌شود که ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک به صورت برخط زائران پیاده را رصد می‌کنیم؛ ضمن اینکه محدوده بزرگ راهی و عوارضی سابق برای این زائران کاملا ایمن سازی شده است تا جانشان در خطر نباشد. وی ادامه داد: برای آن دسته از زائران که توانایی پیاده روی تا مشهد را نداشته باشند، سرویس‌های میدل باس، ون و مینی بوس به مقصد حرم و داخل شهر مشهد پیش بینی شده است.

محدودیت تردد خودرو‌های شخصی در ۶ معبر

سید خلیل منبتی از ممنوعیت تردد ناوگان باری به داخل شهر در روز‌های پایانی ماه صفر خبر داد و با اشاره به جزئیات طرح ممنوعیت تردد در معابر اطراف حرم مطهر توضیح داد: از بعدازظهر دوم مهر تا نیمه شب پنجم همین ماه تردد خودرو‌ها در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی ممنوع خواهد شد. در خیابان طبرسی از میدان شهید گمنام تا حرم، در خیابان نواب از میدان شهدای مسجد گوهرشاد تا حرم، در خیابان شیرازی از میدان شهدا تا حرم مطهر و در خیابان امام رضا (ع) از میدان بسیج تا حرم این طرح اجرا خواهد شد.

همچنین حدفاصل چهارراه خسروی تا میدان بیت المقدس و از گنبد سبز تا چهارراه زرینه هم شامل این طرح خواهد شد. ازآنجایی که در معبر شارستان و بولوار شهدای حج قرار است موکب‌های پذیرایی از زائران دایر شود، تردد خودرو‌های شخصی با محدودیت همراه است و اجازه پارک خودرو در این معبر داده نمی‌شود. ضمن اینکه ۶۹ معبر فرعی منتهی به این خیابان‌ها هم در جریان طرح محدودیت مسدود خواهد شد.

حمل و نقل عمومی در خدمت زائران است

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: همه تلاشمان را می‌کنیم تا فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی به سمت حرم مطهر رضوی متوقف نشود و اتوبوس و میدل باس و مینی بوس به صورت حداکثری به مردم خدمت رسانی خواهند کرد. ضمن اینکه از همه ظرفیت خط یک و دو قطارشهری در این روز‌ها استفاده خواهد شد و زمان سرویس دهی این خطوط تا ساعت یک بامداد افزایش پیدا خواهد کرد.

بیش از ۳ هزار فضای پارک آماده سازی شده است

وی با اشاره به توقف پذیرش خودرو در پارکینگ‌های معابری که مشمول طرح محدودیت تردد هستند گفت: پذیرش خودرو در این پارکینگ‌ها از شش ساعت قبل از محدودیت متوقف می‌شود، اما ۳ هزارو ۷۰۰ فضای پارک دائم و هزارو ۷۰۰ فضای پارک موقت در نزدیکی حرم مطهر رضوی توسط شهرداری آماده سازی شده است. ۳ هزار فضای پارک بخش خصوصی هم در روز‌های پایانی صفر فعال خواهد بود.

تمهیداتی برای کاهش بار ترافیکی خروجی مشهد

معاون شهردار مشهد از استقرار ۱۷ خودرو و ۱۶۰ عامل پلیس در ۲۶ نقطه ترافیکی مسیر خروج زائران از مشهد خبر داد و تصریح کرد: سازمان پایانه‌ها علاوه بر اینکه ۲ هزارو ۳۵۰ فضای پارک برای اتوبوس‌های برون شهری درنظر گرفته، قرار است دسترسی دوم و سوم پایانه مسافربری را برای کاهش ترافیک مسیر خروج زائران فعال کند و براساس پیشنهادی که مورد قبول هم قرارگرفته است، سرویس دهی به مقصد تهران از پایانه راه آهن انجام خواهد شد. همچنین در صورت بروز مشکل در خروج زائران از شهر مشهد، پایانه انقلاب با ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰ ون و پایانه فردوسی با ۵۰ اتوبوس به عنوان پشتیبان وارد عمل خواهد شد و حمل و نقل مسافران به شهر‌های داخل استان را انجام خواهد داد.

تمهیدات ترافیکی برای ورود و خروج زائران

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی هم در این نشست از تمهیدات پلیس برای حفاظت از جان زائران پیاده رونمایی کرد و گفت: علاوه بر استقرار تیم‌های گشت پلیس در مسیر‌های منتهی به مشهد، اقداماتی برای حفظ جان زائران پیاده انجام شده است. یکی از مسیر‌های پرچالش، مسیر جاده قدیم نیشابور به مشهد است که با همکاری شهرداری مشهد این مسیر برای زائران پیاده کانالیزه شده است. در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) هم در طرح ویژه ای، این زائران از زیرگذر شاهد برای ادامه مسیر به بولوار توس هدایت می‌شوند که ایمنی بیشتری برای آن‌ها دارد. به گفته سرهنگ علی اکبر غلامی ۱۶۰ پارکبان آموزش دیده شهرداری در روز‌های پایانی ماه صفر به کمک پلیس راهور خواهند آمد.

نرم افزار نقشه مشهد کار زائران را تسهیل می‌کند

مهدی امامی میبدی، مدیرکل اداره راهبردی و نظارت معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز با معرفی نرم افزار نقشه مشهد که توسط شهرداری تهیه شده است گفت: نرم افزار نقشه مشهد یکی از ظرفیت‌های خوب و مناسب برای راهنمایی زائرانی است که به مشهد می‌آیند. در این نرم افزار مسیریابی، زمان بندی رسیدن اتوبوس به ایستگاه، ظرفیت پارکینگ‌ها و حتی خدمات عمومی مثل نانوایی ها، سوپرمارکت‌ها و... پیش بینی شده است تا زائران به سهولت به امکاناتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->