نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

شروع دوباره حساس‌ترین فیفادی جهان

  • کد خبر: ۱۲۶۶۴۶
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
شروع دوباره حساس‌ترین فیفادی جهان
رقابت‌های لیگ‌ملت‌های اروپا امشب از سر گرفته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در آخرین روز‌های تابستان، آخرین تعطیلات فیفادی از راه رسیده و تیم‌های ملی سراسر جهان آخرین فرصت آماده‌سازی خود برای جام جهانی پیش‌رو را تجربه می‌کنند. بعد از تعطیلات ۱۰روزه فعلی تا یک هفته مانده به دیدار افتتاحیه در دوحه، فوتبال باشگاهی برقرار خواهد بود. تیم‌های باشگاهی علاوه بر مسابقات لیگ و حذفی در چهار مسابقه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا هم شرکت خواهند کرد و بازیکنان بعد از یک دوره فشرده چهل‌روزه به قطر خواهند رفت.

اهمیت لیگ‌ملت‌ها

یوفا برای جدی‌گرفته شدن تورنمنت جدید خود از سوی کشور‌های عضو، وضعیت تیم‌ها در مقدماتی جام‌جهانی و یورو را به عملکرد آن‌ها در لیگ‌ملت‌ها وابسته می‌کند. در دوره گذشته اتریش و جمهوری چک تنها به‌دلیل جایگاه خود در رده‌بندی کلی لیگ‌ملت‌ها راهی پلی‌آف جام‌جهانی شدند، اما رقابت‌های این فصل لیگ‌ملت‌ها متفاوت خواهد بود. طبق اعلام یوفا، بعد از پایان دور گروهی، تیم‌های صدرنشین در چهار گروه سطح اول راهی دور پایانی و حذفی لیگ‌ملت‌ها می‌شوند که اوایل تابستان آینده به‌میزبانی یکی از این چهار تیم برگزار می‌شود تا قهرمان رقابت‌ها مشخص شود.

گروه یک؛ قهرمان در قعر جدول

شاگردان دیدیه دشان در تیم‌ملی فرانسه که بعد از قهرمانی جام‌جهانی در دوره قبلی لیگ‌ملت‌ها هم با برتری مقابل اسپانیا در سن‌سیرو به قهرمانی رسیدند، حالا با دو امتیاز از چهار مسابقه در قعر جدول گروه یک قرار دارند و هیچ شانسی برای دفاع از قهرمانی خود نخواهند داشت. آن‌ها در صورت پیروزی در بازی امشب مقابل اتریش از قعر جدول جدا می‌شوند، اما برای رفع قطعی خطر سقوط بدون توجه به بازی‌های دیگر، نیازمند پیروزی در هر دو مسابقه مقابل اتریش و دانمارک خواهند بود. رقابت صعود در این گروه بین دانمارک (۹امتیاز) و کرواسی (۷امتیاز) است و رقابت رودرروی دو تیم که پنجشنبه در ورزشگاه ماکسیمیر زاگرب برگزار می‌شود، تعیین‌کننده است.

گروه دو؛ شام آخر در براگا

رقابت اصلی برای صعود در این گروه بین اسپانیا (۸امتیاز) و پرتغال (۷امتیاز) خواهد بود. گل دقیقه یک صفرویچ که به شکست پرتغال در خانه سوئیس منجر شد، اختلاف دو تیم در صدر را به یک امتیاز رساند و رقابت برای صعود داغ‌تر شد. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه «بنیتو ویامارین» با تساوی یک‌یک به پایان رسید و مسابقه هفته آخر بین این دو تیم که سه‌شنبه آینده در براگای پرتغال برگزار می‌شود، دیدار نهایی و فینال‌گونه برای صعود از این گروه است. در این گروه جمهوری چک (۴امتیاز) و سوئیس (۳امتیاز) عملا شانسی برای صعود ندارند و رقابت رودرروی دو تیم در روز آخر اهمیت زیادی در جنگ بقا دارد. بازی رفت با برتری ۲بر ۱ جمهوری چک به پایان رسید.

گروه سه؛ مجار‌های شگفتی‌ساز

قرعه دشوار مجارستان در دور گروهی لیگ‌ملت‌ها و هم‌گروهی با آلمان، ایتالیا و انگلیس با شوخی‌های شبکه‌های مجازی همراه شد، چون شاگردان مارکو روسی در جام‌ملت‌های اروپا هم با قرعه‌ای دشوار با آلمان، پرتغال و فرانسه هم‌گروه شدند. بازی‌های شجاعانه مجار‌ها در آن تورنمنت ثمری برایشان نداشت، اما این بار اوضاع فرق می‌کند. دو پیروزی رفت و برگشت مقابل انگلیس برای رسیدن مجارستان به صدر جدول کافی بود؛ بار دوم با نتیجه ۴بر ۰ در خاک انگلیس. پشت‌سر مجارستان (۷امتیاز)، آلمان (۶امتیاز) و فرانسه (۵امتیاز) قرار دارند و انگلیس با دو امتیاز قعرنشین است. رقابت برای صعود تنگاتنگ و پیچیده است و انگلیس برای بقا در سطح اول نیازمند پیروزی مقابل آلمان و ایتالیا خواهد بود.

گروه چهار؛ یک درام برای بقای ولز

هم‌گروه ایران در جام‌جهانی در سه مسابقه گذشته با اتفاقات عجیب در دقایق پایانی روبه‌رو شد و با یک امتیاز به قعر جدول گروه چسبیده است. نخستین گل ملی نورینگتون‌دیویس در دقیقه۹۲ بازی با هلند می‌توانست به یک تساوی ارزشمند منجر شود، اما ضربه سر وگهورست در دقیقه۹۴ ولزی‌ها را ناکام گذاشت. آن‌ها در بازی بعدی با گل دیرهنگام جانسون مقابل بلژیک به تساوی رسیدند، اما در بازی برگشت مقابل هلند اتفاقات بازی رفت تکرار شد. پنالتی بیل در دقیقه۹۲ ولز را به تساوی رساند، اما یک دقیقه بعد ممفیس دپای هلند را به برتری و صدر جدول گروه (با ۱۰امتیاز) رساند. پشت‌سر نارنجی‌پوشان، بلژیک (۷امتیاز) و لهستان (۴امتیاز) حضور دارند و پیروزی هلند مقابل بلژیک برای صعود این تیم کافی خواهد بود، درحالی‌که ولز برای بقا محکوم به پیروزی مقابل سوئیس است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->