خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

بورل: اتحادیه اروپا خطر استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات هسته‌ای را جدی بگیرد| سیاست تحریم‌ علیه روسیه نباید متوقف شود

  • کد خبر: ۱۲۶۹۹۳
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
بورل: اتحادیه اروپا خطر استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات هسته‌ای را جدی بگیرد| سیاست تحریم‌ علیه روسیه نباید متوقف شود
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی عنوان داشت که این اتحادیه باید استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات هسته‌ای را جدی بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مصاحبه با اشاره به اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «وقتی مردم بر این باورند که چنین موضوعی بلوف نیست، پس ما باید آن را جدی بگیریم.»

همچنین، بورل اظهار کرد که کشور‌های اروپایی باید به حمایت‌ها از اوکراین از جمله ارسال تسلیحات به این کشور ادامه دهند و نباید سیاست تحریم‌ها علیه روسیه را متوقف کنند.

وی افزود: «هر شخصی که به مسکو، کرملین رفته تا با پوتین صحبت کند، با یک جواب مشابه برگشت؛ "پوتین اقدامات نظامی دارد و تا زمانی که به این اهداف نرسد، به جنگ ادامه خواهد داد. " بی‌شک این مسئله نگران‌کننده است و ما باید به حمایت از اوکراین ادامه دهیم.»

به گفته بورل، این درگیری باید از طریق "تلاش‌های دیپلماتیک" حل‌وفصل شود، اما در عین حال حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین باید حفظ شوند.

این مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تایید کرد افزایش قیمت انرژی که توسط این درگیری ایجاد شده، به یک "نگرانی جدی" در اروپا بدل شده است.

جوزپ بورل با اشاره به نگرانی‌های مشابهی که نه تنها توسط رهبران اروپایی بلکه توسط رهبرانی در آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی هم شنیده می‌شوند، گفت: «مردم کشورم (اسپانیا) به من می‌گویند که قیمت بالای انرژی بدین معناست که ما نمی‌توانیم کار کنیم و ما قادر به راه‌اندازی و ادامه تجارت‌های خود نیستیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->