روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
سرخط خبرها

حج؛ تجلی اخلاق، برادری و گذشت

  • کد خبر: ۱۲۷۲
  • ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲
حج؛ تجلی اخلاق، برادری و گذشت
رهبر انقلاب با انتقاد از برداشت‌های نادرست از حج، ابعاد سیاسی آن را تشریح کردند

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز گذشته در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج، فریضه حج را مجموعه‌ای استثنایی و ممتاز از ارزش‌های مورد تمجید اسلام خواندند و با اشاره به وجود مفاهیم سیاسی ضرور‌‌ نظیر وحدت، دفاع از مظلومان و برائت از مشرکان در حج، تأکید کردند: هر حاجی ایرانی باید با رفتار و گفتار و متانت خود، به ملیت، هویت و جمهوری اسلامی ایران آبرو ببخشد.در این دیدار که در آستانه آغاز اعزام زائران بیت‌ا...الحرام انجام شد، رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجوه مختلف حج، افزودند: در حج در کنار مظاهر معنوی، شاهد مظاهر حیات اجتماعی اسلام همچون «وحدت، برادری و یک‌رنگی»، «تجمع مردمی در عرفات، مشعرالحرام و منا» و «تحرک و طواف و سعی» هستیم و هم‌زمان با این مظاهر برجسته، تجلی باشکوهی از «اخلاق، برادری و گذشت» به نمایش درمی‌آید.
ایشان «ابعاد سیاسی حج» را یکی دیگر از ویژگی‌های این فریضه استثنایی برشمردند و تأکید کردند: اینکه برخی می‌گویند حج را سیاسی نکنید‌ سخن نادرستی است زیرا ابعاد سیاسی حج مطابق با خواسته و دستورات اسلام است.رهبر انقلاب افزودند: وحدت، حمایت از مظلومان همچون ملت فلسطین و مردم یمن، و یا برائت از مشرکان، همه، اموری سیاسی و مطابق تعالیم اسلام هستند. بنابراین ابعاد سیاسی حج، همان تکلیف دینی و عبادت است.
آیت‌ا... خامنه‌ای خاطرنشان کردند: برائت از مشرکان یک فریضه اسلامی و یک کار لازم است. به همین دلیل ما اصرار داریم که این موضوع هر سال، به بهترین وجه انجام شود.
ایشان تأکید کردند: در کنار حرکات سیاسی دینی، اقدامات سیاسی غیردینی و شیطانی هم وجود دارد، همانند اینکه بگویند در حج به آمریکا اعتراض نکنید و یا از مشرکان ابراز برائت نکنید.
آیت‌ا... خامنه‌ای با تأکید بر اینکه دولت سعودی وظایف سنگینی برای «تأمین امنیت زائران بدون امنیتی کردن محیط و حفظ حرمت و کرامت حجاج» بر عهده دارد افزودند: حجاج باید با بهره‌گیری از فرصت کم‌نظیر و مغتنم حج و توجه به ابعاد اجتماعی، سیاسی و اخلاقی آن، شأن یک مؤمن قدردان حج ابراهیمی را رعایت کنند.رهبر انقلاب با اشاره به دشمنی عمیق آمریکا و دیگر مستکبران با حقایق اسلامی افزودند: تهاجم وحشیانه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی زورگویان جهانی به ملت‌های مسلمان نشان‌دهنده عمق خصومت آنان با معارف اسلامی است.ایشان حقایق و معارف اسلام را ضد منش ظالمانه مستکبران خواندند و افزودند: پایبندی جوامع اسلامی به مبانی و شریعت اسلام و تسلیم نشدن آن‌ها در مقابل زورگویی‌ها، مایه پیروزی و پیشرفت و صلاح و نجات امت اسلامی خواهد بود.
آیت‌ا... خامنه‌ای در همین زمینه خاطرنشان کردند: در داخل کشور نیز هرجا و در مورد هر مسئله‌ای، به مبانی و حدود اسلامی بیشتر پایبند بوده‌ایم، یاری خداوند بیشتر شامل حال ما شده است و هرجا از این مفاهیم غفلت کرده‌ایم، چوب غفلت خود را خورده‌ایم.
رهبر انقلاب تحقق آینده‌ای توأم با پیشرفت و عزت مسلمانان را نیازمند تلاش و مجاهدت و همکاری خواندند و تأکید کردند: به فضل الهی، دشمنان وحشی و درنده ملت ایران و امت اسلامی سرانجام مجبور می‌شوند در مقابل اسلام زانو به زمین بزنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->