آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید
سرخط خبرها

اسکان رایگان به زائران پیاده مشهدالرضا(ع) | قدم به چشم ما گذاشتید

  • کد خبر: ۱۲۷۲۳۳
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
اسکان رایگان به زائران پیاده مشهدالرضا(ع) | قدم به چشم ما گذاشتید
زائران پیاده حرم ملکوتی ثامن الحجج(ع) با کوله باری از عشق و اخلاص قدم در جاده هایی گذاشتند که قدم به قدم شان با ذکر "یا غریب الغربا "عطر آگین شده است.

فاطمه غلامی | شهرآرانیوز؛ امسال مشهد میزبان مهمانانی از سراسر کشور است مهمانانی که گرمای طاقت فرسای روز و سرمای شدید شب را نمی‌شناسند، خستگی ندارند وقتی امیدشان به روزی است که پس از مسافت‌ها پیاده روی، چشم‌شان به گنبد طلایی می‌افتد و آنجاست که زیر لب زمزمه می‌کنند:"آمدم‌ای شاه پناهم بده"

مشهدالرضا (ع) امسال برنامه‌ی ویژه‌ای را برای میزبانی شایسته از زائران رضوی تدارک دیده است در همین راستا، جمعیت خدمتگزار به زائران پیاده امام رضا (ع) تعداد ۲۶۶ مکان اسکان و اقامت رایگان را در مشهد تدارک دیده اند.
همچنین تعداد ۶۰ هزار اسکان جاده‌ای در محور‌های ورودی مشهد برپا شده است.

به مکان‌های اسکان رایگان در سطح مشهد می‌رویم جاییکه خادمانش تمام وقت خود را صرف میهمانی از زائران امام رئوف کرده اند.

اسکان رایگان در خیریه حضرت علی اصغر (ع)

وارد خیریه حضرت علی اصغر (ع) واقع در خیابان سعدآباد می‌شویم جمعیت زیادی از آقایان و بانوان در موکب‌های جداگانه در حال استراحت هستند. در و دیوار خیریه از پرچم‌های عزا پرشده است و صدای روضه خوان که به لهجه محلی نوحه خوانی می‌کند به گوش می‌رسد.

به گفته علیرضا یگانه مدیر اسکان زائران در این خیریه، حسینیه این خیریه هر ساله پذیرای ۵۰۰ زائر پیاده است این زائران پیاده از شهر‌های کلاله، علی آباد کتول و بردسکن به مشهدالرضا (ع) مشرف شده‌اند.

وی بیان می‌کند: در این خیریه خدمات درمانی وپزشکی، برگزاری مسابقات فرهنگی و سخنرانی‌های مذهبی انجام می‌شود.

اسکان؛ مهمترین دغدغه زائران

مرتضی اصلانی یکی از زائران پیاده‌ای است که از بردسکن راهی مشهد شده است می‌گوید: به رسم هر ساله به نیابت از پدر و مادرم که ناتوان از حرکت هستند در این مسیر قدم بر می‌دارم.

وی درخصوص اسکان رایگان می‎گوید:شاید اولین دغدغه برای یک زائر، اسکان باشد، ولی الحمدالله از طریق جمعیت خدمتگزار به زائرین پیاده به این خیریه معرفی شدیم تا روز شهادت امام رضا (ع) در اینجا مستقر هستیم.
اسکان رایگان زائران در دبیرستان حکمت

وارد یکی از مدارس طرح اسکان می‌شویم دبیرستان حکمت واقع در چهارراه دکترا است که هرساله جمعیت زیادی از زائران پیاده در این مدرسه اسکان داده می‌شوند.

ماه مهر است و گرچه کلاس درسی مهیا نیست، اما تمامی کارکنان مدرسه از مدیر و معلم گرفته تا دانش آموزان، در حال خدمت به زائران هستند.

داخل حیاط مدرسه مفروش شده است و موکب پذیرایی و چای و آب سرد مهیاست. در گوشه‌ای از حیاط مدرسه نمایشگاه کتاب و کالا‌های فرهنگی برپا شده است.

به گفته مدیر این مدرسه روزانه ۱۵۰ نفر زائر در این مدرسه اسکان داده می‌شوند و علاوه بر پذیرایی در سه وعده صبحانه نهار و شام خدمات پزشکی و پرستاری، حلقه‌های معرفت، حسینیه کودک و سخنرانی‌های مذهبی هر روز برپاست.
آموزش و پرورش مدرسه تعطیل بردار نیست

آقای خدیوی که به همراه خانواده خود پیاده از نیشابور عازم مشهد شده است می‌گوید: آموزش و پرورش جزء جدایی ناپذیر مدرسه است و تعطیل بردار نیست.

وی می‌گوید: پس از زیارت وقتی به محل اسکان برمی‌گردیم حلقه‌های معرفت شروع می‌شوند که این کار فرهنگی بسیار در آداب و معرفت زیارت امام رضا (ع) تاثیرگزار بوده است.

اسکان رایگان زائر در سالن ورزشی امام رضا (ع)

صدای اذان ظهر از بلندگوی مسجد در سراسر فضا پیچیده می‌شود زائران یکی پس از دیگری خود را به موکب می‌رسانند تا اقامه جماعت کنند.

سالن ورزشی آستان قدس رضوی یکی دیگر از مکان‌های اسکان رایگان در مشهد است، وارد این مجموعه که می‌شویم بوی خوش اسپند به مشام می‌رسد و ذکر صلوات از زبان نمی‌افتد.

موکب‌های زیادی با عناوین مختلف به چشم می‌خورند: پذیرایی، ماساژ، امکانات درمانی و پرستاری، از جمله خدمات قابل توجه در این سالن ورزشی است.

به گفته قاسمیان، مسئول اسکان زائران در این مجموعه روزانه هزار و ۵۰۰ زائر پیاده در این مکان اسکان رایگان داده می‌شوند.

نام امام رضا (ع) آرامبخش دلهاست

خانم شفاهی یکی از زائران پیاده‌ای است که از شاهرود به مشهد الرضا مشرف شده است می‌گوید: هر کجا می‌رویم نام امام رضا آرام بخش دلهاست وقتی گروه ما را به مجموعه آستان قدس رضوی راهنمایی کردند اشک در چشمانمان حلقه زد گویی آقا لحظه به لحظه میهمانانش را پذیرایی می‌کند.

وی بیان می‌کند: خادمان در این موکب شب و روز نمیشناسند و تا پاسی از شب زحمت می‌کشند.

به گفته حسین رضایی سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائرین پیاده تاکنون ۴۱۴ هزار زائر پیاده وارد مشهد شده اند که این تعداد تا روز شهادت امام رضا (ع) افزایش خواهند داشت.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->