جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس: هرکس دفاع مقدس را صنفی کند و به دنبال سهم باشد، دچار انحراف شده است

  • کد خبر: ۱۲۷۳۹۵
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس: هرکس دفاع مقدس را صنفی کند و به دنبال سهم باشد، دچار انحراف شده است
 رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اولین عملیات بزرگ و پیروز در دفاع مقدس با وحدت نیرو‌های نظامی که توانست موفق شود عملیات ثامن الائمه بود که لشکر ۷۷پیروز خراسان نقش بی‌بدیلی داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس  در مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان با اشاره به عملیات ثامن الائمه، اظهار کرد: بعد از عملیات ثامن الائمه نظام به این نتیجه رسید که می‌توان عملیات‌های بزرگتری انجام داد و این باور را در فرماندهان ایجاد کرد.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: متاسفانه راجع به عملیات ثامن الائمه کم کار شده است. این عملیات در وحدت نیرو‌های مسلح نقش داشت و مردم باور کردند که می‌توان صدام را شکست داد. در جنگ دفاع مقدس طبق اسنادی که بدست آمده است اولین سلاح شیمیایی را آمریکا به عراق داد و وضعیت جنگ به گونه‌ای بود که همه دنیا با ما‌ درگیر بود.

وی افزود: ما در مورد ارتش بعثی عراق درست تحلیل نداشتیم، زیرا ارتش عراق قوی‌ترین، آموزش دیده‌ترین و مجهز‌ترین ارتش خاورمیانه بود. یکی از مسائل مهم این است که پیروز اصلی دفاع مقدس مردم هستند و هرکس دفاع مقدس را صنفی و به دنبال سهم باشد، دچار انحراف شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه محاسبات عراق روی کاغذ در خصوص حمله به ایران درست و دقیق بود، افزود: اما اصل انقلاب اسلامی، وجود امام خمینی (ره) و جوانان این کشور را در نظر نگرفته بودند و این سه مورد قاعده جنگ را تغییر داد. ما پیش از جنگ سیم خاردار را وارد می‌کردیم، اما امروز موشک تولید می‌کنیم و حتی کشورهای بزرگ دنیا به این باور رسیده اند که تجهیزات نظامی از ایران خریداری و استفاده کنند. امروز دشمن جنگ ترکیبی راه انداخته و دنبال تسخیر اذهان مردم است. دفاع مقدس کلید وحدت در کشور و از هر قشر و صنفی در آن حضور داشتند.

عملیات ثامن الائمه یک عملیات بسیار بسیار مهم و سرنوشت ساز بود

امیر سرتیپ رضا آذریان، ارشد نظامی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا همچنین در این مراسم گفت: عملیات ثامن الائمه یک عملیات بسیار بسیار مهم و سرنوشت ساز بود. دشمن که آمده بود سه روزه خوزستان و خرمشهر و آبادان را بگیرد با عملیات مهم لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه خراسان نتوانست به اهداف خود برسد و امروز همه جا نام این لشکر می‌درخشد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین گفت: فرمایش رهبر انقلاب در این خصوص مهم است و باید بدانیم که چگونه درباره عملیات پیروز ثامن‌الائمه به نسل جوان بگوییم. باید جوانان را آگاه کرد و به آن‌ها بگوییم که چه بودیم، چه شدیم و الان چگونه هستیم.

به گفته وی، تاکید ما این است که باید درس دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->