عربستان سرکنسول جدید خود برای مشهد را مشخص کرد ماجرای خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد از اهداف سفر رئیسی به پاکستان است رییس سازمان انرژی اتمی از گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی خبرداد وزیر خارجه: اروپا از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی نکند رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ طرح نور | حرکتِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان ‌بورل خواستار تلاش مضاعف برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت
سرخط خبرها

توضیحات وزیر ارتباطات درباره زمان پایان فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌آپ+ فیلم

  • کد خبر: ۱۲۷۴۱۱
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
توضیحات وزیر ارتباطات درباره زمان پایان فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌آپ+ فیلم
وزیر ارتباطات توضیحاتی پیرامون زمان اتمام فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌آپ ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره زمان پایان فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌آپ اظهار داشت: همانطور که قبلاً هم مراجع ذی‌صلاح مصاحبه کردند، برخی از پلتفرم‌های عمدتاً آمریکایی در این مدت در اغتشاشات نقش سازماندهی داشتند و موجب واردآمدن خسارت زیادی برای مردم شدند.

وی افزود: این پلتفرم‌ها بستری برای اغتشاشات شدند؛ طبیعتاً برداشته‌شدن محدودیت‌ها به تشخیص همان مراجعی است که این محدودیت‌ها را به ما ابلاغ کردند. 

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است، این بوده که ما در حال تلاش هستیم تا مشکلات موجود بر سر راه کسب‌و کارها و مردم برای کار عادی را برطرف کنیم و ظرفیت‌های لازم را در پلتفرم‌های داخلی فراهم کنیم تا در این شرایط که محدودیت‌ها به‌وجود آمده، مردم برای برقراری ارتباطات و کسب‌وکارشان به مسئله‌ای بر نخورند.

زارع‌پور در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آماری مبنی بر خسارات کسب‌وکارها در این مدت وجود دارد؟، گفت: کسب‌وکارهای فیزیکی نیز در این مدت خساراتی دیدند. هزینه این خساراتی که به مردم چه در فضای فیزیکی و چه در فضای مجازی وارد شده مستقیماً متوجه کسانی است که اغتشاشات و آشوب‌ها را به‌وجود آوردند و طبیعتاً باید پاسخگو باشند. 

وزیر ارتباطات در پاسخ به دائمی‌بودن یا محدودبودن فیلترینگ‌ها خاطرنشان کرد: درباره این موضوع مرجع تشخیص مراجع ذی‌صلاحی است که تصمیم گرفتند تا وقتی این پلتفرم‌ها بستر آشوب، اغتشاش و خسارت‌زدن به مردم باشند، طبیعتاً این محدودیت‌ها ممکن است ادامه پیدا خواهد کرد؛ هرچند بنده مرجع تشخیص نیستم.  

زارع‌پور همچنین در واکنش به اخبار مبنی بر امکان دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اظهار داشت: اهداف آن‌ها در فراهم‌کردن اینترنت ماهواره‌ای برای ایران، روشن است؛ آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته هیچگاه به دنبال منافع ایران و مردم نبوده‌اند. آن‌ها از هیچ اقدامی برای ضربه‌زدن به مردم فروگذار نکرده و این اقدام هم در همین راستا است.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر اپراتور اینترنت ماهواره‌ای قواعد جمهوری اسلامی و حقوق سرزمینی کشور را به رسمیت بشناسد و فعالیت کند، ما دستش را به گرمی می‌فشاریم زیرا در حال حاضر حدود ده درصد از روستاهایمان که عمدتاً در مناطق کوهستانی ساکن هستند، به اینترنت دسترسی ندارند. بنابراین اگر قواعد جمهوری اسلامی را رعایت کنند ما استقبال هم می‌کنیم تا در جاهایی که زیرساخت نداریم سرویس‌دهی داشته باشند. 

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره تصمیم شورای عالی فضای مجازی مبنی بر فیلترینگ دائمی پلتفرم اینستاگرام گفت: شورای عالی فضای مجازی در این مدت هیچ جلسه‌ای نداشته است. وزارت ارتباطات تنها یک رای از ۱۳ رای کمیته تعیین مصادیق محرمانه که تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ را در اختیار دارد که این کمیته هم در این مدت جلسه‌ای تشکیل نداده است.  

وی درباره آغاز طرح صیانت از فضای مجازی اظهار داشت: محدودیت بنا به شرایط کشور ایجاد شده و ارتباطی با طرح صیانت از کاربران فضای مجازی ندارد.  

زارع‌پور در عین حال گفت: پیشنهاد من به عنوان بک کارشناس این است که کسب و کار‌ها بر فضا‌هایی که پایبند به قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران نیست، سرمایه‌گذاری نکنند. هرچند که اگر مجدد باز شود، باز هم ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوند.  

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات ادامه داد: ما شبانه‌روز در حال تلاش هستیم که در فضا‌های مجازی داخلی ظرفیت فنی لازم برای فعالیت را فراهم کنیم و امروز محیط خوبی در این فضا‌ها وجود دارد که با پیامرسان‌های خارجی رقابت می‌کنند.  

وی درباره کُندی پلتفرم‌های داخلی گفت: پلتفرم‌های داخلی با حجم زیادی از درخواست‌ها مواجه شده است و از امروز افزایش کیفیت و سرعت پیامرسان‌های داخلی به مرور افزایش پیدا خواهد کرد و قابلیت‌های جدید به آن‌ها افزوده خواهد شد و مردم می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

زارع‌پور در پاسخ به سوالی درباره پیوستن برخی از دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، گفت: من بعنوان یک شهروند فکر می‌کنم این سامانه سرویس‌دهی خیلی خوبی دارد. تمامی حساب‌ها در تمامی بانک‌ها قابل مشاهده است. بیمه مرکزی تمام بیمه‌ها را نمایش می‌دهد و قوه قضاییه، نیروی انتظامی و تمامی خدمات مورد نیاز مردم در این سامانه در دسترس است.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور دستور داده که تمامی دستگاه‌هایی که به این سامانه وارد نشده‌اند باید دلایل خود را روشن و شفاف توضیح دهند. کمیته‌ای مرکب از وزارت ارتباطات، سازمان استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات این موضوع را بررسی و پیگیری می‌کنند که گزارش این کمیته به مردم ارائه خواهد شد. اکنون حدود ۷۵ درصد دستگاه‌ها با انحاء و کیفیت‌های مختلف در این سامانه حضور دارند که بقیه دستگاه‌ها نهایتا تا دی ماه امسال باید به پنجره ملی هوشمند بپیوندند.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->