آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

گزارشی از موکب معتادان بهبودیافته که پذیرای شمار زیادی از زائران و مجاوران بود

  • کد خبر: ۱۲۷۴۱۵
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
گزارشی از موکب معتادان بهبودیافته که پذیرای شمار زیادی از زائران و مجاوران بود
ارزترین دستاورد موکب هیئت معتادان بهبودیافته ابناء الزهرا (س) این است که اگرچه در نام این هیئت اشاره‌ای به مفهوم اعتیاد شده، اما این بار دیگر خبری از چهره‌های تکیده و تیره روزی افراد مبتلا به آن نیست و آنها برای خدمت رسانی به زائران رضوی در روز‌های پایانی ماه صفر آستین بالا می‌زنند و دوشادوش خادمان مخلص امام مهربانی‌ها به میدان می‌آیند.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛ بارزترین دستاورد موکب هیئت معتادان بهبودیافته ابناء الزهرا (س) این است که اگرچه در نام این هیئت اشاره‌ای به مفهوم اعتیاد شده، اما این بار دیگر خبری از چهره‌های تکیده و تیره روزی افراد مبتلا به آن نیست و در عوض، آن‌هایی که روزی با بی ارادگی و آسیب‌های بی پایان ناشی از اعتیاد دست به گریبان بودند، اکنون به درجه‌ای از خودسازی و تهذیب نفس رسیده اند که برای خدمت رسانی به زائران رضوی در روز‌های پایانی ماه صفر آستین بالا می‌زنند و دوشادوش خادمان مخلص امام مهربانی‌ها به میدان می‌آیند.

یاسر که در لباس خادمی این موکب برای پرکردن استکان‌های چای و دمنوش برای زائران حرم رضوی آستین بالا زده، یکی از معتادان بهبودیافته است که زمانی در طرح جمع آوری معتادان متجاهر به کمپ‌های ترک اعتیاد شهرداری رفته بود و بیش از سه سال می‌شود که دیگر در هیچ لحظه از زندگی اش سراغی از مواد افیونی نگرفته است.

درحالی که زائران مشتاقانه از استکان‌های داخل سینی مقابل یاسر چای برمی دارند و با جرعه‌های آن خستگی درمی کنند، برایم توضیح می‌دهد که خدمت به خلق، مقبول‌ترین فریضه‌ای است که نوکران دستگاه سیدالشهدا (ع) از هر قشر و دسته‌ای می‌توانند عامل به آن باشند. یاسر می‌گوید اعتیاد بیماری بی خدایی است و اگر زمینه آشتی معتادان بهبودیافته با دین و معارف اهل بیت (ع) فراهم شود، می‌توان امیدوار بود که جامعه از معضل اعتیاد نجات پیدا کند و به برکت عنایت حضرت فاطمه‌زهرا (س)، حضرت سیدالشهدا (ع) و امام رضا (ع)، جوانان ما در برابر این بلای خانمان سوز بیمه باشند.

دستیابی به حس مفیدبودن، مکمل بهبود معتادان

روایت هیئت معتادان بهبودیافته ابناءالزهرا (س) از زبان مجتبی نوذری، مسئول هیئت، شنیدنی‌تر است. می‌گوید که در ابتدا یک روضه خانوادگی با حضور مادران و همسران معتادان بوده است که در حاشیه روضه درباره راهکار‌های فنی نحوه ترک اعتیاد فرزندان و همسرانشان صحبت می‌شده تا اینکه به تدریج و با استقبال پرشور شرکت کنندگان، ایده تشکیل هیئت مخصوص افراد آسیب دیده به ذهن بنیان گذارانش رسیده است.

انگیزه اصلی تشکیل هیئت برای معتادان بهبودیافته این بوده است که برای بسیاری از آن‌ها پس از بهبود اعتیادشان شرایط برای بازگشت به هیئت‌های مذهبی وجود ندارد و به علت باور‌های نادرست درباره بهبودیافتگان این بیماری، جامعه هم در بسیاری از سطوح آغوش خود را به راحتی روی آن‌ها نمی‌گشاید. به همین علت هیئت ابناءالزهرا (س) تشکیل شده است تا معتادان بهبودیافته بتوانند به جبران روز‌هایی که چهره شهر را با زشتی‌های اعتیادشان آلوده کرده بودند، این بار به برکت نام زهرای مرضیه (س)، خالق زیباترین صحنه‌ها در راستای خدمتگزاری به زوار بارگاه منور رضوی باشند.

البته موکب ابناءالزهرا (س) که در روز‌های پایانی ماه صفر امسال در دو شیفت ۲۵ نفره به ارائه خدمت به زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا (ع) مشغول شد، نخستین تجربه برپایی موکب در هیئت معتادان بهبودیافته بود و باید در نظر داشت که شمار اعضای این هیئت و شرکت کنندگان مراسم اصلی آن که به مناسبت ایام فاطمیه برگزار می‌شود، از هشتصد نفر نیز فراتر می‌رود. زیرا به گفته مسئول هیئت، در کنار مراسم سوگواری و عزاداری، برنامه‌های توانمندسازی هم در این هیئت برگزار می‌شود و در سایه همین خدمات است که بهبودیافتگان مراکز ترک اعتیاد، خود به دنبال این هیئت می‌گردند تا در آن نقشی ایفا کنند، به حس مفیدبودن برسند و بازگشت به زندگی را تمرین کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->