اخبار جدید از جاماندگان سهام عدالت| وام مسکن ایثارگران افزایش یافت| تصفیه حساب کامل دولت با گندم‌کاران

  • کد خبر: ۱۲۷۴۲۱
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
  • ۲
اخبار جدید از جاماندگان سهام عدالت| وام مسکن ایثارگران افزایش یافت| تصفیه حساب کامل دولت با گندم‌کاران
سخنگوی دولت تازه‌ترین اخبار از تصمیمات دولت برای افراد فاقد سهام عدالت را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره مهمترین محور‌های مطرح شده در جلسه امروز هیئت وزیران اظهار داشت: در این جلسه با افزایش سقف وام مسکن ایثارگران موافقت شد که این تسهیلات با نرخ سود تسیهلات ۴ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به ایثارگران عزیز پرداخت می‌شود.

وی همچنین از تصویب واگذاری بخشی از سهام دولت در برخی از بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به افراد فاقد سهام عدالت که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران خبر داد و افزود: با این مصوبه افرادی که تحت پوشش این نهاد‌های حمایتی بوده و فاقد سهام عدالت هستند، مشمول سهام عدالت می‌شوند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این بانک‌ها و شرکت‌ها سودده، اقتصادی مناسب هستند، گفت: بخشی از سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، به عنوان سهام عدالت به افراد اشاره شده واگذار خواهد شد.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: امروز در جلسه هیات دولت گزارش‌های متعددی از بخش‌های مختلف اجرایی از جمله درباره دستاورد‌های سفر اخیر رییس جمهور به دو اجلاس شانگ‌های و نیویورک ارائه شد. با توجه به بازگشت رئیس‌جمهور از نیویورک که صدای رسای ملت ایران و تبلور دیگری از چندجانبه گرایی و عدالت خواهی کشور و با تقدیر از جایگاه سردار دل‌ها و مبارزه گر جهانی با تروریسیم شهید حاج قاسم سلیمانی نکاتی از مباحث مطروح از دیدار‌های دو جانبه آیت الله رییسی ارایه شد که نکات خوب و آینده رو به جلو حوزه بین الملل را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین و ایام زیارتی پایان ماه صفر، گفت: در جلسه امروز گزارشی از برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و نیز ایام زیارتی پایان ماه صفر در هیات دولت ارائه شد و در مجموع طی دو سه هفته گذشته، نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از ایرانیان در این سفر‌های زیارتی حضور داشتند.

بهادری‌جهرمی این سفر‌ها را نمایشگر عمق اعتقادی و باور‌های مذهبی مردم ایران دانست و گفت: از مردم و موکب‌داران ایرانی و عراقی، چه در زیارت اربعین و چه در مشهد مقدس که نقش آفرین اصلی میدان بودند و نیز دستگاه‌های اجرایی که دوشادوش و پشتیبان این نقش آفرینان بودند، تشکر می‌کنم.

سخنگوی دولت از تصفیه حساب کامل با گندم‌کاران بابت خرید تضمینی این محصول راهبردی خبر داد و گفت: تمامی دیون گندمکاران به طور کامل پرداخت شد که وزیر جهادکشاورزی این موضوع را در جلسه هیات دولت اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون اغتشاشات اخیر اظهار داشت: متأسفانه در ایام اخیر حادثه تلخی داشتیم و اقدامات سازمان‌دهی‌شده با استفاده از حمایت‌های رسانه‌های معاند رخ داد و البته مردم صف خود را از آنان جدا کردند. گزارش خسارات این اقدامات که با حمایت‌های برخی گروهک‌های تجزیه‌طلب شکل گرفت، به دولت داده شد و وزیر اطلاعات گزارش حمایت‌ها و همکاری‌های رسانه‌های معاند و زیرساخت‌های برخی از شبکه‌های اجتماعی را داد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: مقرر شد دستگاه‌های اجرایی خسارات به اموال عمومی را پیگیری کرده و به‌دنبال جبران از عاملان و مشوقان این تخریب‌ها باشند. با جدا‌شدن مردم از خط  آشوبگران، امید است آرامش به کسب‌وکارها بازگردد و جبران خسارات از مسببان و مشوقان به این حوادث رخ دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
0
تصفیه !؟!؟!؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
0
لطفاً دولت به همسران جانبازان متوفا وام مسکن بدهد بعداز تقسیم ارث ماها چه کنیم تورا خدا حق پرستاریراهم حظف کردین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->