کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد
سرخط خبرها

طالبان قرارداد خرید فرآوردهای نفتی و گندم را با روسیه امضا کرد

  • کد خبر: ۱۲۷۴۶۴
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
طالبان قرارداد خرید فرآوردهای نفتی و گندم را با روسیه امضا کرد
وزیر صنعت طالبان گفته است که قرارداد خرید فرآوردهای نفتی و گندم با روسیه به امضا رسیده و مسکو نسبت به میانگین بازار جهانی به هیات حاکمه افغانستان تخفیف در نظر گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان از قرارداد خرید فراورد‌های نفتی و گندم از روسیه خبر داد.

عزیزی به رویترز گفت: طالبان با روسیه قراردادی برای خرید بنزین، گازوئیل، گاز و گندم امضا کرده است.

وزیر طالبان با بیان اینکه طالبان به دنبال تنوع در شرکای تجاری خود است، اظهار داشت: دولت روسیه برای خرید فراورد‌های نفتی نسبت به میانگین جهانی به هیات حاکمه افغانستان تخفیف داده است.

این رسانه انگلیسی قرارداد با روسیه را مهمترین قرارداد طالبان پس از به قدرت رسیدن عنوان کرد و گفت: تجارت با روسیه هیات حاکمه افغانستان را از انزوای جهانی خارج خواهد کرد.

براساس این گزارش، یکسال پس از به قدرت رسیدن مجدد در افغانستان، تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته و کشور‌های غربی اعلام کردند که این گروه برای مشروعیت جهانی نیازمند تغییر در سیاست خود از جمله وضع محدودیت بر زنان افغان است.

اما در حالی که روسیه رسما طالبان را به رسمیت نشناخته، مسکو همواره پذیرای مقامات طالبان بوده و سفارت این کشور در کابل نیز از محدود نمایندگی‌های سیاسی است که به فعالیت خود به دنبال سقوط کابل و خروج نیرو‌های خارجی ادامه داده است.

وزیر صنعت طالبان گفته است که براساس قرارداد روسیه به صورت سالیانه یک میلیون تن بنزین، میلیون تن گازوئیل و ۵۰۰ هزار تن گاز ال پی چی در اختیار این گروه قرار خواهد داد.

رویترز گزارش داده که وزارت انرژی و کشاورزی روسیه به تقاضای این رسانه برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.

از طرف دیگر عزیزی گفته است که این قرارداد تا مدت زمانی به صورت آزمایشی ادامه خواهد داشت و در صورت رضایت طرفین به صورت بلندمدت میان دو کشور قراردادی امضا می‌شود.

وی از اظهارنظر در مورد قیمت مورد توافق میان دو کشور امتناع کرده، اما گفته است که روسیه نسبت به میانگین بازار جهانی به طالبان تخفیف در نظر گرفته است.

این در حالی است که اخیرا کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان به کمک‌های بشردوستانه و حفاظت از زندگی نیازمند هستند.

این نهاد بین‌المللی در توئیتی نوشت که از هر دو نفر در افغانستان یک نفر به درستی نمی‌داند که وعده غذایی بعدی را از کجا به دست آورد.

گفته می‌شود که ۲۴.۴ میلیون نفر در افغانستان با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند و به کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همچنین تاکید کرد که «مردم افغانستان را نمی‌توان فراموش کرد و پشت سر گذاشت».

از طرف دیگر مارکوس پوتزل، سرپرست نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در اظهاراتی درباره اوضاع اقتصادی در شورای امنیت گفته است: «اقتصاد در افغانستان با مشکلات زیادی از جمله موضوع نقدینگی و قطع ارتباط با دنیای خارجی مواجه است و در حال حاضر اقتصاد این کشور با کمک‌های نقدی سازمان ملل وابسته شده است.»

پوتزل در پایان تاکید کرد اگر طالبان از فرصت محدود ایجاد استفاده نکند و تغییراتی را در سیاست‌های خود به وجود نیاورد باید خود را برای فقر، انزوای جهانی و جنگ داخلی و در نهایت مهاجرت گسترده از این کشور آماده کند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->