کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

طرح جدید گوگل درباره اطلاعات شخصی افراد

  • کد خبر: ۱۲۷۵۱۳
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
طرح جدید گوگل درباره اطلاعات شخصی افراد
گوگل اولین بار در کنفرانس I/O ۲۰۲۲ ابزاری به نام «Results about you» را معرفی کرد تا فرآیند حذف داده‌های شخصی از موتور جستجوی خود ساده‌سازی کند. اکنون گفته می‌شود از اوایل سال آینده میلادی، اگر اطلاعات شخصی کاربران ازجمله شماره تلفن، ایمیل یا آدرس پستی به عنوان بخشی از نتایج جستجو به نمایش گذاشته شوند، ابزار جدید این موضوع را به کاربر اطلاع می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری در مورد نحوه نمایش این اطلاع رسانی منتشر نشده است.

از هفته گذشته، گوگل ابزار Results about you را در دسترس برخی کاربران قرار داده است. این ابزار به کاربران کمک می‌کند بتوانند به روشی ساده‌تر نسبت به روش‌های قبلی، نتایج جستجو‌های حاوی داده‌های شخصی را حذف کنند.

بی‌شک کاربران تمایل ندارند در شرایطی قرار بگیرند که بخواهند داده‌های شخصی خود را از موتور جستجوی گوگل حذف کنند. ولی گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که برخی افراد مجبور می‌شوند از چنین ابزار‌هایی استفاده کنند.  گوگل نیز به نیاز این کاربران توجه نشان داده و از اوایل سال ۲۰۲۳، اگر داده‌های شخصی کاربران به نمایش گذاشته شوند، این موضوع به کاربر اطلاع رسانی می‌شود و کاربر مربوطه می‌تواند به سرعت درخواست حذف آن داده‌ها را ثبت کند.

گفتنی است با ثبت چنین درخواستی، گوگل فقط نتایج جستجو را محدود می‌کند و آن‌ها را به نمایش نمی‌گذارد، ولی محتوای مربوطه را به صورت کامل حذف نمی‌کند. در واقع این اطلاعات کماکان موجود هستند، ولی دسترسی به آن‌ها برای کاربران عادی و با جستجوی ساده در موتور جستجوی گوگل محدود می‌شود.


حذف داده‌های شخصی در گوگل


امکان حذف داده‌های شخصی موضوع جدیدی نیست و گوگل پیش از این نیز روشی برای حذف اطلاعات شخصی کاربران ارائه کرده است. در سیستم قبلی، کاربران باید به صفحه پشتیبانی مراجعه می‌کردند و با پر کردن فرمی حاوی نشانی اینترنتی، درخواست خود را مبنی بر حذف داده‌های شخصی، ثبت می‌کردند.

با کمک ابزار جدید،  فرآیند کار ساده‌تر شده است و کاربران می‌توانند برای حذف اطلاعات شخصی خود از نتایج جستجوی گوگل به راحتی درخواست بدهند و در صورت تمایل به راحتی با ضربه زدن روی سه نقطه و مراجعه به About this Result  و انتخاب گزینه Delete Result، نسبت به حذف داده‌ها اقدام کنند.

از ابتدای ۲۰۲۳ نیز این روند به شکل بهتری پیش خواهد رفت و این ابزار با قابلیت‌های دیگری که به آن اضافه می‌شود، بهینه سازی شده و موثرتر از قبل می‌تواند نیاز کاربران را مرتفع سازد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->