افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از خدمات شهرداری مشهد به زائران دهه آخر صفر| پیک زیارتی مشهد مسئله «ملی» است نه «استانی»

  • کد خبر: ۱۲۷۶۴۹
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از خدمات شهرداری مشهد به زائران دهه آخر صفر| پیک زیارتی مشهد مسئله «ملی» است نه «استانی»
امام‌جمعه مشهدمقدس گفت: تا پیش از این پیک‌های زیارتی به‌عنوان مناسبت محلی تلقی می‌شد و امکانات استانی هم پاسخگوی پذیرایی از این حجم از زائران نبود، اما امکاناتی در شهر امام رضا(ع) ایجاد شد که جریان خدمتگزاری به زائران به بهترین نحو انجام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته مشهدمقدس که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تجلیل از اقدام موثر و دشمن‌شکن قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در انهدام مراکز تروریست‌های تجزیه طلب اظهار کرد: خدارا شاکریم که این جریان افتخارآفرینی در قامت رزمنده و دفاع مقدس همچنان استمرار دارد و نمونه صلابت و اقتدار آن را هم در پرتاب موشک‌های نقطه‌زن و نابود و متلاشی‌کردن مواضع تروریست‌های ضدانقلاب مشاهده کردیم.

امام‌جمعه مشهدمقدس افزود: خطبه امروز ناظر بر دو تشکر مخصوص است؛ اولاً تشکر از مردم دلداده ولایت و وابستگان به عشق اباعبدالله (ع) و اهل‌بیت (ع) که در ماه محرم و صفر اقامه عزا کردند و آیین‌های بافضیلت و پرعظمتی برگزار کردند که حسینه‌ها و مواکب، نمونه‌های بارز آن بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: مواکبی که به همت هیئات مذهبی برپا می‌شود، حسینه‌های سیار در سطح شهر و در امتداد همان ایستگاه‌های صلواتی دوران دفاع‌مقدس است که بر پایه فرهنگ جبهه و دفاع‌مقدس برپا بود و امروزه خوشبختانه ثابت می‌کند که در کشور ما فرهنگ دفاع مقدس به مواکب حسینی انتقال یافته و ثابت می‌شود که جریان انقلاب بر عشق به حضرت سیدالشهدا (ع) استوار است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: همه باید بدانند که ولایتمدار انقلابی با ولایتمدار غیرانقلابی متفاوت است. ولایتمدار غیرانقلابی کسی است که در حرم امام رضا (ع) و یا کربلای معلی زیر کولر فقط زیارت‌نامه می‌خواند، اما ولایتمدار انقلابی کسی است که در خط مقدم بحران‌ها به میدان می‌آید، با مشکلات روبرو می‌شود، گره از کار مردم باز می‌کند و در همان حال، مداومت بر ذکر یاحسین (ع) دارد.

امام‌جمعه مشهدمقدس ضمن قدردانی از همه تلاشگران عرصه پذیرایی و استقبال از زائران امام رضا (ع) در ایام عزاداری دهه آخر صفر تصریح کرد: تشکر من از همه بزرگوارانی است که برای امام رضا (ع) در دهه آخر صفر مهمانداری کردند. وجود مقدس امام هشتم به مهمانانشان بسیار اهمیت می‌دهند و همه عزیزانی که در این عرصه مباشر حضرت در تکریم مهمانان و زائران بودند، مشمول عنایات خاصه حضرت هستند؛ از تولیت معزز و همه خدمتگزاران آستان مقدس رضوی که افتخار زندگی‌شان پذیرایی از مهمانان امام رضا (ع) است و خوشبختانه ابتکارات ارزشمندی در اسکان و پذیرایی داشتند تا سپاه امام رضا (ع) و بسیجیان استان که در عرصه حمل و نقل و سایر زمینه‌ها، خدمتگزاران پا در رکاب امام هشتم بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: ارتش مقتدر و دلاور جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین استاندار خراسان‌رضوی و معاونان ایشان خصوصاً معاونت زیارت استانداری هم همه ظرفیت‌شان را در خدمت زوار به‌کار گرفتند. شهردار و اعضای شورای شهر هم خصوصاً در عرصه اسکان، ده‌ها هزار زائر را سازمان‌دهی کردند. آخرین تشکر هم از هلال‌احمر است که دهه آخر صفر با همه توان پای‌کار آمد.

آیت‌الله علم‌الهدی با تجلیل از تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در استقبال از زائران پیاده دهه آخر صفر گفت: تشکل «هم‌محله‌ای‌های امام رضا (ع)» به‌همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تشکیل شد و دوشادوش جمعیت استقبال از زائران پیاده، بیش از ۴۵۰ خانه را به پذیرایی از زائران اختصاص دادند، با غذای گرم از مهمانان امام هشتم پذیرایی کردند و از حمل و نقل گرفته تا تمهیدات درمانی و رسیدگی به کوچک‌ترین جزئیات زندگی چندروزه زائران در مشهدالرضا (ع)، قریب به سه هزار نفر را به میدان آوردند تا این فرهنگ در مشهدالرضا (ع) تبدیل به یک الگوی عملی شود.

امام‌جمعه مشهدمقدس ضمن تأکید بر ضرورت تمرکز امکانات ملی به مشهدالرضا (ع) در مناسبت‌های مهم و زائرپذیر اظهار کرد: باید از خدمات دولت خدمتگزار مردمی تجلیل کرد، زیرا تا پیش از این، پیک‌های زیارتی مشهد درحد یک مناسبت محلی تلقی می‌شدند و امکانات استانی هم پاسخگوی پذیرایی از جمعیت انبوه زائران نبود. با این حال، به کمک ارتباطاتی که به برکت حضور معاونان رئیس‌جمهور در مشهد برقرار شد، امکاناتی در شهر امام رضا (ع) ایجاد شد تا جریان خدمتگزاری به زائران به بهترین نحو انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی مسئله پیک زیارتی مشهد را نه یک مناسبت استانی بلکه یک مسئله ملی خواند و ادامه داد: اگر شاهد بودیم که خدمات دهه آخر صفر با چنین شوری ارائه شد، به‌خاطر اخلاص خادمان این عرصه بود، زیرا از کسانی که کفش زائران را واکس می‌زدند تا عالی‌ترین مسئولان شهری و استانی که صبح و شب در میدان بودند، در اوج اخلاص از زائران امام رضا (ع) پذیرایی کردند. از خداوند متعال می‌خواهیم که به زندگی همه این خادمان برکت دهد و آنان را مشمول عنایات خاصه امام رضا (ع) بگرداند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->