تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شروع سال تحصیلی جدید | افزایش ۱۸ درصدی دانش آموزان ابتدایی خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۲۷۷۲۷
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
شروع سال تحصیلی جدید | افزایش ۱۸ درصدی دانش آموزان ابتدایی خراسان رضوی
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شمار دانش آموزان ابتدایی استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ حداقل ۱۸ درصد تا کنون افزایش دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، آذر رشیدی افزود: تا کنون تعداد ۱۵۰ هزار نوآموز جدید برای ورود به مقطع ابتدایی موفق به دریافت شناسنامه سلامت شده‌اند که این شمار در حال افزایش است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته شمار دانش آموزان مقطع ابتدایی استان ۸۱۹ هزار و ۷۶۴ ثبت شده بود که از این تعداد ۴۲۱ هزار و ۱۶۹ نفر پسر و ۳۹۸ هزار و ۵۹۵ دختر بودند.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال حدود ۹۷۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی اول و دوم در استان داریم که همین امر موجب ایجاد چالش فضای آموزشی شده است.

رشیدی با بیان این که امسال نیز همانند هر سال آیین "شکوفه های حسینی" در روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه در تمامی مدارس ابتدایی ویژه دانش آموزان ابتدایی با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی برگزار می‌شود افزود: به دلیل این که روز شکوفه‌ها نخستین روز ورود هر فرد به دبستان و از ماندگارترین روزهای زندگی وی است تاکید شده است که تمامی عوامل اجرایی در فرایند تعلیم و تربیت باید همه تلاش خود را در ایجاد خاطرات خوب برای دانش آموزان به خرج دهند.

وی ادامه داد:امسال با همین رویکرد ایجاد نشاط معنوی با برپایی ایستگاه‌های نذری کودکانه با مشارکت خانواده‌ها، برپایی موکبهای مشارکتی پدرانه و مادرانه و سوق دادن فضای مدرسه به سمت تجلی تعالی اهل بیت (ع) و ارائه مطالب حاوی مفاهیم آموزشی، پرورشی و تربیتی برای این گروه در دستور کار است.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به همزمانی روز شکوفه ها با ایام دهه پایانی ماه صفر، امسال نیز در مشهد طی مراسمی در جوار بارگاه رضوی، این مراسم تحت عنوان "جشن شکوفه های حسینی" برپا می‌شود و به صورت نمادین به نمایندگی از همه دانش آموزان کشور تعداد ۳۰۰ نوآموز پسر و دختر در محل دارالقرآن کریم حرم رضوی حضور پیدا می کنند.

رشیدی افزود: علاوه بر این در روز ۳۰ شهریور ماه نیز مراسم بزرگداشت غنچه‌های رضوی ویژه نوآموزان برای ورود به پیش دبستانی دوره اول و دوم برگزار می‌شود.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->