زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق»
سرخط خبرها

تایید آزادسازی منابع ارزی ایران توسط رسانه‌های خارجی| کدام کشور‌ها به آزادسازی منابع ارزی کمک کردند؟

  • کد خبر: ۱۲۷۹۱۷
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
تایید آزادسازی منابع ارزی ایران توسط رسانه‌های خارجی| کدام کشور‌ها به آزادسازی منابع ارزی کمک کردند؟
خبر آزادی زندانیان ایرانی - امریکایی و آزادسازی هفت میلیارد دلار منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی در صدر اخبار خبرگزاری‌های جهان قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، خبر ازادی زندانیان ایرانی - امریکایی و آزادسازی هفت میلیارد دلار منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی در صدر اخبار خبرگزاری‌ها قرار گرفته است. ساعتی پس از انتشار خبر آزادی باقر و سیامک نمازی، خبرگزاری‌های رویترز و فاینشال تایمز با انتشار خبر‌های اختصاصی خود به تایید خبر اولیه پرداختند.

خبرگزاری رویترز با اشاره به خبر ازادی این دو فرد دو تابعیتی ایرانی - امریکایی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «به واسطه تبادل زندانیان و میانجی‌گری یکی از کشور‌های همسایه منابع بلوکه شده ایران به خاطر تحریم‌ها به زودی آزاد می‌شود.»

در همین حال خبرگزاری فاینشال تایمز به نقل از یک منبع آگاه نوشت: «اقدام اخیر ایران مبنی بر آزاد کردن زندانیان آمریکایی مانند آقای نمازی نشان دهنده حسن نیت ایران برای تبادل بزرگ زندانیان است. این اقدام می‌تواند منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی را آزاد سازد. کشور‌های قطر، سوییس و سازمان ملل در این امر درگیر هستند.»

براساس این گزارش، اطلاعات دریافتی از منابع آگاه نشان می‌دهد که در همین راستا بناست ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان که در کره جنوبی مسدود شده بود، آزاد شود.

این ازاد سازی به دنبال  مذاکرات فشرده‌ای است که طی هفته‌های اخیر با وساطت یکی از کشور‌های منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا و میلیارد‌ها دلار از منابع ارزی مسدود شده کشورمان انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان ملل نیز اعلام کرده باقر نمازی ایران را ترک کرد. همچنین جارد گنسر وکیل سیامک نمازی هم عصر شنبه به خبرنگار رویترز گفت که سیامک نمازی با مرخصی یک هفته‌ای و قابل تمدید از زندان ایران خارج شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در حساب کاربری سازمان ملل اعلام کرد که «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل قدردان این است که پس از درخواست از رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران برای آزادی باقر نمازی، به او اجازه ترک ایران برای درمان داده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->