۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی اسفندماه ۱۴۰۲ واریز شد (۲۶اسفند۱۴۰۲) مستمری اسفند ۱۴۰۲ حق پرستاری معلولان واریز شد (۲۶ اسفند) واریز مستمری اسفند ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی | عیدی واریز نشد (۲۱ اسفند ۱۴۰۲) عیدی سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت نخواهد شد مستمری اسفند ماه معلولان هفته آینده واریز خواهد شد | گمانه‌زنی در مورد واریز عیدی مددجویان ادامه دارد جشن بزرگ شهرداری مشهد برای معلولان به مناسبت اعیاد شعبانیه (۱۴ اسفند ۱۴۰۲) غربالگری شنوایی ۱۲۰ هزار نوزاد مشهدی طی ۲ سال | ۹۰ درصد ناشنوایان خراسان رضوی مشهدی هستند معلولان مشهدی به پای صندوق‌های رای رفتند خط فقر معلولان بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است | مجلس جدید باید وارد گود کمک به توان‌یابان شود تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی ویژه معلولان | افزایش ثبت نام‌ها به ۹ هزار نفر انتظارات معلولان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی | قسمت آخر؛ مسکن ثبت نام ۵ هزار نفر در اولین آزمون استخدامی معلولان | آیا مهلت ثبت نام تمدید خواهد شد؟ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون اختصاصی استخدام معلولان ۹ اسفند است | اصلاحات دفترچه آزمون اعلام شد شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۱ دانشجویان معلول خراسان رضوی پرداخت شد | خبری از شهریه جدید نیست عذرخواهی داوران برنامه تلویزیونی «بگو بخند» از جامعه معلولان ایران + ویدئو انتظارات معلولان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی چیست؟ | قسمت سوم؛ مستمری رشد ۱۱ برابری خدمات توانبخشی بیمه سلامت خراسان رضوی به معلولان دانشگاه آزاد اجازه ثبت‌نام دانشجویان معلول را نداد | بهزیستی شهریه دانشجویان را نداده است + عکس
سرخط خبرها

۶ نکته مهم از شهردار مشهد الرضا‌(ع) در دیدار با ناشنوایان

  • کد خبر: ۱۲۷۹۷۰
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
۶ نکته مهم از شهردار مشهد الرضا‌(ع) در دیدار با ناشنوایان
شهردار مشهد مقدس در دیداری با شهروندان ناشنوای مشهد بر لزوم ارائه خدمات تخصصی به افراد دارای معلولیت شنوایی تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست شهردار مشهد با شهروندان ناشنوای شهر عصر امروز (۱۰ مهر ۱۴۰۱) برگزار شد.

در این نشست، سید عبدالله ارجائی با اشاره به اینکه خدمات شهری برای همه شهروندان است، گفت: کلمه «مناسب‌سازی» کلید‌واژه‌ای است که برای شهر استفاده می‌شود و بدان معناست که شهر برای شهروندانش دسترس‌پذیر باشد.

شهردار مشهد ادامه داد: هیچ‌گاه به‌دنبال کار نمایشی نبوده‌ایم و همواره سعی کرده‌ایم اقدامات عملی را در دستور‌کار قرار دهیم؛ از پیوست مناسب‌سازی اماکن شهری، مناسب‌سازی سرویس حمل‌ونقل عمومی، مناسب‌سازی مسیر‌های پیاده منتهی به حرم مطهر رضوی برای نابینایان، تجهیز و مناسب‌سازی وسایل بازی ۸ بوستان بزرگ شهر به کمک جوانان خلاق مشهدی و سایر اقداماتی که به‌تدریج آماده بهره‌برداری می‌شوند.

ارجائی در پاسخ به مطالبات جمعی از شهروندان ناشنوا و کم‌شنوای مشهد در ارتباط با تسهیل دسترس‌پذیری و تأمین برخی نیاز‌های کلی افراد دارای معلولیت به ۶ نکته اشاره کرد.

شهردار مشهدالرضا(ع) در پاسخ به مقوله اشتغال‌زایی و حمایت از تولید ناشنوایان ضمن دستور به شکوری، مشاور امور معلولان، از راه‌اندازی بازار‌های فصلی عرضه تولیدات ناشنوایان در بوستان‌های شهر مشهد خبر داد.

همچنین در ارتباط با تأمین سرویس مدارس استثنایی مشهد، ارجائی بیان کرد: بنا به قولی که پیش از این به رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی مبنی بر حمایت از سرویس‌های مدارس داده بودیم، تسریع در تأمین خودرو‌های لازم برای دانش‌آموزان را در دستورکار خود قرار خواهیم داد.

شهردار مشهد مقدس برای تأمین امکانات لازم در حوزه ورزش معلولان یادآور شد: یکی از آرزو‌های من آن است که مجتمع بزرگ ورزشی ویژه معلولان و در کلاس‌های مختلف ورزشی دایر کنیم. اما این آرزو مستلزم حمایت همه دستگاه‌های اجرایی استان و مشارکت افراد دارای معلولیت است و امید دارم به‌زودی محقق شود.

ارجائی در ارتباط با عدم تبلیغات محیطی روز جهانی ناشنوایان اظهار کرد: این مسئله از غفلت ما بود و امیدواریم در مناسبت‌های بعدی جبران شود. درباره سامانه اعزام مترجم و درخواست برای تبلیغات آن، با هماهنگی مشاور محترم امور معلولان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

شهردار مشهد مقدس در پاسخ به درخواست مدیرعامل کانون ناشنوایان مبنی بر مشارکت در ساخت بنای جدید این کانون و نام‌گذاری یکی از فرهنگ‌سرا‌ها یا بوستان‌های مشهد به اسم جبار باغچه‌بان، پدر آموزش زبان اشاره ایران، یادآور شد: شخصا با این موضوع موافق هستم و آن را به شورای محترم شهر ارائه خواهم داد. درباره ساخت بنای جدید دفتر کانون ناشنوایان نیز تلاش خواهیم کرد موانع شما برطرف شود.

ارجائی در ارتباط با وضعیت صدور من‌کارت برای ناشنوایان گفت: صدور من‌کارت با ۱۰۰ سفر رایگان شهری در ماه، به معلولیت‌های شدید و خیلی شدید اختصاص دارد و تاکنون از سوی بهزیستی، بیش از ۴ هزار شهروند واجد شرایط به ما معرفی شده و من‌کارت خود را دریافت کرده‌اند.

ششمین و آخرین نکته از دیدار شهردار ارجائی با نخبگان ناشنوای مشهد مربوط به مناسب‌سازی ارتباط با نهاد‌های خدمات شهری مانند آتش‌نشانی بود. شهردار مشهد در پاسخ به درخواست یکی از ناشنوایان مبنی بر تولید نرم‌افزار ارتباط سریع با سامانه‌های آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهری برای ناشنوایان تأکید کرد: شهرداری مشهد آماده خریداری محصول یا نرم‌افزاری است که بتواند زمینه ارتباط ناشنوایان با دستگاه‌های مدیریت بحران را فراهم کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->