سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۳۰۰۰ بیمار مشهدی زیرپوشش کمیته امداد چشم‌انتظار کمک خیران هستند

  • کد خبر: ۱۲۷۹۹۶
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
۳۰۰۰ بیمار مشهدی زیرپوشش کمیته امداد چشم‌انتظار کمک خیران هستند
حمایت از افراد بی‌بضاعت مانند دریا وسیع است، اما شاید بتوان گفت نقطه عمیق این دریا، بیماران صعب‌العلاج بی‌بضاعت است؛ افرادی که حتی توان خرید دارو برای مرهم دردشان را ندارند، چه برسد به درمان، که گاهی آرزویی است ناشدنی و نیازمند معجزه.

سعیده آل‌ابراهیم | شهرآرانیوز - کمیته امداد امام‌خمینی (ره) که یکی از سازمان‌های مرتبط با افراد نیازمند به شمار می‌رود، حمایت از بیماران صعب‌العلاج را در دستورکار خود قرار داده است و طبق آخرین آماری که حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، در اردیبهشت امسال اعلام کرد، ۸۹ هزار بیمار صعب‌العلاج و خاص از خدمات کمیته‌امداد استفاده می‌کنند.

این در حالی است که به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌رضوی، «درنهایت اعتبارات دولتی کفاف ۴۰ درصد هزینه‌های ۶ هزار بیمار صعب‌العلاج را در استان می‌دهد و ۶۰ درصد دیگر باقی می‌ماند.» همین موضوع هم سبب شده است از چند سال پیش طرح «شفا» برای جبران همین کمبود مالی درمان و داروی بیماران زیرپوشش کمیته امداد اجرا شود، اما این طرح نتوانسته است به اندازه طرح اکرام ایتام و محسنین در این نهاد موفق باشد و آن‌طور که باید و شاید حمایت و کمک‌های مردمی را جذب کند و با توجه به شمار زیاد بیماران و هزینه‌های زیاد دارو و درمان، لازم است نیکوکاران به این عرصه نیز وارد شوند تا این مددجویان که رنجور از درد بیماری هستند، از درد هزینه‌های درمان فارغ شوند.

۳۰۰۰ صعب‌العلاج مشهدی

رضا سلم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به اینکه ۶ هزار بیمار صعب‌العلاج در استان زیرپوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد این رقم، یعنی ۳ هزار نفر از این بیماران در مشهد قرار دارند. بیشتر این بیماران متأسفانه به سرطان و ام‌اس یا بیماری‌هایی مبتلا هستند که به پیوند نیاز دارند. با بیمارستان‌ها رایزنی کرده‌ایم و تخفیفاتی به این بیماران می‌دهند، اما تأمین هزینه دارویشان که زیاد است، زیرپوشش قرار نمی‌گیرد.

حامی هزینه‌های درمان

مدیرکل کمیته امداد استان درباره جزئیات طرح شفا بیان کرد: در این طرح که از چندسال پیش آغاز شده است، خیران می‌توانند با مراجعه به سامانه کمیته امداد مشخصات بیماری، شهر مدنظر و حتی این را که بیمار کودک یا بزرگ‌سال باشد، انتخاب کنند و حامی هزینه‌های دارویی و درمانی او شوند. تاکنون در این طرح توفیق چندانی نداشته‌ایم و نیازمند کمک هستیم.

سلم‌آبادی اظهار کرد: بیماران صعب‌العلاج جزو گروه‌های پرهزینه زیرپوشش کمیته‌امداد هستند. زیرا برخی از آن‌ها به تجهیزات پزشکی نیاز دارند و بعضی دیگر نیازمند پرستار و مراقب هستند. ضمن اینکه شماری از آن‌ها به تغذیه و بهداشت مناسب‌تری احتیاج دارند و همه این موارد مبلغ شایان‌توجهی می‌شود که منابع ما پاسخگوی این تعداد نیست. گاهی هزینه کار درمانی یک بیمار به ۹۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->