واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

وام قرض‌الحسنه ۳ تا ۵ میلیونی اربعین چه زمانی واریز می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۲۸۰۱۱
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
  • ۴۳
وام قرض‌الحسنه ۳ تا ۵ میلیونی اربعین چه زمانی واریز می‌شود؟
 بیشتر از دو هفته از پایان مراسم اربعین می‌گذرد، اما پرداخت کامل وام وعده داده‌شده همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. سازمان حج و زیارت اعلام کرده از بین بیش از سه میلیون نفری که برای پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده بودند اسامی حدود ۷۰۰هزار نفر واجد شرایط را به وزارت اقتصاد معرفی کرده و این وزارتخانه متعهد به تعیین تکلیف وام اربعین است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر امور اقتصاد و دارایی نیمه‌های شهریورماه ۱۴۰۱ پیش از آغاز پیاده‌روی اربعین اعلام کرد: «به منظور پرداخت تسهیلات ویژه برای حضور زمینی زائران اربعین، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح)، در صورتی‌که از مرز‌های زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز شده و با اقساط یک‌ساله از یارانه آن‌ها کسر خواهد شد.»

براساس شرایطی که از سوی وزارت اقتصاد اعلام شده بود، متقاضی دریافت وام اربعین باید سرپرست خانوار و دریافت‌کننده یارانه باشد، در سامانه سماح سازمان حج و زیارت برای اربعین ثبت‌نام کرده و صرفا از مرز‌های زمینی سفر کرده باشد.

این توضیح نیز داده شده زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره‌مندی از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار را خواهند داشت.

میزان این تسهیلات برای یک نفر سرپرست خانوار سه میلیون تومان، به همراه یک نفر از اعضای تحت پوشش چهار میلیون تومان و همراهان دو نفر یا بیشتر پنج میلیون تومان اعلام شده است.

بنا بر اظهارات صحبت‌الله رحمانی ـ معاون عتبات سازمان حج و زیارت ـ از بین بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری که در سامانه سماح برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده بودند، حدود ۷۰۰ هزار نفر واجد آن شرایط بودند که مشخصات آن‌ها در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی قرار داده شده است.

سازمان حج و زیارت به دنبال پیگیری ایسنا بدون آن‌که به آمار و عدد مشخصی اشاره کند، اعلام کرد که اطلاع دارد تعدادی از آن واجدان شرایط، تسهیلات اربعین را دریافت کرده‌اند، اما وزارت اقتصاد موظف و متعهد است به عنوان متولی این جریان، تکلیف سایر واجدان شرایط را نیز مشخص کند.

یک مقام مسؤول در سازمان حج و زیارت همچنین به ایسنا گفت که وزارت اقتصاد وضعیت واجدان شرایط دریافت تسهیلات اربعین را از دو طریقِ سازمان هدفمندی یارانه‌ها و نیروی انتظامی بررسی می‌کند تا تایید شود که متقاضی سرپرست خانوار بوده و از مرز نیز خارج شده است. سپس بدون مراجعه به بانک، تسهیلات را به حسابی که متقاضی در سامانه سماح ثبت کرده است، واریز می‌کنند.

او اضافه کرد: مدیران حج و زیارت استان‌ها نیز پیگیر این مطالبه مردم از سازمان حج و زیارت هستند و مردم نیز تماس‌های زیادی با سازمان حج و زیارت می‌گیرند، درحالی که این مسؤولیت و تعهد اکنون با وزارت اقتصاد و دارایی است. در واقع سازمان حج و زیارت در زمان ثبت نام اربعین، امکانات سامانه سماح را در اختیار گذاشت تا درخواست‌ها از این طریق ثبت و به وزارت اقتصاد فرستاده شود. با این حال، سازمان حج و زیارت همچنان پیگیر وضعیت این مطالبه مردم است و از وزارت اقتصاد نیز خواسته علاوه بر تعیین مرکزی برای پاسخگویی به این مطالبه زائران اربعین، سریعتر وضعیت زائران واجد شرایط را معلوم کند.
تعدادی از زاِئران در پیام‌هایی که برای ایسنا گذاشته‌اند اعلام کرده‌اند با وجود گذشت زمان زیادی از بازگشت آن‌ها به کشور، که برای برخی به بیش از ۲۰ روز رسیده است، اما هنوز از وام اربعین خبری نشده است. از طرفی با پایان اربعین، امکان دسترسی در سامانه سماح نیز محدود شده و هیچ محل و مرکزی برای پیگیری و پاسخگویی وجود ندارد و سرگردانی ایجاد شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
رضا
Germany
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
0
1
آخه چه وضعشه؟چرا به فکر ما نیستید؟مگه نگفتید وام میدید بریرید کربلا آقا قرض کردم رفتم که وام بگیرم پس بدیم حالا چرا کسی پاسخگو نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
سلام عزیزم کسی بخاطر وام نرفته کربلا، اگر چنین عقیده ای داشته باشد کلاه سرش رفته، وام بدهند یا ندهند اگر کسی قصد زیارت کربلا را داشته باشد حتی اگر امکان حظور ورفتن به کربلا را ندارد ثواب آنرا را پای زائر خواهند نوشت، افرادی پول هم داشتند ولی امکان رفتن برایشان پیش نیامد، خدا را را شکر کند که امام حسین ع ما را لایق دانسته وطلبیده وپای در این را نهادیم
امیرسلطانیان
United States of America
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
3
1
سلام پس این وام اربعین چی شد؟؟من ۵۴هزارتومانم دادم براثبت نام ؟؟من نیازدارم به این وام بیکارم
ناصر زاعرکربلا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
1
3
باباجان توروخداواریز کنید خداوکیلی قرض کردیم رفتیم کربلا.....آخه این چه کربلایی شد که باپول کسی که راضی نیست رفتیم کربلا..اگروامی هست واقعا بدین خداوکیلی خسته شدم آزبست که حسابم روچک کردم یاعلی..منظرخبرخوشتون هستم ...بانک ملت خوشحالمون کن
حسین
Japan
۰۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
1
0
سلام بنده دو هفته قبل اربعین توی سماح ثبت نام کردم و قبل از اربعین بازگشتم ولی از وام خبری نشد لطفا پیگیر شوید
رضا ملاحسنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
سلام باتوجه به اینکه بنده برای وام ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کردم ولی هنوز وام دریافت نکردم.
عسگری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
1
سلام تا امروز که واریز نشده ۱۲ مهر ماه میخواستم بدونم واریز میشه یانه.
ناصر زاعرکربلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
بانک ملت چراواریز نمیکنی ....فاتحه خوندین به این اعصاب ما....بریزین دیگه
محمدعلی حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
0
0
آخرش نفهمیدیم بالاخره این وام رو میدن یا نه!
مرادیان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
0
0
اربعین حسینی تمام شد. ۳یا۵میلیون چیزی نیست. وزیر اقتصاد. دروغ با اربعین حسینی کفر است. یعنی یزید .تمام سه میلیون نفر باید وام اربعین دریافت کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
0
سلام من سرپرست خانوارهستم ۲۲شهریور ازمرززمینی ردشدم و۲۷ شهریور مرزمهران ردشدم سامانه سماح ثبت نام کردم و براوام هم اقدام کردم ولی هنوز به حسابم واریزنشده لطفا پیگیری کنید ممنون
شعبانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
امروز ۱۴ مهره ولله این کارتون درست نیست،همش وعده دروغ،خدا شاهده قرض کردیم رفتیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
من قبل اربعین قرض گرفتم که وقتی وام بیاد پس بدم اون بنده خدا هم قولشو به کس دیگه ای داده بود گفتیم حتما سریع میاد حالا هم من ضایع شدم هم اون که به من قرض داده .
محمدعلیزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
بادروغ مردم رامیفرستیدکربلامثلاکشورخوبی داریم پس چراقرض کردیم پرداخت نشد همین کارهاراکردیددنیابهتون پشت کرده
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
بازبه بهونه وام پول بیمه گرفتیدبازم کیسه جدیددوختیدچقدردیگه کم دارید
الله
United States of America
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
من پیگیری کردم گفتند دیگه واریزی ندارن تا دیروز قرار بوده بریزندکه 14مهر بوده خودتون رو خسته نکنید.
برا من هم که از 16شهریور ثبت نام کردم و سه هفته است از کربلا برگشتم با وجود اینکه همه شرتیط دریافت وام رو داشتم هم زمینی از مرز خارج شدم وهم سرپرست بودم سامانه سماح هم ثبت نام کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
سلام ..بخدا به همون امام حسینی که قبول دارین قرض کردیم ولی هنوز خبری از وام نشده امروز ۱۵مهر هست ولی هنوز واریزنشده ..توروخدا کمک کنید شما که میخواید از یارانه بردارین پس چرا اینقدر اذیت میکنید
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
میگفتید برای صدقه نفری ۱۸ هزاربایدبدید چرا قول وام میدید ازاسم امامها سواستفاده میکنید
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
سلام.اینهمه مردم پیام میدن وام چیشد .این وزیر اقتصاد نباید بیاد جواب بده برای یبار هم شده.چطور قبل از اربعین سه بار اومد تو تلویزیون فرمودند بلافاصله بعد از خروج از مرز واریز میشه.اگر به وزیر دسترسی دارید بهش خبر بدید جواب اینهمه زوار رو بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
سلام بر مقامات محترم. امیدوارم که دروغگو نباشید و به حرفتون ارزش قائل بشید. وگرنه صد رحمت به چوپان دروغگو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
0
برا کسی که سرپرستش باهاشون نبوده اما دختر و همسرش رفتن واریز نمیشه؟؟
سعید امیرخانلو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
2
سلام ،چرا وام اربعین من واریز نشد الان ۲۰روز شد ،یارانه از ملت میگیرم ،اسم بانک و زدم ،هنوز واریز نشده ،چرا دروغ آخه
محمد ارویی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
1
سلام خدمت دوستان امروز 17 مهرماه 1401 با وزارت اقتصاد و دارایی در مورد وام اربعین صحبت کردم فرمودند به ما گفتند هر کس تماس گرفته بهشون بگین بودجه تمام شده دیگه وام نمیدیم با چه بدبختی مردم قرض کردند رفتند کربلا بخدا بی انصافی هست یکی دریافت کرده یکی باید اینجوری بشنوه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
سلام وام اربعین هنوزپرداخت میشه ؟،من تمام شرایطشو دارم ولی واریزنشده لطفا پیگیری کنید
مستاجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
تاکی دروغ بس دیگه خداوکیلی
مستاجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
بس دیگه چقدر دروغ خداوکیلی شما که نمیتونید حداقل ملترو سر کار نزارید
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
0
0
ای داد و بیداد
از اینکه دروغ و کذب از مسئولین میبینیم و میشنویم غصه میخوریم که چقدر این مردم برای مملکت خوب هستند و مسئولین ... ای داد وبیداد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
برا مادرم که بنده خدا سرپرست خانوار نیست نریختن هنوز
چون پدرم همراهش نبوده
یعنی نمیریزن ؟؟برا مادرشوهرم بانک صادارات بود ۳تومن ریختن
حسین زارع ثانی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
سلام.بیست و پنج روزه همراه با همسرم از کربلاء برگشتم هنوز وام واریز نشده
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
با مردم بازی کردن براتون شده سرگرمی ماهایی که حداقل اعتقاد داریم به این نظام و امام حسین چرا بهمون دروغ گفتین و وعده ی دروغ دادین
خلف سعیدی
United States of America
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
سلام لطفا پیگری کنید امروز 19مهر فردا هم یارانه میدن
فقط دروغ میگن وام واریز کنیم ولی هچی دروست نبود لطفا منتظر نمانید دیگه واریز نمیکند
محمد آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
از ته دل متاسف برای وزیری که نمیدونه به زائر امام حسین ع نباید دروغ بگی
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
خدای سرکار گزاشتین مسگره کردین رفتم با خانواده کربلا برگشتم امروز 19 مهر وام الکی دورغ بود
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
0
0
سلام برادرانی که می فرمایید کسی بری وام نرفته کربلا درسته زیارت امام حسین ع ثواب بی نهایت دارمولی برادر من وضعیت اقتصادی همه مثل هم نیست خیلی ها را من دیدم حتی له امید واریز وام که مسولین گفتند به محض خروج از مرز وام به حساب یارانه واریز می‌شود حتی مبلغ اندکی با خود داشتند به امید قول واقعی پرداخت وام وعدم واریز موجب شد افرادی کرایه تذ عراق را نداشتند ببینی مانند چند سال پیش گفتند اینا از طریق اپ بله بانک ملی برای خرید دینار پول را واریز ودیوار را در کربلا تحویل بگیرید چقد زائرین به ای امید در ایران مبالغ هزینه سفر را ریختند به حساب بانک ملی ولی در عراق حتی یک ریال نداشتند ولی شاهد بودم موکبها با بلند گو هموطنانی که پول همراه داشتن را درخواست کمک ب زائرین بدون پول رامیکرد و من شاهد بودم خیلی هذ کرایه وهزنه برگشت کلاه ردارژ بانک ملی را جبران کردند امسال هم باز مردم اعتماد کردند گفتند حتما وام پرداخت میشو د آنهم در مرز ولی متاسفانه مسولین مربوطه کوتاهی کردند همه ژ افراد از لحاظ درآمد یکسا ن نیستن الان هم به وعده تان عمل کنید چون سال دیگر اربعین باز مردم عاشق زیارت اربابند
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
0
0
با سلام چرا وعده دروغ به مرد میدید مردم سر کار میزارید اکثر مردم به امید این پول پا بوس شدند چرا اینکارو با مردم میکنید الان ۲۱ مهر ماه ما انتظار میکشیم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
0
0
وام اربعین رو کی واریز میکنید
خواهشن این مردم رواز سردرگمی این وام اربعین دربیارید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
0
0
ازکجابایدبدانیم‌که‌وام‌واریزشده‌یانه‌نمی‌دانم‌چرا‌مسئولین‌این‌همه‌دروغ‌می‌گویند‌به‌خدادیگربه‌حرف‌مسئول‌ازبالا‌تاپایین‌اعتقادندارم‌‌اصلااینهابه‌چه‌مذهبی‌هستندخداراقبول‌دارن‌یانه‌موندم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
0
0
چراوام اریعین ماراواریز نمیکنید چرا یک وزیر بیاد تو تلویزیون به مردم دروغ بگوید فقط بس
منوچهر محمدی معروفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
0
0
تا حالا وام اربعین حسینی واریز نشده چیکار کنم واقعا خدای کار خوبی نیست
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
0
0
سلام وزارت اقتصاد گفته به تمام ابانکها از جمله تجارت وام اربعین پرداخت شده چرا دورغ میگین من بانک تجارتم چرا پرداخت نشده.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
سلام دمت گرم برارم بذارم روی توخال منم تجارتم ولی نریختن همه ی شرایط روهم که میگن داشتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
0
0
مسولین چرا به مردم وعده الکی میدین ازخدا بترسین با عدالت باشین نه به چندنفرمیدین وبه بقیه هیچی فقط جواب بدین واریز میشه یانه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
0
سلام و عرض ادب
من الان که دهم آبان است نزدیک یک ماه ونیم هست با پسرم دونفری از کربلا برگشتیم هم ثبت نام کردم وهم سرپرست خانوادم وهم ازمرز مهران خروج و ورود کردیم وهم داخل سماح درخواست وام دادم
من بعدخداوند امیدم به شما مسئول شهرارانیوز است
ازتون خواهش میکنم یه پیگیری برام بکنید خداشاهده نیازمندم وعیالوار با سه تا بچه ومستاجر لطفا کمکم کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->